Unconfigured Ad

Collapse

E-sky honey bee king 2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • trn
    • Sep 2008
    • 48

E-sky honey bee king 2

Heisan. Er ny og har bare flydd comanche E-sky V3 tidligere, men honey bee var vanskelig. Bestilte det fra USA i ferdig koffert redy to fly men ingen instruktion bok var med, har vært på you tube og sett litt der og fikk endel opplysninger der. Er det noen som vet hvor man kan laste ned noe sånn på nett på Norsk? Ellers så plages e med at det jeg ikke får det til å stå stille i luften,har skiftet ut treblad til karbon og plast til karbon men det nytter ikke. Føler jeg har gjort det somjeg så på you tube, det var 7 video snutter. Og nå i kveld gikk den til som styrer farten på rotorbladene og koptret er bare 4 dg gammelt. Har jeg gjort et dårlig kjøp, bet kr 3800.- for comanche kropp og alu kofert og kræsjkit og learning kit, synes ikke det var så gale pris. Eg e fersk, så all hjelp taes med stor takk.
    Mvh:
    TRN.
    T-Rex 450 SE V2
    T-Rex 500 ESP
  • roadrune
    • Jul 2007
    • 2292

At du ikke får det til å stå stille skyldes nok to ting, for det første så er du ny, og å fly heli er vanskelig, du trenger mye trening.
    Og for det andre så sier flere nybegynnere som kjøper seg ett bedre heli etter HBK2 at Hb'en er nesten umulig å fly fint med i forhold til f.eks T-rex.
    Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• yak
      • Mar 2008
      • 302

har en venn som har e-sky han sliter med ustabilt heli
      har selv kjøpt trex 450 kostet ca 4000 komplett med radio,ready to fly fra hong kong super stabilt sammen lingnet med e-sky cp til min venn
      Explore 30 fascinating facts about flying hobbies, from piloting real aircraft to drone racing, RC planes, paragliding, and extreme aerial sports.

Comment

• trn
        • Sep 2008
        • 48

Hei. Vil det si at jeg har kjøpt katta i sekken eller? Ka du har til pris for den T-Rex 450, må jo sikkert ha ny fjernstyring også. All hjelp taes i mot med takk....
        Mvh:
        TRN.
        T-Rex 450 SE V2
        T-Rex 500 ESP

Comment

• sverre_sving
          • Jan 2008
          • 50

Hei,

Du får en ny T-rex 450 fra Hong kong til ca 4000+
          Et godt alternativ er å sjekke ut www.rcmarked.no. Her kan man gjøre gode kjøp, pluss at kjøper du t-rex er det mange som kan hjelpe deg her på forumet. En kar som heter Finless Bob har også laget komplette byggevideoer, de finner du på www.helifreak.com. Dette er veldig mye til hjelp!
          Lykke til!
          T-Rex 250, en rå liten veps
          T-Rex 450SE, 3xHS65MG, S9650, GY401
          T-Rex 500CF, 3xHS82MG, S9757, GY401
          T-Rex 600CF, 3xS9255, BLS251, GY611
          X-Cell skalaprosjekt

Futaba 7C FASST

+endel annet moro småheli greier=)

Comment

• sollie
            • Jan 2008
            • 176

Jeg begynte med en e-sky belt cp, og seff understell med ping pong baller. Fikk en kompis som flyr raptor til å ta den opp og justere den litt i begynnelsen, og han sa som sant var, holder du denne rolig så flyr du alt.Men den lærte meg nå å hovre og lett flight.

Solgte den og kom over en 450 v2 med dx7 og litt snadder for 4500-, på rcmarked, det syntes jeg var såpass bra at jeg klinte til, og den er jo super stabil i forhold.

Prøvde en full carbon belt cp nå i sommer igjen, og det var et h..... å holde den rolig.
            Mest fordi jeg nok var vant til trexen og raskere servoer og alt det der. Men jeg slet litt ja.
            Men når du får til hovering og lett flight så kan du jo tenke på å gå videre.Du har nok ikke kjøpt katta i sekken, men det er begrenset hvor bra det kan være for 1800 spenn, eller hva de nå ligger på igjen her i Norge.
            Drammen rock city

Comment

• spitmk16
              • Oct 2005
              • 1367

Originally posted by trn
              Heisan. Er ny og har bare flydd comanche E-sky V3 tidligere, men honey bee var vanskelig. Bestilte det fra USA i ferdig koffert redy to fly men ingen instruktion bok var med, har vært på you tube og sett litt der og fikk endel opplysninger der. Er det noen som vet hvor man kan laste ned noe sånn på nett på Norsk? Ellers så plages e med at det jeg ikke får det til å stå stille i luften,har skiftet ut treblad til karbon og plast til karbon men det nytter ikke. Føler jeg har gjort det somjeg så på you tube, det var 7 video snutter. Og nå i kveld gikk den til som styrer farten på rotorbladene og koptret er bare 4 dg gammelt. Har jeg gjort et dårlig kjøp, bet kr 3800.- for comanche kropp og alu kofert og kræsjkit og learning kit, synes ikke det var så gale pris. Eg e fersk, så all hjelp taes med stor takk.
              Etter x antall innlegg om nettopp det heli du har kjøpt, så ville det vært lurt å kjøpe noe annet? For meg virker det som ingen har klart å få ditt heli stabilt og fint.

Selg det så fort som mulig og kjøp deg noe skikkelig i stedet. Dersom du prøver å fikse helien din til å bli stabilt, så har du brukt så mye tid og penger at du overgår selv prisen på Trex 450
              Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• Ponus
                • Apr 2007
                • 104

Har bannet på at jeg skal komme i luften med mitt Honey Bee. Har til nå kjøpt deler tilsvarende verdien at nytt. Stiller og stiller..........synes det virker stabilt med å være såvidt over bakken. Prøver litt høyde og ny hard landing med ødelagte deler. Posten har gode dager og irritasjonen min begynner å overstige iveren.

Jeg har spurt før og spør igjen..........er der virkelig noen på forummet som klarer å fly Honney Bee???????

Ser det går på You Tube, men lurer på hvor mye originalt som finnes på disse kopterene.

Dritten går snart i bosset
                "KOSEKROK"
                T-Rex 450se v2 hs-65mg gy401 m/9650
                Cessna 177 Cardinal on float
                Honey Bee King 2 Belt,- til skrekk og avdvarsel for alle nybegynnere.

Comment

• roadrune
                  • Jul 2007
                  • 2292

For å si det enkelt, heli er vanskelig, HB er etter sigende verre , men det går nok an.
                  Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                  T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                  JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
                  ---------------------------------------------------------------------------
                  Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Bols
                    • Mar 2007
                    • 40

Originally posted by roadrune
                    For å si det enkelt, heli er vanskelig, HB er etter sigende verre , men det går nok an.
                    Vel....SÅ håpløst er ikke King2'n. Med 2 oppgraderinger: børsteløs motor og en Heading Hold gyro (f.eks e-sky sin), så hovrer og flyr det helt fint. Jeg vil nok anbefale T-rex i stedet, siden det nok er en løsning som man ikke vokser ut av så fort. Men med oppgraderinger og riktig oppsett kan en King2 fly helt glimrende også for nybegynnerbruk.

Det veldig mange ikke har tatt høyde for er at man faktisk må legge litt tid i å sette opp og justere helikopteret. Og etter hver kræsj, inkludert mindre uhell hvor "nesten ingenting" går istykker, må en justere igjen:
                    Pitch, blad-tracking, bladbalansering, belte, haleblad-pitch, swash-plate, CG, etc. Hvis man lar være å gjøre dette, vil helikopteret være håpløst å fly. Dette gjelder alle helikoptre, og King'en er kanskje enda mer utsatt siden delene er relativt lette og billige.

EDIT: og det ANDRE mange ikke har tatt høyde for er at man ikke bør lære å fly helikopter med hverken King2 eller T-rex, men på simulator.
                    Last edited by Bols; 04-09-08, 15:25.

Comment

Working...