Announcement

Collapse
No announcement yet.

trenger Hjelp med justering av el heli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • trenger Hjelp med justering av el heli

    Hei

    Kjøpte meg et 450 size heli for en liten stund siden..
    og har enda ikke fåt prøvd det. da jeg ikke klarer og få justert inn alt riktig..
    dette skulle være RTF men det så ikke slik ut da jeg skulle teste det første gangen..

    så om noen føler at lysten kaller til og asistere litt..

    Jeg bor da like ved lillestrøm, så vist det er noen som gidder hjelpe hadde det vert fint..

    Ser det er mange som driver og flyr med heli på hellerudsletta men har ikke mannet meg opp til og stoppe og spørre om hjelp fra noen av dem.

  • #2
    Hvis det er oppsett av hodet så skrev jeg prossedyren for 450 under tråden jeg linker til Negativ pitch - (MFN) ModellflyNytt.no
    Ellers så må du spørre litt mer spesifikt da det er så mye å sette seg i som nybegynner.
    Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

    walter@retlaw.no

    Comment


    • #3
      Originally posted by retlaw View Post
      Hvis det er oppsett av hodet så skrev jeg prossedyren for 450 under tråden jeg linker til Negativ pitch - (MFN) ModellflyNytt.no
      Ellers så må du spørre litt mer spesifikt da det er så mye å sette seg i som nybegynner.
      tja jeg har prøvd og sette opp hoder servoer pitch ccpm men jeg får det rett og slett ikke till
      har fulgt guider sett på filmer .. men ikke funke.. så det jeg er ute etter er fo få hjelp av noen som kan vise meg mens jeg ser på.

      får slik det er nå så får jeg 5 i pitch opp og 9 ned uansett hvorden jeg vrir og vender på det.. og som følger så letter det ikke fra bakken heller. ser ut til og være stabilt for det drar verken hit eller dit.

      Comment


      • #4
        Regner med du fortsetter denne tråden her.
        404 Not Found for de som vil vite hva som har skjedd så langt.
        Trex 450 blandingsrase 4S
        Logo 500
        Blade mCPX

        Comment


        • #5
          Da får jeg takke for svar og hjelp.

          men nu har jeg godt tom for tolmodighet
          heliet ligger ute på finn for salg, for en rimelig penge.

          da kan vel tråden slettes for de som har retigheter til det..

          Comment


          • #6
            Originally posted by Mr_rogerj View Post
            Da får jeg takke for svar og hjelp.

            men nu har jeg godt tom for tolmodighet
            heliet ligger ute på finn for salg, for en rimelig penge.

            da kan vel tråden slettes for de som har retigheter til det..
            NEINEINEI.

            Ikke gi opp så lett, gå å snakk med de du har sett på Kjeller, de er nok hyggelige slik som de aller fleste innen denne hobbyen.
            Hilsen Rune Marcussen

            MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
            T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
            JR DSX9

            Fitjar Modellflyklubb
            ---------------------------------------------------------------------------
            Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

            Comment


            • #7
              Kom deg opp på Hellerudsletta, er som regel alltid noen som kan hjelpe der!
              Last edited by spewster; 15-09-08, 23:03. Reason: typo
              Stian Håvak (82)
              Fly low or crash trying!

              MFN @ Facebook - Like!

              Comment


              • #8
                Du maa ikke gi opp saa lett, tolmodighet er en viktig del av denne hobbyen.
                Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg bare har hatt lyst aa kaste heliet i bosset, det er ikke faa ganger i allefall. Men jeg har holdt ut, og naa begynner det aa vise resultater

                Snakk med de paa hellerudsletta du, de er sikkert kjekke folk de ogsaa, slik som alle andre som driver med denne hobbyen!

                Comment


                • #9
                  Jeg var tidligere i sommer og snakket med noen karer der oppe.

                  Det var bare og komme, for jo fler de var jo mer morro var det å holde på.

                  Der er det ihvertfall folk ifra nybegynnere til mer avanserte piloter både fly og helli
                  Jon T Vatn
                  http://www.fg-racing.net
                  Norway Oslo Romsås.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by kaiove84 View Post
                    Du maa ikke gi opp saa lett, tolmodighet er en viktig del av denne hobbyen.
                    Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg bare har hatt lyst aa kaste heliet i bosset, det er ikke faa ganger i allefall. Men jeg har holdt ut, og naa begynner det aa vise resultater

                    Snakk med de paa hellerudsletta du, de er sikkert kjekke folk de ogsaa, slik som alle andre som driver med denne hobbyen!
                    jeg er ganske så tolmodig men etter 50 timer og null resultat og et svidd lipo batteri ga jeg rett og slett opp. og siste gangen kjøpte jeg meg et verktøy for og måle ut disse linkene i hode. og justerte inn etter manualen.. og det så ikke mye bra ut. . fikk da 1 i pitch ned og 9 opp. uansett hvor mye jeg har flyttet opp og ned på disse linkene så blir det aldri likt utslag..

                    Jeg kjøpte et heli som Skulle være justert og testet i fra fabrikk RTF men tror heller det hadde passa bedre med Almost RTF.

                    Joda ser at det er mange og flyr på hellerudsletta.
                    men føler ikke for bare og buse ned og spørre etter hjelp uten at jeg har vært i kontakt med noen av dem på forhond.

                    Comment


                    • #11
                      Jeg jobber på Gardermoen (skal på jobb igjen nå på torsdag og 5 dager fremover), så om du vil komme opp en kveld så kan vi kikke over, og få justert opp slik at det fungerer.

                      edit: nå ser jeg at jeg skal ligge i Trondheim alle disse 5 arbeidsdagene. Men jeg starter en jobbperiode igjen 27. september, og da skal jeg etter planen ligge på Gardermoen de to første nettene, så om du vil kan vi se da om vi ikke får vispen i lufta.

                      Comment


                      • #12
                        Har du sjekket at swashen går riktig, forresten? Alle servoene skal gå opp når du gir positiv pitch...
                        Hilsen Rune Marcussen

                        MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                        JR DSX9

                        Fitjar Modellflyklubb
                        ---------------------------------------------------------------------------
                        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                        Comment


                        • #13
                          Eller så kan jeg også hjelpe deg, jeg jobber på kjeller og det er stor parkeringsplass der.
                          Hvis ikke sjefen leser dette så passer det best på dagtid, haha.
                          T-Rex 450 SE
                          T-Rex 500
                          T-Rex 600N/NP/E
                          Srimok
                          Mini Edge540
                          DX7

                          Comment


                          • #14
                            ikke på militære flyplassen vel. for der jobber jeg.. og der er det en stor parkeringsplass. men men

                            og ja servoene går riktig vei osv plata er rett så langt øyet mitt kan se..

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Rappis View Post
                              Jeg jobber på Gardermoen (skal på jobb igjen nå på torsdag og 5 dager fremover), så om du vil komme opp en kveld så kan vi kikke over, og få justert opp slik at det fungerer.

                              edit: nå ser jeg at jeg skal ligge i Trondheim alle disse 5 arbeidsdagene. Men jeg starter en jobbperiode igjen 27. september, og da skal jeg etter planen ligge på Gardermoen de to første nettene, så om du vil kan vi se da om vi ikke får vispen i lufta.
                              takker men jeg har ferie da så er ikke sikker på om jeg er hjemme.

                              Comment

                              Working...
                              X