Unconfigured Ad

Collapse

Sceadu 30 size og gyro innstilling

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Frezz
    • Aug 2006
    • 18

Sceadu 30 size og gyro innstilling

Trenger litt hjelp til å stille inn gyroen min. Den er av Futaba 401 med en S9404 servo. Problemet mitt er vel at jeg ikke helt forstår meg på hvordan dette skal stilles inn, og fysikken bak hva jeg gjør. Hva burde delayen på gyroen stå på? Hva er sammenhengen mellom delayen på gyroen og sensitiviteten jeg stiller inn på senderen (både i normal og AVCS mode)? Senderen er av typen Futaba T6XHS 6 kanals.
    Var ute og testet litt i dag, men ble ikke fornøyd med noen av instillingene jeg prøvde, Spesielt i AVCS mode. Halen logrer av og til og driver litt i vinden. Noen som har en enkel plan man kan gå igjennom for å stille inn dette?

Linken mellom servoen og halen er veldig bra, for jeg bruker ikke noe trim på stikka.
    :D :D
  • LarsO
    • Dec 2007
    • 1273

Bob gir deg svar på det meste:

Comment

• Frezz
      • Aug 2006
      • 18

Han sa ikke noe om delayen på gyroen. Hva burde denne stå på? Kan man finne ut av hva delayen er ut fra spesifikasjonene til servoen? Hvis man setter gain ,som han kalte det, på senderen til 50. Vil det si at halen kan bevege seg like langt begge veier? på 32 vil halen bare kunne bevege seg 32% av totallengden ene veien og 68% andre veien? Klarer i så fall ikke helt å se for meg hvorfor dette påvirker at halen logrer/driver...?

Comment

• LarsO
        • Dec 2007
        • 1273

Gain er mengde utslag/følsomhet gyroen jobber med.
        Limit-skruen/potmeteret bestemmer hvor mye bevegelse gyroen/servoen skal få tilgang til å jobbe på, altså hvor mye pitch-slideren der bak skal bevege seg til sidene.
        Delay`en tror jeg skal ligge på rundt 70-80 om jeg husker rett på 401, er ikke helt sikker så skjekk med andre kilder for å få bekreftet.

Se nedover på siden etter gyro og 401:
        This is a place to gather together the best-of-breed How-To videos, Guides and reference material. Much of the material is universal and can be
        Last edited by LarsO; 18-09-08, 17:31.

Comment

• roadrune
          • Jul 2007
          • 2292

Gain er som Lars sier følsomheten, den har ingenting med utslaget på halen og gjøre, vanlig prosedyre for å stille gain, er å begynne lavt, og stille den gradvis opp til halen begynner å logre for så å stille ned igjen til den slutter.
          Positiv og negativ gain skiller mellom normal mode og heading hold (heading hold holder halen i samme retning uansett, mens normal vil drifte med vind)

Limit er servo-utslag, sett servo-linkene slik at det er like langt til endene begge veier, og still limit til den nesten binder begge veier.

Det eneste jeg vet om delay, er at den skal stå på 0 hvis du har digital servo, jeg er ikke sikker på om din er digital eller analog.

Endepunktene på rudder kanalen, bestemmer piro-rate, altså hvor fort heliet skal rotere ved fullt utslag på stikka.
          Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
          JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
          ---------------------------------------------------------------------------
          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Frezz
            • Aug 2006
            • 18

Min servo er analog. Takker for svar. Skal teste litt mer i løpet av helgen så kanskje jeg forstår litt mer av det.

Comment

Working...