Unconfigured Ad

Collapse

T-Rex 450se

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ponus
    • Apr 2007
    • 104

    #31
    Originally posted by roadrune
    En grei throttle-kurve for å unngå det du nevner, kan være noe slikt: 0-50-70-90-100

    Takk roadrune.......skal prøve dette. Men fungerte som sagt veldig bra da jeg hadde fullt utslag på "hovering pitch volume". Kan huske jeg ble anbefalt dette i en oppsettvideo for Honey Bee. Vet ikke om det var dette som gjorde utslaget, men skal prøve meg frem.
    "KOSEKROK"
    T-Rex 450se v2 hs-65mg gy401 m/9650
    Cessna 177 Cardinal on float
    Honey Bee King 2 Belt,- til skrekk og avdvarsel for alle nybegynnere.

    Comment

    • Ponus
      • Apr 2007
      • 104

      #32
      Originally posted by roadrune
      En grei throttle-kurve for å unngå det du nevner, kan være noe slikt: 0-50-70-90-100
      Dette var mye bedre innstilling ja. Men måtte ha fullt utslag på "hovering pitch volume" ellers kom det VELDIG brått i lufta. Ved fullt utslag på "hovering pitch volume" gikk det derimot mykt opp og ned og hadde god kontroll. Min Pitch Kurve er: 40,45,50,75,100. Kanskje denne blir litt brå?
      "KOSEKROK"
      T-Rex 450se v2 hs-65mg gy401 m/9650
      Cessna 177 Cardinal on float
      Honey Bee King 2 Belt,- til skrekk og avdvarsel for alle nybegynnere.

      Comment

      • perpyro
        • Aug 2008
        • 488

        #33
        Ingenting brått der, forskjellen nå er at du plutselig har tilgang til full pitch.
        En annen ting avhengig hvor erfaren du er, er hvorvidt du har tendenser til å dra ned throttelen om ting går galt eller ikke.
        Har du denne tendensen så prøv deg heller med pitch kurve på 48 49 50 75 100, er ikke dette et problem så la det være.
        Drar du throttelen helt tilbake med 40% pitch så går heliet ganske brått i bakken.
        Trex 450 blandingsrase 4S
        Logo 500
        Blade mCPX

        Comment

        • Ponus
          • Apr 2007
          • 104

          #34
          Originally posted by perpyro
          Ingenting brått der, forskjellen nå er at du plutselig har tilgang til full pitch.
          En annen ting avhengig hvor erfaren du er, er hvorvidt du har tendenser til å dra ned throttelen om ting går galt eller ikke.
          Har du denne tendensen så prøv deg heller med pitch kurve på 48 49 50 75 100, er ikke dette et problem så la det være.
          Drar du throttelen helt tilbake med 40% pitch så går heliet ganske brått i bakken.
          Takk..........prøver det..........anser meg slett ikke som erfaren Følte bare at det lettet så brådt ....Iallefall mye bedre å fly med fast omdreining og bare bevege pitch
          "KOSEKROK"
          T-Rex 450se v2 hs-65mg gy401 m/9650
          Cessna 177 Cardinal on float
          Honey Bee King 2 Belt,- til skrekk og avdvarsel for alle nybegynnere.

          Comment

          • spitmk16
            • Oct 2005
            • 1367

            #35
            Originally posted by Ponus
            Har bestillt nye carbonblader(har funnet ut at disse tåler lite) Jeg fant carbon blader hos Elfunn til ca 100lappen. Finner også blader til kr. 700,-. Er de billige gode nok ?
            De billige duger i massevis for en nybegynner. Carbon er kun interesant når du begynner med 3D flyving. Og jeg tror ikke du kommer dit med det første. Bestill 20 par for du kommer til å spise rotorblader til frokost.....
            Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

            Comment

            • roadrune
              • Jul 2007
              • 2292

              #36
              Originally posted by perpyro
              Ingenting brått der, forskjellen nå er at du plutselig har tilgang til full pitch.
              En annen ting avhengig hvor erfaren du er, er hvorvidt du har tendenser til å dra ned throttelen om ting går galt eller ikke.
              Har du denne tendensen så prøv deg heller med pitch kurve på 48 49 50 75 100, er ikke dette et problem så la det være.
              Drar du throttelen helt tilbake med 40% pitch så går heliet ganske brått i bakken.
              Det er jeg uenig i....hvis du har så lite som 48, så kan du risikere å få problemer med å lande, hvis det blåser.
              Hilsen Rune Marcussen

              MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
              JR DSX9

              Fitjar Modellflyklubb
              ---------------------------------------------------------------------------
              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

              Comment

              • perpyro
                • Aug 2008
                • 488

                #37
                Du har jo fortsatt tyngdekrafta som som vil dra det ned når man kommer til senter throttle, men ja om oppdrifta er sterk nok så kan det bli problematisk men samtidig vil ikke en nybegynner drar avgårde i noe sterk vind.
                Og glem nå ikke at det er folk som flyr Honey Bee FP ute i vind og de kommer da også ned, så personlig tror jeg ikke det er noe problem.
                Husker bare selv når jeg starta med 45 47,5 50 75 100 og trykket helikopteret godt i plena fra 1 meters høyde.
                Det gikk fortere ned en fritt fall for å si det slik.

                Når man da har kommet over stadiet der man trar stikka ned når noe går galt til å dra den opp så kan man legge inn litt mere negativ pitch men kun til basic hover trening tror jeg det er likegreit at man har så lite som mulig negativ pitch tilgjengelig.
                Trex 450 blandingsrase 4S
                Logo 500
                Blade mCPX

                Comment

                • roadrune
                  • Jul 2007
                  • 2292

                  #38
                  Originally posted by perpyro
                  Du har jo fortsatt tyngdekrafta som som vil dra det ned når man kommer til senter throttle, men ja om oppdrifta er sterk nok så kan det bli problematisk men samtidig vil ikke en nybegynner drar avgårde i noe sterk vind.
                  Og glem nå ikke at det er folk som flyr Honey Bee FP ute i vind og de kommer da også ned, så personlig tror jeg ikke det er noe problem.
                  Husker bare selv når jeg starta med 45 47,5 50 75 100 og trykket helikopteret godt i plena fra 1 meters høyde.
                  Det gikk fortere ned en fritt fall for å si det slik.

                  Når man da har kommet over stadiet der man trar stikka ned når noe går galt til å dra den opp så kan man legge inn litt mere negativ pitch men kun til basic hover trening tror jeg det er likegreit at man har så lite som mulig negativ pitch tilgjengelig.
                  Tror nok uansett det er veldig individuelt, jeg har aldri dratt stikka ned i panikk.
                  Men jeg har gjort mye annet dumt....
                  Hilsen Rune Marcussen

                  MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                  T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                  JR DSX9

                  Fitjar Modellflyklubb
                  ---------------------------------------------------------------------------
                  Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                  Comment

                  • Mathias
                    • Feb 2007
                    • 1122

                    #39
                    Originally posted by spitmk16
                    Bestill 20 par for du kommer til å spise rotorblader til frokost.....
                    Jeg hadde 200 flighter på min SE V2 uten så mye som et eneste kræsj.
                    Mathias
                    Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                    Comment

                    • spitmk16
                      • Oct 2005
                      • 1367

                      #40
                      Originally posted by Mathias
                      Jeg hadde 200 flighter på min SE V2 uten så mye som et eneste kræsj.
                      Jada, men kommer helt ann på hvordan man flyr det. Om man stadig flyr sikkert, eller om man pusher grensene for det man kan, for da kommer krasjene.

                      Har selv brukt opptil 4 rotorsett på en helg, så de går fort.
                      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                      Comment

                      • Mathias
                        • Feb 2007
                        • 1122

                        #41
                        Absolutt. Selv, trener jeg inn alle øvelser i simulator, og når jeg er komfortabel med de, tar jeg det ut i real life.
                        Mathias
                        Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                        Comment

                        • audifrik
                          • Mar 2008
                          • 497

                          #42
                          jeg har trent alt på simulator før jeg har utført det real life, og flyr akro nå. aldri vært i bakken, ennå hvertfall.... satt opp mitt helikopter +/-11 i pitch(mini titan), og ikke noe problem og beherske det. flyr i mye vind uten problemer, men merker oppdrift godt med denne lille krabaten
                          Lower, Lower, oops.
                          Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                          Comment

                          • Ponus
                            • Apr 2007
                            • 104

                            #43
                            Originally posted by roadrune
                            Det er jeg uenig i....hvis du har så lite som 48, så kan du risikere å få problemer med å lande, hvis det blåser.
                            Jeg prøvde denne innstillingen, men måtte straks tilbake. Var ute i litt vind i dag og heliet ble alt for "løst" når det sto på bakken under oppkjøring og ved landing. Takker imidlertid perpyro for gode råd. Som nybegynner uten noe erfarent flymiljø rundt meg er forumet veldig til hjelp når en er usikker/lurer på noe.

                            Ellers så ser jeg at en kan fly flere hundre flyvinger uten uhell. Går sikkert det.........min heli-kariere begynte imidlertid med Honey Bee. Jeg trente på similator og følte meg godt forberedt før jeg skulle forsøke "live". Dette var milevis fra oppførselen til simulator....kan jeg love. Jeg fikk aldri HB i lufta uten å komme ukontrollert ned igjen. Er redd dette heliet har skremt mange bort fra hobbyen.

                            Etter overgang til T-Rex er verden en helt annen og jeg har faktisk ikke hatt noen ukontrollerte landinger.....så langt.....vet de kommer. Jeg har derimot kommet bort i hindringer og fått blader slått i stykker. Akslinger blir lett bøyd i denne forbindelse og skruen øverst på akslingen har løsnet (med noe uheldig resultat....heldigvis etter landing) Jeg trener på simulator, men verden er selvfølgelig ikke som i en simulator. I en simulator skjer ingen uforutsette ting men er selvfølgelig et "must" for å trene på nye utfordringer.

                            Derfor til alle dere nybeynnere der ute: Det er faktisk helt normalt å ødelegge når man flyr helikopter. Det er faktisk en del av en "gøy" hobby å "mekke" på helikopteret!!
                            "KOSEKROK"
                            T-Rex 450se v2 hs-65mg gy401 m/9650
                            Cessna 177 Cardinal on float
                            Honey Bee King 2 Belt,- til skrekk og avdvarsel for alle nybegynnere.

                            Comment

                            Working...