Announcement

Collapse
No announcement yet.

Futaba Governor GV-1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Futaba Governor GV-1

    Har montert en turtallsregulator i mitt helikopter, som skal holder et konstant turtall på rotoren slik at jeg får raskere respons på gassen ved endring av pitch. Den har fungert til nå intill jeg forleden tok ut vifta og byttet magneter. Saken står i en Raptor 50. Har testet med sensor at når jeg vender vifta med monterte magneter over sensor øker indikatoren til 97 for så å gå tilbake til 2 i sens. Når jeg kommer til magnet nr. 2 er det akuratt det samme, opp til 97 og ned til 2 igjen. Det er da riktig det, er det ikke??? Var så ute og testet og ble litt paff da regulatoren ikkeville starte. Hva kan være galt?

    Mvh Monkey
    Thunder Tiger 50 Titan
    Align T-rex 450 SE V2
    Spectrum DX7

  • #2
    Hei. Ta ut vifta igjen, ta ut den ene magneten og snu denne. Du skal bare ha "utslag" på den ene magneten. Den andre er for balansens skyld. Magnetens oppgave er å sende et signal til sensoren hver gang den passerer, for å indikere at motoren har gått en omdreining. Slik som du har det nå jobber Governoren ut i fra at du har "dobbelt" turtall fordi du har to "aktive# passeringer.

    Håper du får det til.

    mvh

    Jan Harry Svendsen

    Comment

    Working...
    X