Announcement

Collapse
No announcement yet.

RealFlight G4 med DX6i?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RealFlight G4 med DX6i?

    Jeg tror jeg bør kjøpe en simulator...

    Har sett på FS One og RealFlight G4, tror det blir en RealFlight G4. Men, dere, jeg har lyst å bruke den radioen jeg flyr elekroheli med, en Spectrum DX6i, lar den seg bruke? Er det med overganger for å koble rett på eller?
    ________________
    Erling

    T REX 500 ESP (med Futuba 520)
    Blade 400 3D
    Walkera 4#3 V2 Brushless
    Twister Bell

    Spektrum DX6i

  • #2
    Bare for å gjøre valget vanskligere, hva med Phoenix sin? Veldig fornøyd med den + at man får gratis oppgraderinger og fly. Må ha en overgang (Spektrum DX5e/DX6i Adaptor).

    Phoenix-sim.com

    Uansett hva du velger så blir det en "billig" investering!
    Stian Håvak (82)
    Fly low or crash trying!

    MFN @ Facebook - Like!

    Comment


    • #3
      Phoenix har vel og en versjon med trådløs overføring mellom radio og pc.
      Jon T Vatn
      http://www.fg-racing.net
      Norway Oslo Romsås.

      Comment


      • #4
        Originally posted by esk View Post
        Jeg tror jeg bør kjøpe en simulator...

        Har sett på FS One og RealFlight G4, tror det blir en RealFlight G4. Men, dere, jeg har lyst å bruke den radioen jeg flyr elekroheli med, en Spectrum DX6i, lar den seg bruke? Er det med overganger for å koble rett på eller?
        Jeg har G4 og Spektrum Dx7. Fulgte med kabel i pakka til G4 som kobler min egen radio og den som følger med i pakka. Ikke noe problem
        Atle Østereng
        Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
        Msn: a_ostereng@hotmail.com

        T-rex 450 SE V2
        Spektrum DX7
        GY401 m/S9257
        3 x HS-65MG

        Comment


        • #5
          Originally posted by spewster View Post
          Bare for å gjøre valget vanskligere, hva med Phoenix sin? Veldig fornøyd med den + at man får gratis oppgraderinger og fly. Må ha en overgang (Spektrum DX5e/DX6i Adaptor).

          Phoenix-sim.com

          Uansett hva du velger så blir det en "billig" investering!
          Man trenger IKKE ekstra adapter for å bruke Spektrum DX6i til Phoenix, den medfølgende dongelen fungerer utmerket. Jeg er også veldig fornøyd med Phoenix.
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #6
            Henger meg på Phoenix halleluja'en

            Den er også kommet i 2.0 beta som ser bra ut. Kalibrering av min Futaba 10C gikk ihvertfall mye bedre i 2.0 enn 1.05

            Comment


            • #7
              Originally posted by bjeff View Post
              Man trenger IKKE ekstra adapter for å bruke Spektrum DX6i til Phoenix, den medfølgende dongelen fungerer utmerket. Jeg er også veldig fornøyd med Phoenix.
              Trodde det var samme jeg også men så leste jeg på siden at den lå som Accessories men da ble det avklart
              Stian Håvak (82)
              Fly low or crash trying!

              MFN @ Facebook - Like!

              Comment


              • #8
                Obs - kanskje Phoenix er tingen?

                Sjekket linken til Phoenix, det så jo ikke så verst ut? Fant til og med Blade 400 som jeg flyr (forsøker).

                Hvem forhandler Phoenix i Oslo-området??, hva må jeg regne med å legge ut?
                ________________
                Erling

                T REX 500 ESP (med Futuba 520)
                Blade 400 3D
                Walkera 4#3 V2 Brushless
                Twister Bell

                Spektrum DX6i

                Comment


                • #9
                  Originally posted by esk View Post
                  Sjekket linken til Phoenix, det så jo ikke så verst ut? Fant til og med Blade 400 som jeg flyr (forsøker).

                  Hvem forhandler Phoenix i Oslo-området??, hva må jeg regne med å legge ut?
                  Jeg kjøpte min fra Modellflybutikken i Sannergata. Tror min Blade 400 (og min lommebok) har hatt godt av Phoenix, for å si det sånn!
                  Anders Eiebakke
                  90078513

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by esk View Post
                    Hvem forhandler Phoenix i Oslo-området??, hva må jeg regne med å legge ut?
                    Jeg kjøpte den direkte fra Phoenix sin hjemmeside og betalte 1132,35 inkludert futaba plug. Mva ble på 63 kroner så det er mulig noen har blingset hos ups/fedex (husker ikke hvem som leverte det i farta)

                    Comment


                    • #11
                      Er også for tiden på jakt etter ny simulator. Har RealFlight G3.5, men har lyst til å prøve noe nytt.

                      Blir vel litt mindre flyging i vinter, så en god simulator er definitivt å foretrekke.

                      Valget har stått mellom RealFlight G4 og Phoenix. G4 er den som frister mest.
                      Mathias
                      Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                      Comment


                      • #12
                        Det ble Phoenix

                        Jeg endte nå med Phoenix. Virker som en ok simulator. Etter litt om og men fikk jeg satt opp DX6I slik at den fungerer med programmet. Fikk en melding om å disable noen swashplate-funksjoner i radioen, men det har jeg ikke særlig lyst til å "leke" med. Gjorde derfor et advanced oppsett i simulatoren, og da fungerer det greit.

                        Lastet ned oppgradert versjon (2.0n) som var betydelig bedre grafikk etc enn 1.5 som jeg kjøpte i utgangspunktet. Virker som et bra konsept med tanke på oppgradering etc.

                        Jeg lastet også Blade 400 - som er helikopteret som jeg flyr (forsøker). Det var derimot en nedslående opplevelse. Jeg syns det er mye vanskeligere å fly bladen på simulator enn i virkeligheten. Raptor 50 på simulatoren er derimot ganske lik Bladen.

                        Noen som har noen tips å komme med ellers?

                        Oppdatert 13. nov:
                        Simulatoren er nå oppdatert til 2.0q, og det er mye som er rettet. Bladen er nå i 3 versjoner, deriblant 3D-modellen, og nå er det betydelig likhet mellom å fly i virkeligheten og i simulatoren. Men det er fortsatt langt frem til jeg flyr like "aktivt" i virkeligheten som i simulatoren. Tørr liksom ikke slippe meg løs..
                        Last edited by esk; 13-11-08, 13:37.
                        ________________
                        Erling

                        T REX 500 ESP (med Futuba 520)
                        Blade 400 3D
                        Walkera 4#3 V2 Brushless
                        Twister Bell

                        Spektrum DX6i

                        Comment


                        • #13
                          jeg kjøpte g4 for litt siden og fikk lastet ned 4,5 gratis fra hjemmesiden dems. er kjempefornøyd med denne
                          Lower, Lower, oops.
                          Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                          Comment

                          Working...
                          X