Unconfigured Ad

Collapse

Haleror King II

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JonV
    • Apr 2005
    • 232

    #1

    Haleror King II

    Ja etter mye om og men virker heli klart.
    Jeg har bytta hovedaksel og hode da jeg hadde noe kast i det gamle.

    Men fremdeles sliter jeg med å få halen til å reagere ordentlig.
    for å få den til å stå stille på center på stikka plassert på et roterende pizzabrett så butter tailslideren i bladeholderen, jeg får da ikke kontroll på tail den enne veien.

    har forsøkt å snu vri og vende men det samme resultat uansett.
    Har og forsøkt å reversere gyro men samme sak.

    Noen som har noen supre tips til meg her.

    ser jeg på helli bakfra (tail mot meg) dreier helli ukontrolert mot høyre, det blir og værre jo mer throttle jeg gir.
    Jon T Vatn
    http://www.fg-racing.net
    Norway Oslo Romsås.
  • roadrune
    • Jul 2007
    • 2292

    #2
    Går halerotoren riktig vei, da?
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment

    • JonV
      • Apr 2005
      • 232

      #3
      ser jeg på haleroret går det mot klokka når jeg dreier hoved rotoren med klokka.
      Det skal være rett om jeg ikke husker feil.

      Halen peker da mot venstre hånd og snuta peker mot høyre hånd.
      Jon T Vatn
      http://www.fg-racing.net
      Norway Oslo Romsås.

      Comment

      • JonV
        • Apr 2005
        • 232

        #4
        Ja da funker det igjen.
        Det var en kombinasjon av Feil Leading Edge og reversert Gyro.

        Så om ikke vinden tar seg opp idag skal heli forsøkes
        Jon T Vatn
        http://www.fg-racing.net
        Norway Oslo Romsås.

        Comment

        • Ponus
          • Apr 2007
          • 104

          #5
          Hvordan går det med deg og Honey Bee.......har du fått det opp i lufta?
          "KOSEKROK"
          T-Rex 450se v2 hs-65mg gy401 m/9650
          Cessna 177 Cardinal on float
          Honey Bee King 2 Belt,- til skrekk og avdvarsel for alle nybegynnere.

          Comment

          • JonV
            • Apr 2005
            • 232

            #6
            Jau nå har jeg vært airborn

            Det flyr men virker noen nervøst da, men det er vel helst piloten som sliter med rolige stikkebevegelser samt nerver.

            Fikk tømt nesten 2 batterier i uka som var på 1 tur ut
            Men på slutten så tok jeg en ALTFOR hard landing
            Da knakk halebommen, Drev i servoen samt mainshaft til hovedbladene.

            Halebom og Mainshaft hadde jeg men nå mangler jeg drev i servoen så er det igjen ut og prøve

            Noe jeg la merke til var at heli oppførte seg MYE bedre uten traininggear på.
            Så tror nok at jeg skal forsøke uten det neste gang og.

            Dette var morro
            Jon T Vatn
            http://www.fg-racing.net
            Norway Oslo Romsås.

            Comment

            • Repsol
              • Mar 2008
              • 55

              #7
              Bare vent til den dagen du går over til en Trex 500 eller en 450 det blir skjære drømmen å fly i forhold til king 2.. har du esky alu deler på king 2 eller??
              DX7
              T-Rex 500 - Torque Tube, HS-5245MG, BLS 251, Spartan DS760 Gyro
              T-rex 450V2 HS65MG, GY401, S9257
              T-rex 250...
              King2 til skrekk og advarsel. Snart haglemat....

              Comment

              • JonV
                • Apr 2005
                • 232

                #8
                Ja er litt alu på den
                Tail og hode samt litt carbon som tailboom og blader.

                Men på head har jeg 3DPro alu og på tail er det Esky deler.
                Carbon deler er orginale.
                Last edited by JonV; 19-10-08, 09:27.
                Jon T Vatn
                http://www.fg-racing.net
                Norway Oslo Romsås.

                Comment

                • Ponus
                  • Apr 2007
                  • 104

                  #9
                  Nå er det på tide vi får høre hvordan det går med deg JonV
                  "KOSEKROK"
                  T-Rex 450se v2 hs-65mg gy401 m/9650
                  Cessna 177 Cardinal on float
                  Honey Bee King 2 Belt,- til skrekk og avdvarsel for alle nybegynnere.

                  Comment

                  • JonV
                    • Apr 2005
                    • 232

                    #10
                    Joda det er da noe fremgang

                    Har fått litt luft under vingene (Bladene) uten noen voldsome landinger.
                    Sist så klarte jeg og ikke ødlegge noe (memo: Ikke bli høy på pæra, da går det dårlig jon)

                    Elelrs så har jeg lekt MYE med lama2 som jeg fikk tak i, dette er stabilt og fint og gir mye nødvendig stikketrening
                    Jon T Vatn
                    http://www.fg-racing.net
                    Norway Oslo Romsås.

                    Comment

                    • Ponus
                      • Apr 2007
                      • 104

                      #11
                      Flott!!! Gjelder å ikke gi opp!! Råder deg imidlertid å begynne å spare til et noe dyrere heli. Vet så alt for godt hva du sliter med...... Jeg skal overhodet ikke hovere, da jeg har langt frem ....men det er faktisk en helt annen verden med dyrere utstyr.
                      "KOSEKROK"
                      T-Rex 450se v2 hs-65mg gy401 m/9650
                      Cessna 177 Cardinal on float
                      Honey Bee King 2 Belt,- til skrekk og avdvarsel for alle nybegynnere.

                      Comment

                      • JonV
                        • Apr 2005
                        • 232

                        #12
                        Er nok liten tvil om at et dyrere heli er litt enklere og litt bedre å styre.

                        Men nå er det slik at det er det heli jeg har så det skal få kjørt seg ja
                        Jon T Vatn
                        http://www.fg-racing.net
                        Norway Oslo Romsås.

                        Comment

                        Working...