Unconfigured Ad

Collapse

High Speed Åttetall

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Illusion
    • Jun 2008
    • 703

High Speed Åttetall

Driver og trener litt på 8 tall på simulator og opplever følgende scenario titt og ofte
    som jeg ikke helt skjønner hva årsaken til er. Det er nok sikkert litt forskjell på real
    life og simulator, men vil anta det også kan skje real life

Når jeg skal svinge banker jeg litt inn i svingen og følger på med hale og "høyderor" (venstre stikke nedover). Ved utgangen av svingen fortsetter helikopteret av og til i opprinnelig fartsretningen og jeg må sette snuta lavt for å få moment framover igjen.

Hva er det jeg gjør feil i de tilfellene ? For mye hale ? For lite "høyderor" ?
  • perpyro
    • Aug 2008
    • 488

Jeg tror vi sliter med akkurat det samme, du i simulator og jeg IRL.
    Problemet er at i hverfal jeg starter svingen som et heli med tilto forrover men avslutter den som om det var et fly jeg føyg.
    Problemet er at jeg jeg tilter heliet for mye bakover i det jeg retter opp.
    Prøv på å ta 8 tall med høye svinger slik at du peker nesen godt nedover når du vender, slik får du fart for å gå inn i neste kurve.
    Er i hvartfal en begynnelse også frister det å prøve ut stalturn om man fortsatt har fart når man er på vei oppover igjen.
    Når dette funker så er det jo bare og flate ut gradvis.
    Dette må rett og slett trenes bort.
    Trex 450 blandingsrase 4S
    Logo 500
    Blade mCPX

Comment

• Brumm
      • Apr 2008
      • 1816

Jeg trener på det samme, men på simulator.. Beste highspeed turns får jeg til med når jeg slår over dual rates brytern, sånn at jeg får mindre servoutslag.. Da klarer jeg å holde samme høyde og fart gjennom hele svingen.

Kanskje det er noen av de mer erfarne som kan gi oss noen tips?
      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

• tahustvedt
        • Feb 2004
        • 4601

Høres ut som om du har brukt for lite roll i svingen.

Comment

Working...