Announcement

Collapse
No announcement yet.

Defekt motor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Janbanan View Post
    Det er ikke batteriene ivertfall. Noen som vet hvordan man setter på nytt pineon gear på ny motor uten å ødelegge begge deler? Dumt at det ikke selges ferdig påsatt....
    Du kan prøve å varme opp pinionen i ovnen en liten stund på 200°, og skru den på med en tvinge eller skrustikke.
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #17
      [QUOTE=roadrune;194925]Du kan prøve å varme opp pinionen i ovnen en liten stund på 200°, og skru den på med en tvinge eller skrustikke.[/QUO

      Sette motoren nedi en skrustikke og presse drevet inn på akslingen altså? Høres ut som det kan gå. Men det skal lenger inn enn det man får til med den metoden. Da må jeg kanskje dunke den inn ved å sette en mini nøkkel over? huttetu....
      Align 500 ESP
      CopterX 450 AE x2
      Esky Belt-CP x2
      Walkera DF 004
      Futaba 6EX 2,4

      Comment


      • #18
        [QUOTE=Janbanan;194928]
        Originally posted by roadrune View Post
        Du kan prøve å varme opp pinionen i ovnen en liten stund på 200°, og skru den på med en tvinge eller skrustikke.[/QUO

        Sette motoren nedi en skrustikke og presse drevet inn på akslingen altså? Høres ut som det kan gå. Men det skal lenger inn enn det man får til med den metoden. Da må jeg kanskje dunke den inn ved å sette en mini nøkkel over? huttetu....
        Sett en mutter mellom pinion og skrustikka.... Bare pass på at alt er beint, sånn at du ikke bøyer akslingen.
        Jeg har heller ikke sett denne motoren, så om dekselet tåler det, får du vurdere selv.

        Men jeg ville ikke ha banket, det skader iallefall motoren.
        Hilsen Rune Marcussen

        MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
        JR DSX9

        Fitjar Modellflyklubb
        ---------------------------------------------------------------------------
        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

        Comment


        • #19
          Jau...her kommer fortsettelsen. Pineon gearet var lettere å sette på en jeg trodde. Brukte en middels stor nebbtang, og fikk presset det på plass. Siste biten ved hjelp av en liten mutter for å få det langt nok inn på akslingen. Så var det ut å prøve i flomlyset på en fotballbane. Belten var så sprek som den aldri har vært før (bytta fra 10 til 11 tenner). Gleder meg til å prøve i dagslys. Takk til alle gode hjelpere!
          Align 500 ESP
          CopterX 450 AE x2
          Esky Belt-CP x2
          Walkera DF 004
          Futaba 6EX 2,4

          Comment

          Working...
          X