Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vurderer å begynne..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vurderer å begynne..

    Heisann

    Jeg har sett litt rundt på trådene her og dette virker som et fornuftig sted å spytte ut mine tanker..

    Har ikke tatt i en RC-kontroll siden jeg var syv år gammel og hadde en radiostyrt bil (på samme frekvens som nabogutten sin bil av samme type).

    Etter å ha tittet en del rundt på nettet, sett på videoer og litt på Discovery Channel.. Vel, dette ser utrolig morsomt ut, men er det noe for meg? Det vet jeg jo ikke enda. Lurer litt på om jeg skal gå til innkjøp av KUN simulator og prøve meg noe der for å se hva jeg synes.. eller er jeg helt på jordet siden det er langt unna virkeligheten? (et stykke vil det jo alltid være, men..)

    Så den anbefalte nybegynnerpakken på Domenet er parkert - Webhuset (Utrolig bra side forresten, Theodor). Det er en del penger, men om dette er morsomt så er det absolutt noe jeg kunne tenkt meg å investere både tiden og pengene i.

    Takk for eventuelle innspill dere kommer med
    -kjetil
    ..vurderer å begynne med RC-helikopter..

  • #2
    Klart det er morsomt!
    Hadde tenkt å henvise til sida til Theodor, men du har funnet den allerede Sjekk også ut sidene til Oslo helikopterklubb, dem er ikke så langt fra deg heller så du kan sikkert komme i kontakt med noen der, titte på og få enda flere råd.
    Simulator er aldri dumt!
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Det,beste tipset er alerede gitt,men kan ikke gjentaes for ofte.Oppsøk miljøet og få hjelp i begynnelsen.Utrolig mange som har gitt opp,da de mente at dette kunne jeg lære selv.Jeg sier ikke at det er umulig å lære selv,men lærekurven blir bratt.Og så har du det sosiale i tilegg,ikke å forakte.Så lykke til ha det gøy.
      Simulator hjelper men det er ikke "the real thing" og vil heller aldri bli det.
      Vennlig hilsen
      Roy.

      2,Biler.
      1,Leilighet.
      masse øl i kjøleskapet.
      + diverse innbo.

      Comment


      • #4
        Kun simulator er jo et sted og starte, men som det påpekes så er det en forskjell fra og spake modellhelikopter ute.

        Hobbyen er vel av den type som man enten faller for eller synes det er noe realt vås og bruke fritid en sin på. Jeg tilhører førstnevnte kategori og kan ikke annet enn å anbefale det som hobby og interesse. Det som skremmer mange er inngangsbilletten som koster en del penger, men slik blir det med det meste.

        Oppsøk miljøet, se hva det går ut på. Spør 10 spørsmål for mye enn et for lite. Fyr løs her på forumet så skal vi svare så godt vi kan.....

        Mvh. Arild
        Arild Johansen

        Modell-Helikoptersport
        Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
        AHMHK

        Comment


        • #5
          Forventer ikke at simulator er i nærheten av "the real thing" nei.
          Men er det noe poeng i å gå til innkjøp av kun simulator i starten? (mens man venter på feriepengene.) Og vil det bli en stor hindring å ikke ha lappen+bil?
          -kjetil
          ..vurderer å begynne med RC-helikopter..

          Comment


          • #6
            Hepp!

            Hyggelig at du/dere har fått noe vettugt ut av sidene mine

            Som jeg skriver på hjemmesiden min: Dette er den ultimate hobbyen, men alle er forskjellige. Kjøp en simulator (som du og nevner) først, og prøv deg på den.
            Som "joo" skriver så anbefaler jeg deg også å ta kontakt med en lokal rc-klubb (hvis det finnes). De vil hjelpe deg med oppstarten og "diskusjoner" med likesinnede er en stor del av hobbyen

            Og husk: ikke lær av egne feil når du kan lære av andres - Spør hvis det er noe du lurer på.

            Lykke til!
            Theodor Bastberget

            Airplanes are for people who can't fly helicopters!
            http://www.modellhelikopter.no

            Comment


            • #7
              Originally posted by kjetil
              Forventer ikke at simulator er i nærheten av "the real thing" nei.
              Men er det noe poeng i å gå til innkjøp av kun simulator i starten? (mens man venter på feriepengene.) Og vil det bli en stor hindring å ikke ha lappen+bil?
              Det bør vere en simulator med stikker som ser ut som og føles som en radio styring skal den vere noen vits i.

              Hindring og ikke ha bil? ja det vil jeg tro om du ikke bor så nært ett sted det blir flydd på at du kan bruke drakjerre eller sykkel henger å få med deg leamiklet på. Spørs om du ikke må aliere deg med noen for å komme deg ut på feltet for å få fly eller for å få råd.
              Du skriver ikke noe om alderen din så det er litt vanskligt å vite om du har foreldre venner å kjente osv som kan hjelpe deg med transport eller om du må basere deg på smarte løsninger.

              Synes du det ser interessangt ut er du allerede mere enn halveis solgt, det gjennstår bare å finne ut hvilken gren som passer for deg av denne hærlige hobbyen vår.
              Gert Hildrestrand.
              Limets Venner.
              Valdres Flyklubb Modell

              Famous last words? Hey watch this!

              Comment


              • #8
                Jeg er 22 år og bor sørøst i oslo
                Bor enda hjemme hos mor og far, men de er nesten mer på hytta i Sverige enn de er hjemme.

                Jeg er langt over halvveis solgt, ja Det ser utrolig morsomt ut.

                Noen anbefalinger om hvilken simulator jeg skal kjøpe? Akkurat nå tenker jeg på RealFlight G2 hvor det følger med stikke og man eventuelt kan bruke den samme som du bruker på helikopteret (hva kreves av ekstrautstyr for å koble vanlig kontroller til pcen?)
                -kjetil
                ..vurderer å begynne med RC-helikopter..

                Comment


                • #9
                  Drakjerre?? Sykkel henger?? lurer på hvor du har fått det fra. Det er ihvertfall ikke fra meg som syklet nesten en mil med tungt lastet henger bak for å fly ett sekund...

                  Niklas 14 1/2 år

                  Comment

                  Working...
                  X