Unconfigured Ad

Collapse

valg av fuelhelikopter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • audifrik
    • Mar 2008
    • 497

valg av fuelhelikopter

hei.
    jeg står foran innkjøp av ett fuelhelikopter i 50 klasse. flyr mini titan nå og behersker den uten noen store problemer. (loop, roll, stallturns, noe inverted i høyde).
    kunne helst tenkt meg en raptor 50 da jeg er fornøyd med thunder tiger så langt.
    men også tittet litt på tz 50 som skal være raptorklon.. noen anbefalinger og erfaringer fra folk her om hvem av de som er best og satse på?
    Lower, Lower, oops.
    Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.
  • JR DUDE
    • Jul 2007
    • 285

Originally posted by audifrik
    hei.
    jeg står foran innkjøp av ett fuelhelikopter i 50 klasse. flyr mini titan nå og behersker den uten noen store problemer. (loop, roll, stallturns, noe inverted i høyde).
    kunne helst tenkt meg en raptor 50 da jeg er fornøyd med thunder tiger så langt.
    men også tittet litt på tz 50 som skal være raptorklon.. noen anbefalinger og erfaringer fra folk her om hvem av de som er best og satse på?
    Kjøp raptor 50 titan. Enkel og greit heli. Står en på rcmarked nå for 4000kr.
    Denne yter det du er ute etter og er billig på alle måter med deler osv. Absolutt et kjempeheli som er testet kjempegrundig.
    Takk for deeeeeee

Mvh Pål Jonny

Comment

• audifrik
      • Mar 2008
      • 497

takker for svar. har tittet litt på det helikopteret til 4000. så skal prøve og få handlet meg det tenker jeg.
      Lower, Lower, oops.

Comment

• audifrik
        • Mar 2008
        • 497

er det noe forskjell på vanlig raptor, titan og v2 for eksempel? har det noe betydning på flyingen?
        Lower, Lower, oops.

Comment

• Aceman
          • Apr 2007
          • 168

Hvis du kommer over en pent brukt Hirobo Sceadu 50 så ville jeg ihvertfall vurdert en slik, hadde en tidligere som mitt første fuel-heli. Utrolig bra byggekvalitet og meget enkelt å mekke på. Gjør ingenting at det fløy svært bra heller...
          T-REX 600E
          Thunder Tiger MiniTitan
          HK-450
          En kul Crawler
          Hitec Aurora 9

Comment

• kaiove84
            • Apr 2007
            • 145

Kjøp deg en raptor så blir du nok fornøyd

Mange som kan den, og det er greie delepriser og tilgang

Comment

• scott73
              • Mar 2007
              • 9

Jeg ville også vurdert en T-Rex 600 Nitro - et svært bra helikopter med god deletilgang og om mulig litt kvassere enn gode gamle Raptor 50 (som jeg også eier og er svært fornøyd med). T-Rex'en blir muligens også litt dyrere sammenlignet med det gode tilbudet på rcmarked.no nå!

Lykke til med valget!
              Helikopter
              - T-Rex 250 Super Combo
              - T-Rex 600 Nitro Standard

Jet
              - Carf Eurosport m/ G-Booster Breitling (flyklar)
              - Boomerang Spring m/ Merlin VT80 (flyklar vinter2012)

Radio
              - Futaba 18MZ / FASST
              - JR 9503

Comment

• JR DUDE
                • Jul 2007
                • 285

Det er vel 2stk helikoptrer som skiller seg ut.
                Trex 600 og Raptoren.

Etter min mening etter og ha hatt begge er at Trex'en virker lettere enn raptor'en i lufta. Virker nok litt mere kompakt enn raptoren,men herregud begge er noen kjempehelikopter.
                Dette er valgets kval, men ta et helikopter der du har lett deletilgang(som det er på disse 2),som finnes i dagligvarebutikken nesten.

Eller gjør som meg. Får ikke bestemt meg hva jeg skal ha, og er lykkelig eier av 7helikopter.
                Takk for deeeeeee

Mvh Pål Jonny

Comment

• audifrik
                  • Mar 2008
                  • 497

akkurat kjøpt meg en raptor 50 titan på rcmarked, så håper da jeg blir fornøyd med den. planen når jeg startet hobbyen var og holde meg til det lille kontraroterende jeg kjøpte for to år siden og å ha den ene lille bilen jeg hadde.... ser listen min nå.... hehe.
                  har hatt mine tanker om t-rex 600 også, pga får visst +/-2 grader til med pitch. men pga raptordelene er nærmest rett borti gata her, så detter jeg på den først. blir nok flere helikoptere etterhvert, for nå som jeg får dette til, så blir det jo bare mere gøy for hver gang jeg flyr... blir flyene lagt på hylla en liten stund kanskje.....?? hmm hehe.
                  takker så masse for svar fra allesammen her
                  Lower, Lower, oops.

Comment

• JR DUDE
                    • Jul 2007
                    • 285

akkurat kjøpt meg en raptor 50 titan på rcmarked, så håper da jeg blir fornøyd med den. planen når jeg startet hobbyen var og holde meg til det lille kontraroterende jeg kjøpte for to år siden og å ha den ene lille bilen jeg hadde.... ser listen min nå.... hehe.
                    har hatt mine tanker om t-rex 600 også, pga får visst +/-2 grader til med pitch. men pga raptordelene er nærmest rett borti gata her, så detter jeg på den først. blir nok flere helikoptere etterhvert, for nå som jeg får dette til, så blir det jo bare mere gøy for hver gang jeg flyr... blir flyene lagt på hylla en liten stund kanskje.....?? hmm hehe.
                    takker så masse for svar fra allesammen her
                    Gratulere med et fint heli.
                    Vart det den for 4000kr eller. Den grønne??
                    Takk for deeeeeee

Mvh Pål Jonny

Comment

• audifrik
                      • Mar 2008
                      • 497

stemmer det. virket som ett bra helikopter det. og kommunisert med han karen en del i kveld. så er vel hos meg i løpet av noen dager håper jeg. hehe
                      Lower, Lower, oops.

Comment

• JR DUDE
                        • Jul 2007
                        • 285

stemmer det. virket som ett bra helikopter det. og kommunisert med han karen en del i kveld. så er vel hos meg i løpet av noen dager håper jeg. hehe
                        Kjempegreier. Klør i fingrene da sikkert. Tror jeg har handlet et helikopter eller noe av han jeg også. Ingen fare med den karen ivertfall.
                        Lykke til og ta det med ro.
                        Takk for deeeeeee

Mvh Pål Jonny

Comment

• audifrik
                          • Mar 2008
                          • 497

han virket veldig seriøs. så skal nok ikke være noe problem det. klør noe sinnsykt i fingrene. blir litt oppgradering fra min kjære mini titan dette. hehe så blir vel flittig trening på mini titanen før jeg tør og ta opp raptoren vel. og blir nok bare pen og rolig koseflygning med raptoren i starten til jeg blir kjent med den.
                          er det forresten noe problem og fly med 35 på disse helikopterene, eller må det være pcm?
                          Lower, Lower, oops.

Comment

• JR DUDE
                            • Jul 2007
                            • 285

han virket veldig seriøs. så skal nok ikke være noe problem det. klør noe sinnsykt i fingrene. blir litt oppgradering fra min kjære mini titan dette. hehe så blir vel flittig trening på mini titanen før jeg tør og ta opp raptoren vel. og blir nok bare pen og rolig koseflygning med raptoren i starten til jeg blir kjent med den.
                            er det forresten noe problem og fly med 35 på disse helikopterene, eller må det være pcm?
                            Bare start raptoren om du behersker mini titan ivertfall. Mye større helikopter er bedre og stabilere,så dette er ingen ting og gruve seg for. Tenker du på eventuelt krasj,så er mini titan like dyr og sette opp igjenn som raptoren(ikke lang fra ivertfall).
                            Hadde samme problemet som deg.
                            Større betyr dyrere,noe som det ikke blir her. Ta det med ro, start med og hovre,kjør rundt deg osv så går dette bra. Du blir overasket over hvor lett og stabilt dette er og kjøre.
                            Trenger ikke og være pcm men du er vel sikrere enn en vanlig mottaker. Jeg selv kjører på begge typene
                            Takk for deeeeeee

Mvh Pål Jonny

Comment

• audifrik
                              • Mar 2008
                              • 497

jeg ble jo overrasket over hvor stabil mini titan var i forhold til twister cp og storm jeg hadde før. så med mini titan flyr jeg stallturn, loop, roll og såvidt vært en liten tur inverted, og behersker dette ganske bra egentlig. landing og take off samt hover er null problem så tror det skal gå fint og ta opp raptoren også. bare starte pent og bli kjent med den
                              Lower, Lower, oops.

Comment

Working...