Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lama oppgradering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lama oppgradering

    Hei! Lurer på en ting. Har oppgradert min Lama v3 med (ikke originale) alu deler. Får å få den til å ligge nogenlunde stabilt i luften nå, må jeg tilte swash platen velding bakover og til siden. Det kan vel umulig være riktig, skal ikke swash platen være helt horisontal i alle retninger (selv på en Lama)? Finner ikke ut hva som kan være galt...
    Align 500 ESP
    CopterX 450 AE x2
    Esky Belt-CP x2
    Walkera DF 004
    Futaba 6EX 2,4

  • #2
    Begynner å bli en stund siden jeg pimpa Laman min, men syntes å husk at den er svært sensitiv for vekt plassering.
    Jeg byttet til karbon "akter bom" (hakke peil på hva det egentlig heter) og den var såpass lang at tyngepunktet ble forskøvet langt akterover - lengre enn man kunne ta inn med å justere på kontrollen.

    Comment


    • #3
      Den var ikke sånn når jeg hadde plastikkdeler. Da lå den dønn stille i lufta. Nå må den flys hele tiden... tror vel egentlig at tyngdepunktet er greit. Skjønner ikke hvorfor swash må ligge med 30 graders slagside mot venstre og bakover for at den i det hele tatt skal være mulig å fly. Kanskje den ene rotoren går fortere enn den andre eller noe slikt?
      Align 500 ESP
      CopterX 450 AE x2
      Esky Belt-CP x2
      Walkera DF 004
      Futaba 6EX 2,4

      Comment


      • #4
        Du har dobbeltsjekket at alle stag/linker beveger seg som de skal regner jeg med?
        Mener at jeg var borti samme problemet selv en gang,tror rett og slett det var hub for nedre blader som var synderen,for det roet seg med den orginale.
        Hvilke deler er det du har byttet?
        Er det f.eks. en mulighet for at hub'en til nedre blader sitte feil? Kan nesten virke slik på sympyomene dine.

        Comment


        • #5
          Originally posted by parknudsen View Post
          Begynner å bli en stund siden jeg pimpa Laman min, men syntes å husk at den er svært sensitiv for vekt plassering.
          Jeg byttet til karbon "akter bom" (hakke peil på hva det egentlig heter) og den var såpass lang at tyngepunktet ble forskøvet langt akterover - lengre enn man kunne ta inn med å justere på kontrollen.
          Har du forsøkt å ballansere heliet slik at det ligger helt horisontalt med å løfte heliet over bakken med to fingre under rot av propellblader?
          "KOSEKROK"
          T-Rex 450se v2 hs-65mg gy401 m/9650
          Cessna 177 Cardinal on float
          Honey Bee King 2 Belt,- til skrekk og avdvarsel for alle nybegynnere.

          Comment


          • #6
            Fant ut av det. Det er nesten litt flaut, men "pilotstudent" hadde rett. Alu delen som holder de nederste bladene satt feil vei på shaften. Skylder på at det ikke følger med monteringsanvisning Alu delene er av merket Super Hero. Den flyr greit nå.....
            Align 500 ESP
            CopterX 450 AE x2
            Esky Belt-CP x2
            Walkera DF 004
            Futaba 6EX 2,4

            Comment

            Working...
            X