Unconfigured Ad

Collapse

Walkera 4#3 V2 i hus

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esk
    • Oct 2008
    • 105

Walkera 4#3 V2 i hus

I dag kom Walkeraen fra Hong Kong. Spennende. Den var som en veps. Det ble bare med litt testing i stua. Er så pass fersk som helipilot at jeg må ta det litt piano. Den er ganske aggressiv, og når du bare tar den lille maskinen 5-10 cm over bakken så er oppdriften så stor at den flyter nesten som en ustyrlig luftputebåt rundt på gulvet. Men en halvmeter over bakken så er det ganske så mye bedre.

Er det ingen norske forhandlere som har Walkeraen?

Regnestykket er ikke helt ille heller. Jeg kjøpte maskinen for ca 1500,- og det var med tre ekstra sett rotorblader, og transport til Norge. Tollvesenet ville ha 290,- for å fingre med det; 100,- ca for håndtering og resten til mva. Jeg er egentlig litt overrasket over det - fordi pakkseddelen (klistret utenpå esken) sa "Gift" (som har grense på 1000,- før det skal tolles) - og verdien var satt til 77 USD, som jo er godt innenfor. Nå stod det imidlertid noen velvalgte ord (sikkert) på kinesisk på siden av pakken og 284 USD, som vel har vært grunnlag for beregning av toll tenker jeg. Vel, vel det er vel ikke verst totalt. Kyosho sitt micro i samme størrelse har ikke på langt nær så gode spesifikasjoner, ei heller skikkelig utrustning (alu swash og rotorhode og skikkelige blad).

Check it out.

Last edited by esk; 22-01-09, 22:25.

T REX 500 ESP (med Futuba 520)
    Blade 400 3D
    Walkera 4#3 V2 Brushless
    Twister Bell

Spektrum DX6i
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Originally posted by esk
    Tollvesenet ville ha 290,- for å fingre med det; 100,- ca for håndtering og resten til mva. Jeg er egentlig litt overrasket over det - fordi pakkseddelen (klistret utenpå esken) sa "Gift" (som har grense på 1000,- før det skal tolles) - og verdien var satt til 77 USD, som jo er godt innenfor.
    eHiribo kjører en "korrekt" linje ovenfor toll myndighetene - de oppgir alltid riktig verdi!
    Du får den ikke som gift siden denne er sendt fra et firma - presanger gjelder kun mellom privatpersoner - men likevel fikk du den billig.
    Last edited by Quadrocopter; 23-01-09, 01:06.

Comment

• Repsol
      • Mar 2008
      • 55

Det som går an i fra forhandlere utenlands for å ungå toll er å skrive at dette er en replace å skrive vedin ned..men det er nå helst på enkle deler. ikke hele helik pakker. da har du bedre sjanse en å skrive gift.
      DX7
      T-Rex 500 - Torque Tube, HS-5245MG, BLS 251, Spartan DS760 Gyro
      T-rex 450V2 HS65MG, GY401, S9257
      T-rex 250...
      King2 til skrekk og advarsel. Snart haglemat....

Comment

• GunnarO
        • Oct 2008
        • 89

Norsk forhandler... joda du kan jo prøve http://www.micro-hobby.com/index.php...8e743a6e8f1520
        GunnarO
        ----------------------
        WhirlwindFighterProject.org
        sigpic

Comment

• rofla
          • Nov 2006
          • 170

Off topic: Kyosho minium 120

Styr unna. Dette er det dårligste jeg har prøvd til nå. Sentrerer ikke en gang bladene selv. (noen som vil kjøpe en billig?)

Comment

• hugo
            • Jul 2007
            • 64

Fikk du den nye med børsteløs motor og 2406A mottaker?

Har en selv. Dog med 2406 mottaker og egen børsteløs løsning (nanoheli 5.3 gr motor)

Hugo
            krs.

Comment

• esk
              • Oct 2008
              • 105

Yes

Ja, det ble børsteløs motor og 2406A. En lekker alukoffert kom også med i pakken. Nå er det bare å få temmet dyret. Jeg har bruker litt tid på å "knekke koden". Stikkeresponsen er helt annerledes enn Bladen (selv om den er ganske kilen den også) - så jeg må tune hodet mitt for nye stikker.

Det er jo ganske friskt for en nybegynner som meg. (Men nå flyr jeg twister (kontraroterende heli) nose in - jippi!)

Har bestilt batteri nå. Må ha mer flytid.

mvh
              Erling

Walkera 4#3 V2 brushless
              Twister Bell 44
              Spektrum DX6i

T REX 500 ESP (med Futuba 520)
              Blade 400 3D
              Walkera 4#3 V2 Brushless
              Twister Bell

Spektrum DX6i

Comment

Working...