Unconfigured Ad

Collapse

Justering av rudder

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esk
    • Oct 2008
    • 105

Justering av rudder

Hei dere.

Jeg har et problem at halen trekker sakte mot høyre. Selv om jeg justerer rudder trim, så må jeg ha ganske store utslag på rudder. Jeg har også kortet av staget fra servo til halerotor, uten at det gjorde særlig nytte. Nå forsøker jeg å flytte selve innfestingen på servoen et par hakk på tannhjulet i håp om at det nytter. Jeg får ikke testflydd nå i kveld, så det blir å vente i spenning. Er jeg helt på jorde? Kanskje det er noe med oppsettet på radioen? Evt gyroen?

mvh
    Erling

Walkera 4#3 V2 Brushless
    Twister Bell
    Spektrum DX6i

T REX 500 ESP (med Futuba 520)
    Blade 400 3D
    Walkera 4#3 V2 Brushless
    Twister Bell

Spektrum DX6i
  • Holger
    • Feb 2006
    • 734

eller kanskje det er noe feil med det mekaniske oppsettet ditt?

Hvis du flyr i HH skal du IKKE justere på rudder trim...denne skal stå i null og det skal også subtrim hvis du har det.
    Anders Bruneberg
    Raufoss

Comment

• arhennie
      • Mar 2008
      • 4316

På mange gyroer må du først sette opp halen med gyroen i normal, uten bruk av trim/subtrim. Dette er i såfall beskrevet i gyro manualen hvordan man skal gjøre.

Dessuten har jeg erfart at det er viktig at det ikke er noe vibrasjoner i heliet. Dvs. blader bør være 100% balansert. Særlig viktig på mindre heli.

Jeg har hatt samme problem på flere heli. Men etter at jeg begynte å passe på disse to tingene har jeg fått bukt med problemet.
      arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

Comment

Working...