Unconfigured Ad

Collapse

Nedlasting av modell

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esk
    • Oct 2008
    • 105

Nedlasting av modell

I dag gjorde jeg en feil. Jeg skulle reset Blade 400 fordi jeg fikk problem med gyroen. Heliet spinnte rundt i stor fart. Da jeg gav litt rudder en vei, gav den bortimot fullt utslag. Så jeg tenkte "reset". Men, det jeg gjorde (selv om jeg fulgte boka), var å fjerne modelloppsettet for Blade, slik at det er ingen modeller inne på radioen. Noen som vet om det lar seg gjøre å nedlaste på et eller annet vis modellen, og eventuelt få den lastet inn på DX6i igjen?

Jeg er litt lost nå.

mvh
    Erling

T REX 500 ESP (med Futuba 520)
    Blade 400 3D
    Walkera 4#3 V2 Brushless
    Twister Bell

Spektrum DX6i
  • perpyro
    • Aug 2008
    • 488

Nå befinner du deg i en situasjon der du må sette opp heliet fra bunnen av og kan du det ikke er nå perfekt tidspunkt å lære det på.
    Og nei det går ikke å laste ned et oppsett for et spesifikt heli for hvert heli er unikt selv om det er samme modell så er det forskjeller i oppsettet grunnet små mekaniske forskjeller.
    Trex 450 blandingsrase 4S
    Logo 500
    Blade mCPX

Comment

• esk
      • Oct 2008
      • 105

Oppsett?

Det var nok det jeg tenkte. Er det noen som har en pdf-fil som viser standardoppsett på en Blade 400 3D?

Blade 400 3D
      Walkera 4#3 V2 Brushless
      Twister Bell

Spektrum DX6i

Comment

• esk
        • Oct 2008
        • 105

Jeg fant filen

Jeg fant en pdf som viser standardoppsett for Bladen. Det neste spørsmålet er så; må jeg justere gyro eller rangecheck eller noe annet etter å ha deleted oppsettet på radioen?

Blade 400 3D
        Walkera 4#3 V2 Brushless
        Twister Bell

Spektrum DX6i

Comment

• perpyro
          • Aug 2008
          • 488

Om bladen din er stock trenger du ikke tenke på gyroen for Eflite gyroen har ikke gain tilkoblet mottakeren og range chack er kun får å sjekke hvilken rekkevidde du har så det trenger du heller ikke å bekymre seg om.
          Eneste du bør sjekke er power settingene for de skal være A-EU 328
          Trex 450 blandingsrase 4S
          Logo 500
          Blade mCPX

Comment

• esk
            • Oct 2008
            • 105

Takker!

Da er heliet i luften igjen. Jeg fant en vesentlig feil, drivbeltet lå i åttetall inne i bommen, og det fant jeg ikke ut ved å bare inspisere ved halerotor. Alle data er nå lagt inn i radioen nå, så det skulle være klart for å fly. Det er litt for mye vind til å prøve noe særlig, men jeg syns at det virker som at aileron er feil, så jeg har nok litt trimming igjen (har byttet til aluhode, swash etc).

mvh
            Erling

Blade 400 3D
            Walkera 4#3 V2 Brushless
            Twister Bell

Spektrum DX6i

Comment

Working...