Unconfigured Ad

Collapse

Ødelagt Clutch ? Ulyd og ingen start på motor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • torsan
    • Oct 2008
    • 30

Ødelagt Clutch ? Ulyd og ingen start på motor

For de som husker min forrige post om motoren min som ikke gikk, så løste jeg det for den gang. Så fløy jeg en to tanker ellerns og nå står den kubb igjen (raptor 50 titan)

Når jeg nå forsøker å starte, kommer det noen ulyder (slags skrapelyd) når jeg bruker starteren, men disse har forsåvidt alltid vært der da (akkurat hvor ulydene kommer fra er jeg ikke sikker på). Men legger merke til at clutchen tar uansett hvor lite throtte jeg har. Har satt både stikka og trimm helt ned, og den tar allikevel når jeg prøver å starte.

Så jeg fikk et tips om at kanskje clutchen kanskje var gåen ? Jeg fikk etter mye om og men skrudd ut motoren med det som ser ut som clutchen oppå. De to skruene oppå ser iltt smårusten ut, men vet ikke om det har noe å si.. ellers ser den blank og fin ut. Men inni den "bjella" eller hva det nå kalles, ser det ut som det ligger en eller annen "remse" med ett eller annet (håper noen sjønte hva jeg mente med det) som ser ut til å være slitt av ? Det vil si, den dekker bare 1/3 av hele omkretsen inni. Nå vet jeg ikke hvordan en clutch skal se ut, men den så litt mistenkelig slitt av i endene.

Forresten, hvordan i all verden er det meningen jeg skal få det siste staget med bjella og stangen opp til starter festet, skrudd løst ? Må jeg demontere hele heliet ? Har klødd meg i hodet i hele kveld..

Kanskje jeg kan poste noen bilder imorgen om ingen sjønte hva jeg mente. Hva slags deler tror dere jeg trenger å bestille. Bare å ta hele sulamitten så jeg er sikker ? (har så lyst å fly til helga)
  • walker76
    • Nov 2005
    • 472

Clutchen din må du bytte det belegget som du beskriver skal dekke heile clutchen.
    Du skrur av den koblingen der du setter startakslingen og trykker ned heile staget med clutchen på.
    Mvh:
    Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
    www.folgefonnrc.ning.com

MA X-Cell Fury Extreme 90
    Raptor 90 3D
    Raptor 50 Titan SE
    T-Rex500GF
    T-Rex450SE V1
    JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

Comment

• ragmag
      • Jul 2007
      • 82

Her er det mange bra tips om raptor:

---------------
      Falcon 3D
      T-rex 450 SE
      Raptor 50 Titan
      Align 700 N
      JR 9XII
      ---------------

Comment

• JanFredrik
        • Sep 2006
        • 491

Ta den med deg på stripen på lørdag, så ser vi på den, hvis ikke du får det til
        Jan Fredrik Bjordal
        www.JetsOfBergen.no

This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

Comment

• torsan
          • Oct 2008
          • 30

Originally posted by JanFredrik
          Ta den med deg på stripen på lørdag, så ser vi på den, hvis ikke du får det til
          Heisann Jan Fredrik :=) Og takk for hjelpen forrige gang forresten. Hvis jeg får skrudd det meste sammen igjen, så stikker jeg nok sikkert en tur bort ja. Hvis jeg får det til så kommer jeg nok en tur da også

Men jeg måtte faktisk bruke mye makt for å få ut motoren med clutchen på. Så kanskje det kan tyde på at den var en smule trang ? Bestilte det meste jeg kunne finne av deler, så da får vi se om ikke det går an å få orden på den igjen :=)
          Skal prøve så godt jeg kan å få orden på det før helga. Kan ikke plage dere så altfor mye borte på stripa heller :=)

Comment

• JanFredrik
            • Sep 2006
            • 491

Originally posted by torsan
            Heisann Jan Fredrik :=) Og takk for hjelpen forrige gang forresten. Hvis jeg får skrudd det meste sammen igjen, så stikker jeg nok sikkert en tur bort ja. Hvis jeg får det til så kommer jeg nok en tur da også

Men jeg måtte faktisk bruke mye makt for å få ut motoren med clutchen på. Så kanskje det kan tyde på at den var en smule trang ? Bestilte det meste jeg kunne finne av deler, så da får vi se om ikke det går an å få orden på den igjen :=)
            Skal prøve så godt jeg kan å få orden på det før helga. Kan ikke plage dere så altfor mye borte på stripa heller :=)
            Du kan plage oss akkurat så mye du gidder! Bare kjekt det!
            Jan Fredrik Bjordal
            www.JetsOfBergen.no

Comment

• torsan
              • Oct 2008
              • 30

Herlig. Med litt hjelp på stripa igår, så går den nå som en klokke :=)

Var nok en ødelagt clutch ja

Comment

• JanFredrik
                • Sep 2006
                • 491

Originally posted by torsan
                Herlig. Med litt hjelp på stripa igår, så går den nå som en klokke :=)

Var nok en ødelagt clutch ja
                Ja, hva skulle du gjort uten oss?
                Jan Fredrik Bjordal
                www.JetsOfBergen.no

Comment

• Psyko-lefse
                  • Feb 2004
                  • 1438

En smule off-topic, men kor e det folk flyr i Bergen nå?
                  Morten Smøraas

Comment

• JanFredrik
                    • Sep 2006
                    • 491

Originally posted by Psyko-lefse
                    En smule off-topic, men kor e det folk flyr i Bergen nå?
                    Litt heliflyging og elektro fly på Stend fortsatt, men ellers foregår mesteparten av aktiviteten på Ulven, Der er det folk hver eneste helg med fint vær, jeg er ihvertfall alltid å se Jeg er som regel blant de første som kommer, og sistemann som lander. Hva i alle dager skal man gjøre hjemme?!
                    Jan Fredrik Bjordal
                    www.JetsOfBergen.no

Comment

• Psyko-lefse
                      • Feb 2004
                      • 1438

No når ski-sesongen er på hell, og nytt helikopter er invistert i, blir det nok noen dager på både Stend og Ulven framover
                      Morten Smøraas

Comment

Working...