Unconfigured Ad

Collapse

Trex 500 vs Trex 600

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • andrthor
    • Apr 2009
    • 2

Trex 500 vs Trex 600

Hei!

Jeg er "total newbee" innen sporten om jeg ser bort ifra en mindre god erfaring med Walkera Dragonfly4 (heli.thoconsult.com).
    Har fått gode(?) tilbud fra rcpro.no på Trex 500GF og Trex 600GF (begge elektro) med 7ch radio og ellers alt jeg behøver for å få heliet i lufta.

500: kr. 10.000,-
    600: kr. 10.300,-

MEN...hva er det lureste valget? Et større og mer stabilt heli (600), men som er dyrer å kræsje kontra et litt mindre heli (500) som er "billigere" å kræsje!?

Noen synspunkter?
  • Pitch
    • Aug 2008
    • 59

Du finner noen synspunkter her:

http://www.modellflynytt.no/showthre...hlight=500+600
    Einar Grobakken

HIROBO SRB QUARK | WALKERA 4G3 Brushless | T-REX 600 NITRO PRO, DS610, DS 760 M/BLS251 | T-REX 450 SE V2, HS-65 MG, GY401 M/S9650
    FUTABA 10C 2.4 GHZ

Comment

• spitmk16
      • Oct 2005
      • 1367

Originally posted by andrthor
      Hei!

Jeg er "total newbee" innen sporten om jeg ser bort ifra en mindre god erfaring med Walkera Dragonfly4 (heli.thoconsult.com).
      Har fått gode(?) tilbud fra rcpro.no på Trex 500GF og Trex 600GF (begge elektro) med 7ch radio og ellers alt jeg behøver for å få heliet i lufta.

500: kr. 10.000,-
      600: kr. 10.300,-

MEN...hva er det lureste valget? Et større og mer stabilt heli (600), men som er dyrer å kræsje kontra et litt mindre heli (500) som er "billigere" å kræsje!?

Noen synspunkter?
      Skriv opp alle servoer, lader, sender osv så kan folk vurdere tilbudet.

Feks så får du servoer fra 60 kr til 1000+ pr stykk, så prisene du oppgir er umulig å si om er bra eller dårlig.
      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• andrthor
        • Apr 2009
        • 2

Trex 600:
        Heli: T-REX 600GF 600L/75GESC/3ABEC (TILBUD)
        Radio m/gyro: DX7 7Ch Air w/AR7000 & 4-DS821 MD2
        Batteri: FLIGHTPOWER EVO25-5000 6S1P Brick
        Gyro med servo: FUTABA GY401 GYRO M/9254 SERVO
        Lader: HYPERION EOS 0610i NET

Trex 500:
        Heli: T-REX 500GF KIT
        Batteri:FLIGHTPOWER EVOLITE V2 - 2500 6S
        Gyro: ALIGN GP750 HEAD LOCK GYRO - ALIGN
        Haleservo: HITEC HS 5085MG DIGITAL MIGHTY MICRO SERVO
        Rudderservo: FUTABA S9257 DIGITAL SERVO FOR GYRO 2,5KG 0,08S (Hva er dette da??)

Tilbudet er fra www.rcpro.no, heliene finnes her:
        * 600 GF: http://www.rcpro.no/eshop/main.aspx?...e&artno=EL5428
        * 500 GF Kit: http://www.rcpro.no/eshop/main.aspx?...e&artno=EL9519

/Andreas

Comment

• Te-raptor
          • Jul 2004
          • 693

Uten å gå inn på detaljene i tilbudene kan jeg uten videre si utifra egne erfaringer at større er stødigere, og du vil nok merke god forskjell på de to når det gjelder stabilitet. Trex er uansett relativt rimelig og reparere på hvis du handler på de rette stedene, så hvis du er sikker på at du vil fortsette å fly heli anbefaler jeg å gå for det største.

Kan nevne at mitt første heli var en Raptor70 (omtrent 90-size, men med litt mindre motor) kjøpt i 2002. Det har gått i bakken noen ganger, men er fortsatt det jeg flyr mest og fungerer minst like fint som da det var nytt, dønn stabilt og uten synlige vibrasjoner. Heller ingen fancy option deler, kun standard. Bare en liten egenlaget mod på plassering av haleservo...
          Terje

Comment

• Heliman
            • Mar 2006
            • 1254

Det er også viktig å huske på batteriprisene her.
            Et batteri til 600'n er sånn ca dobbelt så dyrt som til 500'n...
            Når en er nybegynner er det greit å få mest mulig stikketrening, så det kan være greit å ha flere batterier.
            Bladene er også en del dyrere til en 600 enn til 500'n, og det går gjerne noen sett med blader når man er nybegynner.
            Men om prisen ikke betyr så mye så er 600'n å anbefale, den er som nevnt tidligere mer stabil enn 500'n..
            Mvh
            Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• arhennie
              • Mar 2008
              • 4316

Et lite tips er at du tenker litt på hvor du skal fly. Store heli krever mer plass og er mye mer ødeleggende om treffer noe eller noen.

Selv begynte jeg med raptor 50 og angrer ikke på det. Men nå får den hvile til fordel for en T-rex 600N. Men jeg har også mindre heli jeg kan bruke på mindre plasser.
              arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

Comment

• Tiger'n
                • Dec 2006
                • 112

Jeg er helt enig med Heliman, jag anbefaler alltid 500 størrelse på helikopter når det gjelder elektro og det er 2 hovedgrunner til dette. Batteriene til 500 koster halvparten av batteri til 600 og bladene koster vesentlig mindre. En 500 flyr nesten like stabilt som en 600 og er stor nok til at den er lett å se i lufta og liten nok til å kunne flys på små områder.
                Jeg har dem alle og de helikopterne som blir brukt er 500 elektro samt 600 og 700 fuel. Skal du opp på 600 og større vil jeg anbefale fuel, batteri til mer enn 2000,- pr stk for en flytur på 4 min blir det ikke mye trening av. Som nybegynner kan du vel fly ca 7 min på et batteri men da er det bedre å kjøpe dobbelt så mange batteri og ladere til en 500.
                T-REX 500 ESP Mikado mini V-bar * T-REX 700N Mikado V-bar * T-REX 700N * T-REX 600 CF "Airwolf"
                JR DSX9

Comment

• spitmk16
                  • Oct 2005
                  • 1367

Originally posted by andrthor
                  Trex 600:
                  Heli: T-REX 600GF 600L/75GESC/3ABEC (TILBUD)
                  Batteri: FLIGHTPOWER EVO25-5000 6S1P Brick
                  Gyro med servo: FUTABA GY401 GYRO M/9254 SERVO

Trex 500:
                  Heli: T-REX 500GF KIT
                  Batteri:FLIGHTPOWER EVOLITE V2 - 2500 6S
                  Gyro: ALIGN GP750 HEAD LOCK GYRO - ALIGN
                  Haleservo: HITEC HS 5085MG DIGITAL MIGHTY MICRO SERVO
                  Rudderservo: FUTABA S9257 DIGITAL SERVO FOR GYRO 2,5KG 0,08S (Hva er dette da??)

Tilbudet er fra www.rcpro.no, heliene finnes her:
                  * 600 GF: http://www.rcpro.no/eshop/main.aspx?...e&artno=EL5428
                  * 500 GF Kit: http://www.rcpro.no/eshop/main.aspx?...e&artno=EL9519

/Andreas
                  Ser av tilbudet prisforsjellen er mye mindre enn hva tidligere antatt, i og med at 500 så sitter det andre servoer ekstra. Når du først skal ha lader, kjøp Duo utgaven. Ikke moro å fly 4-10 min og så måtte vente ca 1 time før du kan fly igjen. 23 min venting høres vel mere fristende ut. Kjøp med så du har 3 batterier.

Jeg hadde også sjekket utlandet for samme pakke, kan hende du finner noe der. Feks www.helidirect.com.
                  Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• jotto
                    • Jul 2007
                    • 3060

Du får langt billigere batterier enn det som nevnes her fra http://www.hobbycity.com .

Jeg bruker Zippy-batterier til Blade 400 og T-Rex 600E. Jeg er strålende fornøyd med dem, og har aldri lest et vondt ord om dem ( bortsett fra synsere som har sløst en formue på merkebatterier og ikke testet Zippy selv )
                    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• spitmk16
                      • Oct 2005
                      • 1367

Originally posted by joto
                      Du får langt billigere batterier enn det som nevnes her fra http://www.hobbycity.com .

Jeg bruker Zippy-batterier til Blade 400 og T-Rex 600E. Jeg er strålende fornøyd med dem, og har aldri lest et vondt ord om dem ( bortsett fra synsere som har sløst en formue på merkebatterier og ikke testet Zippy selv )
                      Ikke hatt zippy, men hvordan er de i kulda? Kan man ha de i bilen i en kald vinterdag og sette de rett i helien, uten merkverdig misting av kraft?

Jeg vurderer zippy selv, da mange er svært fornøyd. Hvor mange cycler takler de?

Comment

• jotto
                        • Jul 2007
                        • 3060

Jeg har hatt mine i nesten et år uten at jeg merker noen forskjell i ytelse. Jeg har ikke telt hvor mange cyler jeg har brukt dem. Nå skal det sies at jeg kun driver med rolig flyging og ikke 3D!

Hvis du søker på zippy på helifreak.com, så får du side opp og side ned med diskusjoner om batteriene. Erfaringene er stort sett at de yter like bra som merkebatterier for både skalaflyging og 3D. Du finner også en del eagletree-logger. Alt annet blir egentlig bare synsing
                        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• kenzky
                          • Jan 2007
                          • 322

Zippy flightmax anbefales!

6S 5000mah koster 90$ = 618NOK
                          Last edited by kenzky; 15-04-09, 14:10.
                          Har virkelig blitt bitt av basillen

Comment

• LarsO
                            • Dec 2007
                            • 1273

Originally posted by kenzky
                            Zippy flightmax anbefales!
                            ]
                            Hvor mangen cycler har du kjørt på disse?

Comment

Working...