Hei! Har en Belt CP med Futuba 401 gyro og S9257 servo. Radioen er en Futuba 6EXH. Byttet til 9257 etter at den forrige haleservoen min (SG90) tok kvelden i lufta, med et uungåelig krasj som følge. Problemet er at helikopteret snurrer ukontrollert rundt seg selv før det letter. Dvs. jeg har ikke lettet ennå. Når jeg starter rolig opp og gir forsiktig trottel står den stille på bakken, men når den kommer opp i et visst turtall begynner plutselig hele helikopteret å snurre. Det er nok noe galt med oppsettet, men hva?
Radioens gyro innstilling er satt til 80% i AVCS mode og -60 i normal mode. (er det her det er noe galt tro?) Delay skruen på gyroen er satt til 0, da jeg leste i bruksanvisningen at dette skal men gjøre med high speed servo. Står litt fast her.....
Radioens gyro innstilling er satt til 80% i AVCS mode og -60 i normal mode. (er det her det er noe galt tro?) Delay skruen på gyroen er satt til 0, da jeg leste i bruksanvisningen at dette skal men gjøre med high speed servo. Står litt fast her.....
Comment