Announcement

Collapse
No announcement yet.

justering av swatchplate

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • justering av swatchplate

    hei,
    har eit blade 400 3D. Hadde ein uheldig hendelse med det i sommar, og har nå bytta deler, men slit med justering.
    Kjøpte ei pitch gauge som måler vinkler på rotorblader.
    Problemet er å få justert swatchplaten. Noen som kan forklare hvordan den skal stå i forskjellig throttelposisjon og hvordan man justerer. Takker gjerne for andre justeringstips og triks.

  • #2
    Hei,
    Foreslår at du registrerer deg på Helifreak (gratis) og sjekker videoene til Finless Bob....
    Finless Bob's Helifreak Tech Room - HeliFreak

    Det er etter min mening den beste lærekilden der ute.
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #3
      Forsøk visuell kontroll

      Nå er jeg rimelig fersk selv, men har gått i bakken 5-10 ganger med Blade 400, og bygd det opp igjen med ok resultat hver gang uten for mye "matematikk" omkring justeringen. Jeg har vært nøye med at linker er like lange, og at alle servoer er i "normalposisjon", altså at de blir resetet før jeg setter på linkarmen. Ved å være nøye med å sette strøm i ESC rett før jeg kobler på servoarmen, så er jeg sikker på å få den i 90 grader. Jeg kontrollerer også at swashplate er helt i vater (kun visuell kontroll) før jeg går videre med å sjekke tracking. Forsøker å finne så god tracing som mulig, men er enig med Finless Bob (jfr tipset om å se hans bygge videoer) om at dersom det er bare en milimeter eller så feil, så skal man bare fly.
      ________________
      Erling

      T REX 500 ESP (med Futuba 520)
      Blade 400 3D
      Walkera 4#3 V2 Brushless
      Twister Bell

      Spektrum DX6i

      Comment

      Working...
      X