Unconfigured Ad

Collapse

Litt ivrig gyro/hale

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esk
    • Oct 2008
    • 105

Litt ivrig gyro/hale

Hei dere. I heading hold er gyro satt opp på 64,5% på radioen. Jeg merker imidlertid at halen er veldig nervøs. Spørsmålet er om jeg da skal minske eller øke verdien, (forsøkte med 50%, men fikk da spinn).

mvh
    Erling

T REX 500 ESP (med Futuba 520)
    Blade 400 3D
    Walkera 4#3 V2 Brushless
    Twister Bell

Spektrum DX6i
  • ehaga
    • Feb 2005
    • 1173

Originally posted by esk
    Hei dere. I heading hold er gyro satt opp på 64,5% på radioen. Jeg merker imidlertid at halen er veldig nervøs. Spørsmålet er om jeg da skal minske eller øke verdien, (forsøkte med 50%, men fikk da spinn).

mvh
    Erling
    Det høres ut som du har for høy gain verdi. Men hvilken servo har du og hvor lang servo arm. Ut fra signaturen antar jeg du har Futaba 520. Denne kjenner jeg ikke, men det er helt sikkert andre som har erfaring med.
    - Erik -

------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Rappis
      • May 2007
      • 198

Nå skriver du jo overhodet ingenting om hvilken gyro du har, hvilken radio du har, hvilket helikopter du har, hvilket turtall du har, hvor lange servohorn du har osv. Ting som er ganske nødvendig for kunne gi noe klart svar.

Men jeg må ANTA at du har ett oppsett som vil gi deg:

0-45 Normal mode
      45-55 Ingenting (gyroen "av")
      55-100 Heading hold (AVCS eller hva du velger å kalle det).

Og med 64.5% har du da altså 29% gain, og det er litt lite (igjen, VELDIG avhengig av mange faktorer som du ikke nevner). Så uten å vite noe som helst kan jeg bare si at du må øke gain. Prøvd med rundt 70% kanskje ?

Comment

• esk
        • Oct 2008
        • 105

Noen data

Ja, som nevnt i signatur, så er det en Futuba 520 gyro (Futuba S9257 servo) og en Spektrum DX6i. Jeg skal forsøke med litt høyere verdi når været har løyet (om det ikke blir en pils da,,,). Oppdatering 21:57: Har forsøkt nå både å sette ned til 55% og opp til 72,5%, uten at det hjelper noe særlig. Tror kanskje vibrasjonene kommer fra andre steder. Må vel gå over alle deler tenker jeg.
        Last edited by esk; 28-07-09, 20:43.

T REX 500 ESP (med Futuba 520)
        Blade 400 3D
        Walkera 4#3 V2 Brushless
        Twister Bell

Spektrum DX6i

Comment

Working...