Holder på å lære meg å flyge helikopter og i den forbindelse lurte eg på om der er noken som har et "treningsprogram" som eg kunne brukt.
Unconfigured Ad
Collapse
treningsprogram for rc heli
Collapse
X
-
Realflight simulatorene er jo gode hjelpemiddler. Der er det forskjellige øvelser man kan trene på,
og de er vist frem av instruktører.Raptor 50 titan se,Minititan,Trex 700,
Cap 232 60 size, Stryker f27c, At40 , Seagull ep edge 540
Futaba 12FG -
Dette høres nok kjedelig ut, men om en skal bli virkelig god så lønner det seg å lære hovring i alle posisjoner så tidlig som mulig....
Både rettvendt og inverted...
Dette gidder selvfølgelig kun de aller færreste, og de aller fleste begynner vel med litt enkel akro som f.eks loop og roll kun etter en liten stund.Mvh
Bjørn Tore Espevik
Team Visa...Comment
-
Kjøp deg simulator først som sist. Den billigste helikopterinvesteringen du gjør. Men dersom du absolutt skal lære "the hard way" så har jeg ihvertfall fått mange gode tips fra disse leksjonene
Comment
-
Å bare fly orienteringstrening kan bli kjedelig, men det er også dumt å droppe det.
Jeg ville "delt opp batteripakkene" slik at noen er til morroflyging, og noen er til strict orientering.
Det er også dumt å venne seg til å fly "en vei". For eksempel etterhvert når du begynner å fly sideveis, at du flyr bedre venstre-inn enn høyre-inn. Tren like mye på hver side/retning.
Ha en fluktrute klar når du prøver på nye ting. Altså ha friskt i minne hvilken posisjon du må få helikopteret for å bli trygg igjen. Trener du på venstre-inn, så vit at du må snu nesa mot høyre for å få halen mot deg selv igjen, og igjen få kontroll over det.
Lykke tilHoneybee CP 2Comment
-
Denne guiden har eg brukt :
Har nesten ikkje flydd simulator , men fulgt steppene i denne lista på little rotors.
Føler de som står der stemmer ganske bra i forhold til og ha progresjon og ikkje gjøre øvelser en ikkje er klar for (de fører som regel til krasj).futuba 18MZ
Addiction X
Slick 71" Hacker
qq Pits Python DZY100
2.6 Edge extreme compositt, DA85
3.5 Edge extreme compositt, ZDZ210
Pike Giant
Sawex L39 jetcat P60
Eurosport G-booster 160+
Trex700 x 2
Trex 550 CGY750
Trex500Comment
-
-
Hei Det er overhode ingen problemer å lære å fly rc-heli uten simulator, men simulatoren vill forenkle en del ting, du får en mye raskere progresjon osv. Her har du også ett program du kan følge.
Mvh Morten Einarsve.Comment
-
1. lær å hovre tale in, rimelig bra. Mener da at du kan holde helien rimelig i ro.
2. tid for leking. tilt helien i alle retninger, og bruk mere og mere stikke, men fortsatt tale in. (at jeg kunne tale in veldig bra, var svært viktig når jeg begynte å fly andre deler)
3. lære nose in
4. lære right in og left in
5. 8 tall
etter 5 syns jeg man skal lære det man har lyst til.
hvorfor jeg putter inn å lære tale in skikkelig, er fordi at det har reddet meg mange ganger. Mistet full kontroll mange ganger i lufta, bare vridd halen inn og jeg får kontroll fort. Man bør kunne å vri helien 45 grader ca i alle retninger, før man begynner på del 3. Del to er også veldig moro.Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.Comment
-
Herje
Hei dere. Jeg er enig i at man må lære tail in skikkelig. Har samme erfaring med å ha hentet inn heliet etter nestenulykker ved å ha brukt mye tid på tail in. Jeg er også sikker på at det går an å ha det ganske morsomt med å lære tail in - for jeg syns man skal tillate seg å herje ganske mye med heliet tail in, slik at man får "redningsbevegelsene" godt inn i fingra.________________
Erling
T REX 500 ESP (med Futuba 520)
Blade 400 3D
Walkera 4#3 V2 Brushless
Twister Bell
Spektrum DX6iComment
-
Hei dere. Jeg er enig i at man må lære tail in skikkelig. Har samme erfaring med å ha hentet inn heliet etter nestenulykker ved å ha brukt mye tid på tail in. Jeg er også sikker på at det går an å ha det ganske morsomt med å lære tail in - for jeg syns man skal tillate seg å herje ganske mye med heliet tail in, slik at man får "redningsbevegelsene" godt inn i fingra.
Ellers er det generelt ikke noe lurt å lære seg en hovre-"ting" bedre enn de andre. Du må kunne å hovre alle sider inverted og normal like bra og ikke ha noe favoritt. Når du skal redde deg fra krasj er det somregel "opp og fram" som gjelder
Men smaken er som baken og alle har vel sin tingComment
-
Jeg har bare flydd et års tid, men det som har gitt best resultat for meg er orienteringstrening hvor jeg hovrer et par meter over bakken, samtidig som jeg dreier sakte rundt helikopterets akse. Målet er å holde samme posisjon og høyde samtidig som man roterer sakte.. Balansen som man får av denne type trening tar i hvertfall jeg med meg når jeg flyr lenger i fra meg..
Har akkurat startet å trene på samme øvelse inverted på simulator, og de få hjerencellene jeg har får virkelig kjørt seg!
Litt kjedelig form for trening - men gir gode resultatLogo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 ProComment
-
Jeg har bare flydd et års tid, men det som har gitt best resultat for meg er orienteringstrening hvor jeg hovrer et par meter over bakken, samtidig som jeg dreier sakte rundt helikopterets akse. Målet er å holde samme posisjon og høyde samtidig som man roterer sakte.. Balansen som man får av denne type trening tar i hvertfall jeg med meg når jeg flyr lenger i fra meg..Dvs. jeg gjør akkurat det samme som deg.. hovrer litt over øyehøyde.. men den dagen det skjærer seg får jeg svi for det
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment