Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hornet er bestilt, noen tips?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hornet er bestilt, noen tips?

    Har bestilt en Hornet i dag, og kunne gjerne trengt noen tips om bygging, og flyging, siden det er mitt første heli. Har fløye det før, synes ikke det er alfor vanskelig, men stabilt hover er ett stykke unna enda
    Morten Smøraas

  • #2
    Gratulerer med Hornet'en. Det var helikopteret jeg lærte å hovre på.
    Her er noen linker:

    (MFN) ModellflyNytt.no

    401 Authorization Required
    401 Authorization Required

    401 Authorization Required

    Håper dette hjelper deg litt på veg. Jeg har med noen tips i omtalen du bør tenke på (hint: lim...). Du må nok også legge inn REVO mix på radioen (jeg brukte 50% UP)

    Lykke til!
    Theodor Bastberget

    Airplanes are for people who can't fly helicopters!
    http://www.modellhelikopter.no

    Comment


    • #3
      Takk for revo-tipset. Gyroen som følgte med pakken var ikke heading-lock gyro, så eg har sendt mail til elflight for å endre den til en CMS-gyro med heading-lock.

      *Håper de ikke hare sendt pakken enda*

      edit: grunnet focus 6, uten revo
      Morten Smøraas

      Comment


      • #4
        Re: Hornet er bestilt, noen tips?

        Originally posted by Psyko-lefse
        Har bestilt en Hornet i dag, og kunne gjerne trengt noen tips om bygging, og flyging, siden det er mitt første heli. Har fløye det før, synes ikke det er alfor vanskelig, men stabilt hover er ett stykke unna enda
        Bare vær sinnsykt nøye på alt du gjør. Ingen hastverk arbeid. Det svarer seg aldri, og ender nesten alltid opp i vibrasjoner. Test nesten vær del på en drill eller dremmel eller noe slikt, og fjern alle antydninger til vibrasjoner med en gang. Spesielt nøye må du være på halen.

        Ikke begi deg ut på "options" deler og oppgraderinger. Noen fungerer, men til slutt har du også en Hornet til mange 10-tusen lapper.

        Motor til Børsteløs/esc/ og LiPoly anbefales som oppgradering dersom en skal oppgradere den... Det meste av det andre ser jeg ikke som like nødvendig...


        Les så mye du kan her:
        404 Not Found

        Eller Her.
        Just a moment...

        og til slutt:
        404 Not Found


        Finnes sikkert flere andre også..

        Comment


        • #5
          Re: Hornet er bestilt, noen tips?

          Originally posted by Rune Kvam
          Motor til Børsteløs/esc/ og LiPoly anbefales som oppgradering dersom en skal oppgradere den... Det meste av det andre ser jeg ikke som like nødvendig...
          Det jeg anbefaler du spanderer på deg er LiPo batteri. Horneten er relativt tung med NiCd - NiMh pakke...
          Theodor Bastberget

          Airplanes are for people who can't fly helicopters!
          http://www.modellhelikopter.no

          Comment


          • #6
            takk for tipsene. skal kjøpe li-po pakker, men begynner med nimh, fordi den skal være med på ferien
            Morten Smøraas

            Comment


            • #7
              Har fløye en del med Piccofly-simulatoren, og kan nå hovre ganske stabilt på 100% følsomhet/fart fra alle vinkler.
              Hvor ekte er denne simulatoren?
              I forhold til andre simulatorer, som G2, FMS og easyfly er det MYE vanskeligere å hovre helikopteret. Men er det vanskelig nok?
              Morten Smøraas

              Comment


              • #8
                Originally posted by Psyko-lefse
                Har fløye en del med Piccofly-simulatoren, og kan nå hovre ganske stabilt på 100% følsomhet/fart fra alle vinkler.
                Hvor ekte er denne simulatoren?
                I forhold til andre simulatorer, som G2, FMS og easyfly er det MYE vanskeligere å hovre helikopteret. Men er det vanskelig nok?
                Kjenner ikke piccofly simulatoren.
                Men folk klarer å fly på første tanken så og si dersom simulator treningen er gjort "seriøst". Litt enklere og mindre skjelven i buksen er man med pc'en så helt likt blir det aldri. Ytre påvirkninger som vind, lys og dybde får du ikke simulert riktig.

                Med seriøst mener jeg at en ikke vimer rundt, men kan ta helikopteret og styre det til nøyaktig det stedet man vil, hovre, lande osv. uten at det drifter for langt vekk. T

                RG2 har jeg i heimen sjøl, og den duger for å trene rettninger. Folk som har grunnlag fra den hovrer uten problemer ute på 1 tank.
                Bare sørg for å ikke bli overmodig. Støttejul/pinner er jo greit første gangen og samt ikke for høyt opp...

                Så ja, simulator kan være vanskelig nok det. Men det er noen med den space / restart knappen og da som gjør alt tryggere. Så alltid greit å trene inn nye ting på simulator før du gjør det ute. Ihvertfall før en kan gjøre det høyt nok oppe til at en kan redde seg inn...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Psyko-lefse
                  Har fløye en del med Piccofly-simulatoren, og kan nå hovre ganske stabilt på 100% følsomhet/fart fra alle vinkler.
                  Hvor ekte er denne simulatoren?
                  I forhold til andre simulatorer, som G2, FMS og easyfly er det MYE vanskeligere å hovre helikopteret. Men er det vanskelig nok?
                  Jeg har ikke sett så mye på Piccofly-simulatoren men synes kanskje RF G2 og Reflex XTR er mer korekte når det gjelder "drifting" av helikopteret i hover. Dette gjør ikke de største utslagene ved overgang fra simulator trening til "real life". Det man hovedsakelig trener på er refleksene (med en gang du begynner å tenke er det for sent )
                  Selv har jeg både RF G2 og den nye Reflex XTR. Er fornøyd med begge selv om noen ting er bedre på G2 og andre på XTR'en.

                  Originally posted by Rune Kvam
                  Med seriøst mener jeg at en ikke vimer rundt, men kan ta helikopteret og styre det til nøyaktig det stedet man vil, hovre, lande osv. uten at det drifter for langt vekk.
                  Helt enig! Her tror jeg det er mange som går på en smell... Tren målrettet på hovringen og ikke fly bajas (selv om det er morsommere )
                  Theodor Bastberget

                  Airplanes are for people who can't fly helicopters!
                  http://www.modellhelikopter.no

                  Comment


                  • #10
                    Har satt ett par timer med konsentrert hover/landing no...
                    (selv om det av og til er gøy å loope ned trappen )


                    I forhold til andre simulatorer som jeg har prøv, som G2 og easyfly, er piccofly MYE vanskeligere å hovre. I G2 er det bare å gi gass, og korrigere av og til. Så lenge du ikke roter med hvilken vei stikken skal nå, så klarer nesten alle det. Men i piccofly hadde jeg seriøse problemer de første gangene. Den krever så mye korrigering, hele tiden, at jeg bare raste inn i veggen. Den var også mye mer følsom enn G2.

                    Dere burde prøvd den, virker som den simulerer ustabilitieten til helikoptre veldig bra.
                    Morten Smøraas

                    Comment


                    • #11
                      Jeg er ikke noen ekspert.
                      Men mitt helikopter er ganske stabilt i virkeligheten også.
                      Når jeg hovrer, er det bare små korrigeringer som skal til.
                      Mitt inntrykk er at hvis en har korrekt oppsatt helikopter, og kan det grunnleggende, er det ikke så vanskelig og hovre.

                      Har ikke prøvd pico fly, så vet ikke hvordan det er, men jeg syns G2 er temmelig likt virkeligheten.

                      Comment


                      • #12
                        Beklager, mente selvfølgelig mikrohelikopter
                        de er som kjent litt mer ustabil en en "stor" maskin....
                        Morten Smøraas

                        Comment


                        • #13
                          Argh!!
                          Pakken står fast for fortolling i Oslo. Får vel ta meg en tur nedom tollvesenet når solen står opp...
                          Forsinket min Hornet noen dager dette.
                          Morten Smøraas

                          Comment

                          Working...
                          X