Unconfigured Ad

Collapse

Hornet 2 vs Protech Zoom 400

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samsung
    • May 2003
    • 184

Hornet 2 vs Protech Zoom 400

Etter å ha sett noen videoer med helikopterflyging(hornet og zoom 400) fikk jeg plutselig lyst på et men det blir i så fall ikke før til vinteren en gang grunnet noget innskrumpet lommebok. Trenger også ny radio da jeg bare har en 6-kanalers fra hitec.

Noen som vet hva som er forskjell på disse 2 helikopterene(flyegenskaper etc.)? Hva er billigst i drift(reservedeler og slikt)?...og hvilken radio er bra uten å være for dyr-ikke Hitec.

Har mest lyst på en av disse 2 i forhold til et med glowmotor. Dette fordi jeg da trenger mindre plass å fly på og ikke trenger å søle med fuel.

Flyr litt med fly nå. Begynte med en flyvende vinge på hang, så en Jupiter som jeg har tatt ca 15-20 turer med og nå flyr jeg en Extra 300 fra foamyfactory.com. Dette er det morsomste flyet mitt hittil. Er ikke noen ekspert på fly heller. Øver litt på hovering og annet småsnacks
  • Rune Kvam
    • Nov 2002
    • 85

Re: Hornet 2 vs Protech Zoom 400

Originally posted by Samsung
    Etter å ha sett noen videoer med helikopterflyging(hornet og zoom 400) fikk jeg plutselig lyst på et men det blir i så fall
    Ikke mange som har fått det til da. Det skal du vite.
    Kun sett på 3dmasters at det har funka, ingen andre jeg "snakker" med får noen til. Hornet 2, skal vistnok være raskere/sprekere en Zoom400. Men Zoom400 er enklere å bygge da den skrus isammen der hornet 2 limes isammen..

Ingen flyr bra "standard". Børsteløs/LiPoly osv er en nødvendighet..

Comment

• Kekar
      • Apr 2003
      • 123

Hvis Hornet 2 er sprekere enn Zoom så vil jeg gjerne se en video av en hornet
      Her er en video av en Zoom med en liten gyro feil http://privat.bluezone.no/kekar/Shog...320%20Test.wmv :P
      What is not nailed down is mine. If I can pry it loose, It's not nailed down.

Comment

• Samsung
        • May 2003
        • 184

video av hornet og zoom 400 finner du på www.mft.nu
        video for hornet under helikopter/hornet og av zoom under helikopter/zoom

ikke mange som har fått det til...kan godt være men fikk lyst på en sånn likevel

Comment

• Rune Kvam
          • Nov 2002
          • 85

Originally posted by Kekar
          Hvis Hornet 2 er sprekere enn Zoom så vil jeg gjerne se en video av en hornet :P
          Da er det bare å vente på filmene fra 3dmasters england, eller demo videoen som ligger på www.mscomposit.com

-

Comment

• Rune Kvam
            • Nov 2002
            • 85

ikke mange som har fått det til...kan godt være men fikk lyst på en sånn likevel
            Det er raskt gjort å få lyst på en, men det blir ett pengesluk større en en glow motor. Det har jeg erfart selv og hørt fra mange andre...

Men, jeg vil ikke nekte deg. Så kjør på du.. Litt gøy er det uansett...

.

Comment

• Samsung
              • May 2003
              • 184

Som sagt ligger dette(hvis det blir noe av) litt frem i tid så får se hva det blir til. Har også tenkt litt på raptor 30. På helizone sin hjemmesiden står det"Raptor 50 V2 w/49BB & PRO-50H Engin". Hva er 49BB..en gyro eller?

Finnes det noen andre merker som er billigere enn Raptoren (innkjøp og deler) eller er det Raptor som gjelder for en nybegynner? Er mange som anbefaler Raptor

Comment

• Niklas
                • Sep 2003
                • 899

W/49BB står for at det er 49 kulelager i maskinen, det er ihvertfall det jeg har hørt.

Hvis det er feil, vennligst rett meg!

Comment

• Samsung
                  • May 2003
                  • 184

ja kanskje du har rett bb=ball bearings

Comment

• ncar
                    • Mar 2003
                    • 20

jeg har kjøpt meg zoom 400 og har aldri flydd heli annet enn endel på simulator. Kjøpte den fordi den var så lett flydd (påstod de) iforhold til de andre små elektro kopterne.
                    Mulig det blir ett pengesluk, men hitill har det kosta meg 4500kr noe som jeg syns er helt greit for ett flyvedyktig helikopter. Deler til zoomen kan man jo få fra www.ultramicro.no pluss at det er en graupner som er eksakt lik (om jeg ikke tar feil). Men igjen, jeg har aldri flydd no annet enn sim så kan ikke sammenligne med større heli`s eller hornet`n

Comment

• Rune Kvam
                      • Nov 2002
                      • 85

Som sagt ligger dette(hvis det blir noe av) litt frem i tid så får se hva det blir til. Har også tenkt litt på raptor 30. På helizone sin hjemmesiden står det"Raptor 50 V2 w/49BB & PRO-50H Engin". Hva er 49BB..en gyro eller?
                      49BB er antall kule-lager ja.
                      På Raptor 30V1 så var det en "rimeligere utgave som manglet en del kulelagere. Er vel grunnen for at den blir oppgitt med 49BB som tekst.

Finnes det noen andre merker som er billigere enn Raptoren (innkjøp og deler) eller er det Raptor som gjelder for en nybegynner? Er mange som anbefaler Raptor
                      Raptor er det som gjelder.
                      Tilgangen på deler. At maskinen fungerer godt. Billig å reparere når uhellet er ute. Samt at mange flyr denne maskinen slik at man enkelt får hjelp ved problemer eller oppsett av modellen.

Rune

Comment

• Rune Kvam
                        • Nov 2002
                        • 85

Originally posted by ncar
                        jeg har kjøpt meg zoom 400 og har aldri flydd heli annet enn endel på simulator. Kjøpte den fordi den var så lett flydd (påstod de) iforhold til de andre små elektro kopterne.
                        Har testa Zoom 400, og som også går under andre navn f.eks, hos graupner.
                        Testa "stock" maskin med kit/m/gyro og LiPol batterier. Gikk greit å hovre modellen, men jeg syntes ikke det var sprut nok i den. Må nok opp på børsteløs motor på denne med påfølgende speedcontroller.

Kom Ferdig bygget, så det var bare å montere i radio/servoer. Gikk uten problem. Fordelen var helt klart at en slipper å lime slik man gjør på Hornet.

Men jeg ble ikke imponert av ytelsen for kit'et som koster ca. 4500.-
                        Hovre kan den gjøre og fly noen legg. Men det gjør jeg jo med Raptor'en og så dermed falt litt av vitsen vekk. Hadde den rocka i flipper/roller/ og inverted stock så hadde det vært kuult. Men å spandere på motor og speedcontroller til enda 1500.- pluss ny Gyro m/HH (futaba401 uten kasse) til 1000 lappen er i drøyeste laget for en "sånn" kjekt å ha maskin..

m/LiPoly batterier så trenger man også ny lader (ihvertfall for mange)... så det baller på seg raskt...

Vet flere som starter rett på sånne småhelikopter, men det er også en av de tingene som dreper flest mulig fra å fortsette også. Så vanskelige å få til å gå som på filmene at de fleste gir opp og legger alt på hylla. De fleste som havner på QXL osv. er modeller som folk har gitt opp. Derav den lave prisen som en kan få dette for..

Comment

• Samsung
                          • May 2003
                          • 184

....."Vet flere som starter rett på sånne småhelikopter, men det er også en av de tingene som dreper flest mulig fra å fortsette også. Så vanskelige å få til å gå som på filmene at de fleste gir opp og legger alt på hylla. De fleste som havner på QXL osv. er modeller som folk har gitt opp. Derav den lave prisen som en kan få dette for..".....

Kan godt være men får man tak i en pent brukt har man jo penger til oppgradering Har forsåvidt regulator for børsteløs og Li-Pol ladder+batteri og kanskje motor også fra før så da blir jo ikke prisen så avskrekkende.

Hovedgrunnen til at jeg tenkte på et lite helikopter er at det ikke trenger så stor plass og at jeg kan ta med det på reise. Tror deg når du sier det ikke kan måle seg med de som har glowmotor...når jeg tenker etter så blir det sikkert ikke noe av i det hele tatt. Har fly så da er det billigst å fortsette med det

Comment

• ncar
                            • Mar 2003
                            • 20

jeg kjøpte zoom`n fra en privat person i usa. Var vel ganske risky, men det gikk bra. Dermed fikk jeg futaba 401 gyro, børsteløs motor og en graftigere regulator til 3800kr

Comment

• Morten
                              • Apr 2002
                              • 386

Hei

www.flyhobby.no selger de zoom 400 til 1990.- og komplett flight pack til 2295.- da får du med servoer, gyro, fartskontroller, mottaker og 1600 mha lithium batteri. han har også delelager til zoom 400.
                              Da blir prisen komplett 4285.-

Her i Bergen er det 2 stk som har kjøpt zoom, de flyr helt greit med den orginale 400 motoren, men de har nå byttet til børsteløs motor og det er bare helt rått.

Zoom 400 med børsteløs motor flyr rå 3D, det er kun piloten som er begrensingen : - )

Vi har også en 6-7 piloter som har Hornet 2 og ingen av disse helikopterene flyr skikkelig, dyrere er de også.

Mvh
                              Morten
                              - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
                              - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
                              - Krill Avanti S m/ATJ220SV
                              - Eurofighter m/Behotec 180 Gold

Comment

Working...