Unconfigured Ad

Collapse

Julemysteriet: Trex 600N vibber

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • johanngj
    • Nov 2007
    • 533

Julemysteriet: Trex 600N vibber

Har akkurat byttet ut en del deler i hodet på rexen til metall, og satt inn det nye demper-settet til Align med 90durometer dempere og den sleeven. Også satt på KBDD paddler. Nå har jeg en latterlig, og sirkulær vibrasjon som gjør det umulig å fly.

Min teori er at demperne er for harde, evt dårlig kombinasjon av dempere og den nye sleeven. Har 1500-1600 i headspeed i filmen. Hadde ikke tid/lys til å dra til et større sted for å prøve idleup med 2000rpm på hodet.

Noen som har andre teorier om hva det kan være? Heliet har aldri vært i bakken, og fungerte prikkfritt før ombygningen.

Med vennlig hilsen
    Johannes Gjessing GMFK
    || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||
  • GTI20
    Moderator
    • Jul 2008
    • 1426

Så ikke bra ut.. kan ikke komme med noe råd. men så ut som om det hadde parkinsons syndromet.
    syntes det er like gøy å se på som det er å fly
    carl goldberg ultimate
    DJI S900
    piper pawnie el kjærre

Futaba 14SG
    diverse epp tjafs
    Per-Egil Furuseth

Comment

• johanngj
      • Nov 2007
      • 533

Ja nå er hvertfall problemet løst. Byttet i ren formel1-stil ut demperne i hodet til 80-durometer, og tok ut den sleeven. Da kjentes også hodet "riktigere" ut på benken. Rakk å løpe ut mens det var lyst nok, og fyrte opp igjen. Var nok også litt vél forsiktig med headspeed første gang, for da jeg denne gangen flippet til 2000 var alt helt perfekt. Kan også legge til at jeg ikke endret gyroinnstillingene i radioen da jeg samtidig som hode-bygget gikk fra 401 til spartan-gyro... Julemysteriet er løst
      Med vennlig hilsen
      Johannes Gjessing GMFK
      || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

Comment

• jotto
        • Jul 2007
        • 3060

1500-1600 RPM er ganske lavt på en 600. Du kan fly med det, men da bør du ha de grå og myke demperne i hodet.
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

Working...