Unconfigured Ad

Collapse

Raptor 30 V.S 50

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Ironisk??? Neppe.. En heli vil ikke løfte seg fra bakken uten radio til minst 12k, det vet da alle??
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• OAK
      • Jul 2002
      • 863

Hehe...leste innlegget til rulle, og alt han sa virket egentlig ganske fornuftig og vel gjennomtenkt helt til jeg leste avsnittet angående Rune Nessen. DA skjønte jeg at dette måtte være ironisk ment... ...eller?

Comment

• Isak
        • Apr 2004
        • 680

Han Rune Nessen der, er ikke det samma person som fløy Raptor blandt hundrevis av folk direkte på Nrk???

Isåfall, kurrant læremester
        Runar Isaksen
        risaksen@bluezone.no

Comment

• Bit
          • Oct 2003
          • 304

Vet ikke hva Rulle mente med de "rådene" der. Men det som er det fine med råd, man avgjør selv om man vil følge de.....
          Bjørnar, Trondheim
          bkhans-1@broadpark.no
          Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
          Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

Comment

• Theodor
            • Nov 2001
            • 510

Originally posted by rulle
            FF6 kan du bare glemme! Det er ikke mulig å fly helikopter med den!
            Du må/bør først som sist kjøpe JR's 10X.. Det er den eneste som duger på litt sikt..
            Feil 1: Kan ikke uttale meg om FF6... Jeg har selv 10X og "kan ikke klage" men startet med en JR3810. Det er mange bra radioer i det skiktet som klarer seg i massevis. Hadde jeg startet i dag, og vet det jeg vet, ville jeg ha kjøpt meg en JR 9X (litt forkjærlighet for JR) Futaba har FF9 som et bra valg.

Du kan like gjerne smelle til med en 60 eller 90 maskin med en gang, for med en 30 maskin kan du ikke gjøre noen ting annet enn å stå nesten rolig i lufta og til nød fly litt rundt.
            Har sett utrolig mange som har driti seg ut på dette.
            De koster ikke all verden mer.
            Ja, det er mang som angrer seg for at de ikke tro til med en større maskin enn 30. Derfor anbefaler jeg Raptor 50. Det å gå opp til 60 eller 90 er litt "overkill" etter min mening. Ikke noe galt i det utover at jeg synes det koster mer enn hva man får igjen i forhold til en 50 maskin.

Futabas 401 gyro er treig og veldig unøyaktig.
            Kjøp heller en JR gyro, eller en Copilot eller Governer..
            Feil 2: Futaba 401 er nok en av de bedre på markedet i den prisklassen! Den er IKKE "treig og veldig unøyaktig"

Når man først skal bruke masse penger så må man kjøpe ting man kan vokse på og som man ikke stanger i taket på allerede på føreste turen.
            Enig! ...men med måte.

Du kan også kjøpe kurs hos Rune Nessen. Han er best i norge på å fly alt.
            FEIL!!! (ingen kommentar)

- Dette var min mening...
            Theodor Bastberget

Airplanes are for people who can't fly helicopters!
            http://www.modellhelikopter.no

Comment

• Alfalfa
              • Jul 2002
              • 988

rulle skrev:
              Futabas 401 gyro er treig og veldig unøyaktig.
              Kjøp heller en JR gyro, eller en Copilot eller Governer..
              Håper ikke dette var ment som enten/eller...
              CoPilot er vel primært for fly... Og Governer er jo turtallsregulator...
              Hadde vel vært en fordel å ha gyro også....

Trodde 401 var prima vare jeg.... JR er sikkert ikke noe dårligere det heller...

Tror ikke jeg hadde skippet gyroen til fordel for governer....

Comment

• Theodor
                • Nov 2001
                • 510

Spørs om vi har med en som vil ha det litt morsomt... I alle fall mangler det litt på en del grunnleggende kunnskap.

Hvis dette innlegget er seriøst ment "rulle" håper jeg at du ikke gir deg med innlegg etter dette. Forum er for å komme med spørsmål og å dele kunnskap og erfaringer. Uansett hvilket nivå en er på.

Håper vi slipper med de som er useriøse. De er ikke ønsket her!
                Theodor Bastberget

Comment

• ThomasB
                  • Aug 2004
                  • 1305

det bør det være. jeg er ikke noe veldig god heli flyger, men jeg er av den oppfatning at dyrt utstyr ikke gjør deg god ti å fly. det jeg ser her hvor jeg bor er at de med det dyreste utstyret faktisk er de som vraker mest
                  Originally posted by Jon Roger
                  Finn X antall feil ja.

Regner med at inlegget til rulle er ironisk ment.
                  Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                  www.airheads.no

Comment

• Alfalfa
                    • Jul 2002
                    • 988

Jeg vet ikke noe om uhellsfrekvensen vs prisen på utstyret, men er enig i at å si at dyrt utstyr gjør deg god til å fly er det samme som å si at en med narkolepsi automatisk blir god i senga...!!

Har mere tro på trening, trening, trening og trening...

Comment

• ThomasB
                      • Aug 2004
                      • 1305

Ett ord å si

LOL
                      Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                      www.airheads.no

Comment

• Theodor
                        • Nov 2001
                        • 510

Originally posted by Avenger
                        det jeg ser her hvor jeg bor er at de med det dyreste utstyret faktisk er de som vraker mest
                        Vi får vel gå ut ifra at det er han som holder i radioen som er skyld i vrakingen.

Jeg har i snitt ca 1 crash i året. Siden jeg har hatt min i år flyr jeg nå som et "svin" resten av året...
                        Theodor Bastberget

Comment

• Bit
                          • Oct 2003
                          • 304

Vet ikke om jeg sa det, men det ble en Raptor v2 50, futaba 401 gyro med Hitec 925MG servo. 4 stk 3010 Futabo servoer. Bruker min "gamle" futaba FF6.

Skal ha jomfru tur i kveld forhåpentligvis. Får kyndig hjelp. Blir spennende. Om jeg klarer å holde meg til en kræsj i året så er det helt suverent! Men bare ikke jeg bruker opp kvota første kvelden....

Takk for alle tilbakemeldingene!

PS! Blir ny radio til neste vår tenker jeg.
                          Bjørnar, Trondheim
                          bkhans-1@broadpark.no

Comment

• Theodor
                            • Nov 2001
                            • 510

Gratulerer med utstyret! En god "sammensetting" du vil bli fornøyd med.

Lykke til med turen (god hjelp er ikke å forakte). Få høre hvordan det går :P
                            Theodor Bastberget

Comment

• Alfalfa
                              • Jul 2002
                              • 988

Ååå nei!!! Kjøpte du ikke det dyreste utstyret???? Nei og nei... Akk O ve... ! Detta går aldri bra...

Kommer aldri av bakken....!!

Hehe! Bare kødder!
                              Grattis med heli!
                              Ønsker meg Raptor 50/60 selv men sitter istedet med 4 og en halv shuttle... 2 som er operative, 1 som er close (under oppbygning) og 1 og en halv i deler på veg til å bli montert...

Så hvis du vil bytte så er jeg interessert...
                              Din raptor mot min 1 og en halv i deler!!

(Jeg vet det er et DÅRLIG tilbud, men alikevel et tilbud... Hehe!)

Du aner ikke hvor SKAMBITT du kommer til å bli av helibakterien.. Den er skummel!

Comment

• Bit
                                • Oct 2003
                                • 304

Hei!
                                Da har det vært av bakken for første gang.
                                1. Forsøk; Ristet noe jævlig. Stillte litt på Gyro, ristet fortsatt. Justerte enda mere gyro, men ristet.
                                Ble foreslått at det var treningsunderstellet som skapte ressonanse, så prøvde å øke turtallet for å komme ut av det. Men hjalp ikke.
                                Målte så Paddle'ene, og det viste seg at de var 3mm lengde forskjell, pluss at de ikke var skrudd i sporene sine, så det var slakke der. Fikk fikset det og prøvde igjen
                                2. Forsøk. Kom fint opp og hoovret rolig over bakken. SUKSESS!.... men så begynte det å riste noe jævlig igjen. Da var det Gyro'n som hadde løsnet og hang å slang.
                                Så nå skal jeg feste Gyro'n skikkelig, og gå over med locktite på Paddle'ne, så er jeg i gang regner jeg med.

Hvor selger de sånn dobbelsidig tabe med litt foring da, som demper litt?

Hadde en som var veldig ivrig på å selge sin Hirbo på hånden også. Han argumenterte sterkt sin sak om at det var en mye bedre begynner enn Raptoren da! Selv hadde han gått til inkjøp av en Raptor v2 50 ........ Den står fortsatt til salgs på RCMarked. Løp å kjøp!
                                Bjørnar, Trondheim
                                bkhans-1@broadpark.no

Comment

Working...