Unconfigured Ad

Collapse

Fuel- hvor mye nitro /olje til helikopter?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pitch
    • Aug 2008
    • 59

Fuel- hvor mye nitro /olje til helikopter?

Hei..

Skal ikke starte noen ny diskusjon om hvilket merke som er best, men lurer på erfaringer med nitro/ oljeblandingen? Har en T-rex 600N med OS 50 Hyper og ser at kravet fra motorprodusenten er 10-30% nitro og minimum 18 % olje. Vurderer F.eks Rapicon Fuel fra Elefun; bør jeg gå for 15/18, 23/23 eller 30/20? (Motoren har aldri vært startet... venter på varmere vær)
    Einar Grobakken

HIROBO SRB QUARK | WALKERA 4G3 Brushless | T-REX 600 NITRO PRO, DS610, DS 760 M/BLS251 | T-REX 450 SE V2, HS-65 MG, GY401 M/S9650
    FUTABA 10C 2.4 GHZ
  • OTA
    • Nov 2009
    • 759

Alle de nevnte fuels vil være bra, men 30/20 for mest krefter. Kostnaden er også muligens av betydning for deg. Du kan jo teste både 15/18 og 30/20 før du bestemmer deg helt. Du kan nok bli overrasket over hvor liten forskjell det er. Motoren må tunes for hver fuel selvsagt, og 30/20 må gå rikere enn 15/18.
    Øystein T.

EF Extra 300 70"
    Speedfire F5B
    Baudis Fosa F3B
    Ascot F3B
    Lynx Carbon
    EF Extra 300, 58" Electric
    T-Rex 700N

www.artistic3d.net

Comment

• 10t
      • Oct 2008
      • 65

Jeg har flydd mye jerofuel på en os 50 hyper. Den som heter helimix 15/15 (15%olje/15%nitro) var aldri noen problemer det heller. Men veit ikke hvordan denne yter samenlignet med f.eks rapicon da det er kun jero jeg har brukt.

Comment

• lillejon78
        • Dec 2005
        • 1530

har flydd med begge, (flyr med rapicon30% nå til dags), å skal jeg være helt ærlig så er det ikke så sabla stor forskjell, litt er det jo selvfølgelig, men om det er verdt det er en annen sak, kommer jo an på hva slags flystil du har
        trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
        trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
        arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
        PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
        homemade quad med diverse elektronikk.
        noen depronkjerrer.
        futaba10c 2.4ghz.
        radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

Comment

• -GAS-
          • Jun 2007
          • 1323

Hei,

Krever flyvingen din mye power? Dvs. om du flyr avanserte øvelser med mye pitch og cyclic bruk samtidig så er det stor forskjell på 15% kontra 30% nitro. Uansett må motoren justeres riktig sammen med riktige kurver. Flyr du vanlige loops og litt hit og dit så holder det i massevis med 15% nitro.

Det er flere motorer som burde sjimses (dekomprimeres) for å få full efekt ut av 30% nitro.
          Christen
          http://jetsofnorway.com/

Comment

• Pitch
            • Aug 2008
            • 59

Originally posted by Christen
            Hei,

Krever flyvingen din mye power? Dvs. om du flyr avanserte øvelser med mye pitch og cyclic bruk samtidig så er det stor forskjell på 15% kontra 30% nitro. Uansett må motoren justeres riktig sammen med riktige kurver. Flyr du vanlige loops og litt hit og dit så holder det i massevis med 15% nitro.

Det er flere motorer som burde sjimses (dekomprimeres) for å få full efekt ut av 30% nitro.
            Tja.. mine "avanserte" øvelser er vel heller forsiktige i det virkelige liv.. Er nybegynner og har fløyet en T-rex 450 bare noen timer i løpet av de siste to sommerene. Får bedre tid til hobbyvirksomhet fra våren av og satser på å svi av masse fuel på 600´n framover Flyr nok mest "hit og dit" og klarer meg nok da som du sier med 15% nitro. Er derimot mye tøffere på simulator.. Takker for alle svar!
            Einar Grobakken

HIROBO SRB QUARK | WALKERA 4G3 Brushless | T-REX 600 NITRO PRO, DS610, DS 760 M/BLS251 | T-REX 450 SE V2, HS-65 MG, GY401 M/S9650
            FUTABA 10C 2.4 GHZ

Comment

Working...