Unconfigured Ad

Collapse

Litt usikker på åssen utstyr....

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pole
    • Aug 2004
    • 225

Litt usikker på åssen utstyr....

Hei... har tenkt å begynne med helikopter men er litt usikker på åssen utstyr jeg bør satse på....
    Har tenkt litt på følgene
    • Raptor 50 med TT50 motor
      Futaba FF9 (radio)
      Futaba GY 401 (gyro) med s9253 servo

Det følger med 4 S3001 servoer med senderen... er disse bra nok...? el bør jeg satse på no bedre...?
    Lurer på hva dere mener om dette... er d et ok nybegynner heli...?
    Simulator... hva bør jeg velge....?

Kan sikkert få like mange svar som jeg klarer å stille spørsmål, men håper på å få litt info om ting jeg iallefall bør holde meg unna...
    Har vært i kontakt med den lokale Heli. klubben å de er utrolig hjelpsome...

Takker for alle svar
    Eivind Hansen
    ~T-rex 600N pro 3G FBL |T-Rex 250se Mini V-Bar FBL|HK-250GT| JR DSX9 ~
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Kan ikke se så mye riv ruskende galt med de valgene, bortsett fra at de servoene (3001) passer bedre i en liten trainer enn i et heli. De er for svake og ikke robuste nok til å leve med vibrasjonene...
    Helien er bra og TT-motoren kan godt funke den! Mange er fornøyde!! Gyroen er et sikkert valg
    Det viktigste er likevel at du har fått kontakt med andre kremvisperfightere Glück zu!!
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Dr.Phil
      • Jul 2004
      • 322

Jeg kjører med akkurat samme pakke, og er veldig fornøyd.
      Tror forresten det følger med 9254 servoen i Gy401 pakken nå.

Simulatorer; jeg selv har brukt Realfligh G2 og den er meget bra. Men sjekk ut Reflex XTR. Har foreløpig ikke fått testet denne, men er "stikke-følelsen" i nærheten av grafikken er denne en vinner.

Når det gjelder s3001 servoene, så har nok joo rett.
      MEN foreløpig har jeg klart meg med disse. Har flydd stall turns, 540, looper,immelmann og roller og de har faktisk klart jobben så langt.
      Men i det det blir snakk om 3D manøvere, må jeg nok skrote disse.
      Men det er nok lenge til
      Philip
      www.airheads.no
      Hobby24.no

Comment

• OAK
        • Jul 2002
        • 863

3001 servoene er helt greie til "vanlig" flyging og lett akro, så du kan godt bruke disse. Kjøp heller bedre servoer når du har blitt litt flinkere til å fly...(etter å flydd x kanner fuel og brukt opp en del deler )

Har flydd anslagsvis 50-75 timer med et helikopter med kun slike servoer, og servoene er fortsatt like fine (uten slark eller andre problemer).

mvh.
        Ole André

Comment

• Tom Erik
          • Feb 2004
          • 1601

Bra valg av helikopter, men legg av litt feriepenger til nye servoer. S3001 er Futaba sitt svar på Hitec`s 300-serie.....

Har flydd anslagsvis 50-75 timer med et helikopter med kun slike servoer, og servoene er fortsatt like fine (uten slark eller andre problemer).
          Om du har flydd 50-70 timer (hallo, det er over 350 turer!!!) med en 3001 servo i et helikopter tror jeg det er på tide å skifte

Jr811 eller Futaba 9001/9202 er helt greie servoer til vanlig flyving i en 50-maskin. Her finner du en bra oversikt over servoer

/Tom Erik
          Tom Erik Smedal
          www.artistic3D.net
          www.photopia.no

Comment

• OAK
            • Jul 2002
            • 863

Originally posted by Tom Erik
            S3001 er Futaba sitt svar på Hitec`s 300-serie.....
            Joda, det er noe riktig i det, men jeg vil påstå at det er VESENTLIG kvalitetsforskjell på disse to servoene selv om de er i samme klasse.

Originally posted by Tom Erik
            Om du har flydd 50-70 timer (hallo, det er over 350 turer!!!) med en 3001 servo i et helikopter tror jeg det er på tide å skifte
            Hehe, joda...du har nok rett i det. Dette var på mitt første helikopter som var en shuttle ZXX. Men det beviser jo hvertfall at 3001-servoene fungerer utmerket i helikopter, hvertdall for en nybegynner.

Har nå bytttet til Raptor 50 og bruker Futaba 9252 på alt unntatt halen. Der bruker jeg 9253.

Tips: Hvis du handler servoer fra utlandet får du faktisk 9252-servoene rimeligere enn f.eks 9202 i Norge...!

mvh.
            Ole André

[/quote]

Comment

• Pole
              • Aug 2004
              • 225

Takk for alle svar... Skal bestille meg en Raptor jeg.. hehe
              Å de s3001 servoene holder nok ei lita stund forstod jeg....

Ser frem til å kikke i postkassen om ei ukes tid...
              Eivind Hansen

Comment

• Dr.Phil
                • Jul 2004
                • 322

Lykke til, Pole!

En utrolig morsom og vanedannende hobby du går inn i.
                Philip
                www.airheads.no
                Hobby24.no

Comment

• Pole
                  • Aug 2004
                  • 225

Håper da det.. hehe

har kjørt modellbil i 5-6 år nå... lyst på litt forandring
                  og jeg har altid likt helikopter... så nå går drømmen endelig i oppfyllelse...
                  Eivind Hansen

Comment

• ToreH
                    • Jan 2004
                    • 96

har kjørt modellbil i 5-6 år nå... lyst på litt forandring
                    og jeg har altid likt helikopter... så nå går drømmen endelig i oppfyllelse...
                    Det driver jeg også med, det går ann å kombinere
                    Er du medlem i Kr.Sand Modellbilklubb Pole?

He he... Eivind fra øya?
                    Ring meg!!!
                    Tore

Hva mener du..Det kommer mot deg...Hiv Radioen på det!!!!

Comment

• Theodor
                      • Nov 2001
                      • 510

Originally posted by Dr.Phil
                      Simulatorer; jeg selv har brukt Realfligh G2 og den er meget bra. Men sjekk ut Reflex XTR. Har foreløpig ikke fått testet denne, men er "stikke-følelsen" i nærheten av grafikken er denne en vinner.
                      Jeg har begge og veksler litt på hvem jeg bruker. Grafikken er som alle vet det klart RÅESTE på markedet med XTR'en. Det som skuffet meg med denne er realiteten ved autorotasjon. På det området er G2 en vinner. Når det gjelder den generelle stikkefølelsen er de relativt like.

Begge fungerer til det de er "lagd" for
                      Theodor Bastberget

Airplanes are for people who can't fly helicopters!
                      http://www.modellhelikopter.no

Comment

• Pole
                        • Aug 2004
                        • 225

Hihi... Nå er Raptoren ferdig bygget..... Kult.....
                        Men hakke fått radioen (JR 9X) ennå da.... kjiper`n
                        men den kommer nok snart... hehe

et lite spørsmøl ang. motor..... kjører man inn motoren i modellen eller er det greiest å kjøre den i benk...?
                        Eivind Hansen

Comment

• Theodor
                          • Nov 2001
                          • 510

Originally posted by Pole
                          et lite spørsmøl ang. motor..... kjører man inn motoren i modellen eller er det greiest å kjøre den i benk...?
                          Den kjøres inn i modellen. Man kjører den noe rikere (mer røyk ) de første tankene (om hvor mange tanker "strides de lærde"). Jeg kjører mine motorer inn noe rikere ca 6 tanker før jeg begynner å "tyne" dem litt.
                          Theodor Bastberget

Airplanes are for people who can't fly helicopters!
                          http://www.modellhelikopter.no

Comment

• Pole
                            • Aug 2004
                            • 225

Er det noen som har erfaring med vannbasert lakk på Heli....
                            Har altid brukt det på modell bilene, funket utmerket......
                            Har airbrush å sikkert 20-25 forskjellige farger, allt er vannbasert (createx og faskolor kjøpt på http://www.antrade.no/webshop/index.htm
                            Lurte på om jeg kunne bruke denne lakken eller om jeg burde få tak i noe annet...
                            Eivind Hansen

Comment

• Pole
                              • Aug 2004
                              • 225

Hey...
                              Noen som har noen tips ang. motaker pakke... åssen celler jeg bør bruke...
                              holder på å lakke visperen nå....
                              venter bare på senderen.. så skal d hovres.... lol
                              Eivind Hansen

Comment

Working...