Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner, E-Sky Lama V3 eller Hunter? 35mhz vs 2.4ghz?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybegynner, E-Sky Lama V3 eller Hunter? 35mhz vs 2.4ghz?

    Hei! Er nybegynner når det gjelder heli, og har lyst til å kjøpe meg et så fort som mulig, men lurer på hva som er lurest av Lama v3 og Hunter? Noen som har erfaring med disse? og hva er forskjellen på et med 35 Mhz ogett med 2.4 ghz?
    På forhånd takk for svar!
    Magnus

    Har mye forskjellig innen radiostyrt, men det er fortsatt god plass!

  • #2
    Hei Døpte om tråden din til noe mer passende.

    Jeg har ikke holdt på noe særlig med kontraroterende heli, men det er det sikkert noen andre som kan svare på.

    Når vi snakker om 35mhz/2.4ghz, så kan jeg beskrive det så enkelt som at om du velger 35mhz så velger du deg ut en frekvens du vil bruke (i form av et krystall du monterer i sender og mottaker). I dette tilfellet må du forvisse deg om at du er den eneste som bruker denne frekvensen når du skal ut å fly, ellers blir det backlash i signalene og du mister kontrollen over fly/helikopter.

    2.4Ghz er litt enklere, her trenger du ikke bekymre deg for om andre bruke samme frekvens som deg. Bare ut å fly Sikkert noen som kan utdype dette mer for deg
    Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

    Comment


    • #3
      lama v3/v4 er en flott maskin, fin å lære stikkebevegelse på, men er ikke så veldig glad i vind, men ikkendørs er den kjempemorsom
      trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
      trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
      arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
      PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
      homemade quad med diverse elektronikk.
      noen depronkjerrer.
      futaba10c 2.4ghz.
      radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

      Comment


      • #4
        Lama V3/V4 eller Hunter blir det samme. Bare utseende i forskjell. Kjøp heller Blade CX2/CX3. Og for all del: 2.4 Ghz, ikke 35 Mhz.

        Comment


        • #5
          Originally posted by rofla View Post
          Lama V3/V4 eller Hunter blir det samme. Bare utseende i forskjell. Kjøp heller Blade CX2/CX3. Og for all del: 2.4 Ghz, ikke 35 Mhz.
          Hva er forskjellen på lama og blade da? Noen mer stabile og bedre egnet ute enn andre?
          Magnus

          Har mye forskjellig innen radiostyrt, men det er fortsatt god plass!

          Comment


          • #6
            Sjekk også om det er enkelt å få tak i / om de har reservedeler i den lokale RC sjappa - det vil alltid være et visst forbruk av deler når du er nybegynner og da er det kjekt å kunne skaffe dem raskt
            Last edited by Quadrocopter; 10-03-10, 23:49.

            Comment


            • #7
              Originally posted by jstn View Post
              Hei
              Når vi snakker om 35mhz/2.4ghz, så kan jeg beskrive det så enkelt som at om du velger 35mhz så velger du deg ut en frekvens du vil bruke (i form av et krystall du monterer i sender og mottaker)
              Synthmoduler til 35mhz bruker ikke én krystall, men kan svitsje mellom kanalene etter hva som passer. 35mhz er mest aktuelt dersom du skal fly med video-link.
              Anders Eiebakke
              90078513

              Comment


              • #8
                Originally posted by bjeff View Post
                Synthmoduler til 35mhz bruker ikke én krystall, men kan svitsje mellom kanalene etter hva som passer. 35mhz er mest aktuelt dersom du skal fly med video-link.
                Jepp. Glemte å nevne synth.
                Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                Comment


                • #9
                  Jeg har hatt både Lama V3 og Blade CX2, og Bladen er mye bedre å fly. Min erfaring er at den også er litt mer holbar. Dessuten kommer den med en ok dsm-radio som kan brukes ti andre ting sammen med spectrum mottakere. De aller fleste bind n fly modeller fungerer med denne radioen. Med mine erfaringer er jeg ikke i tvil om hvilken jeg anbefaler.

                  Comment


                  • #10
                    Jeg ser at du bor i Trondheim. Smallsize i Prinsens gate har Blade og tilhørende reservedeler. Det er VELDIG praktisk å kunne handle rotorblader o.l. på den lokale sjappa.
                    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                    Anything worth doing is worth overdoing!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by flyerkult View Post
                      Hei! Er nybegynner når det gjelder heli, og har lyst til å kjøpe meg et så fort som mulig, men lurer på hva som er lurest av Lama v3 og Hunter? Noen som har erfaring med disse? og hva er forskjellen på et med 35 Mhz ogett med 2.4 ghz?
                      På forhånd takk for svar!
                      Jeg har hatt 2 slike helier, og jeg kan si en ting. De spiser reservedeler til frokost. Selv om man flyr bra, så vil mekanikken ødelegges, da plasten er særs dårlig.
                      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by spitmk16 View Post
                        Jeg har hatt 2 slike helier, og jeg kan si en ting. De spiser reservedeler til frokost. Selv om man flyr bra, så vil mekanikken ødelegges, da plasten er særs dårlig.
                        Kan egentlig ikke så veldig mye om RC-helikopter, men har en Lama V3 som jeg har fått ganske bra kontroll på inne i leiligheten. Det går deler hele tida, men de er sykt billige på ebay og dealextreme. Har liggende 10-15 sett rotorblader, enkelt og greit fordi de er sykt billige. Det er også mulig å få tak i hale i et morsomt gummimateriale

                        Støtter også påstanden om at Lamaen liker seg best innendørs, selv om det *går an* å fly den ute i stille vær.

                        Videre så lurer jeg på hvor bra man faktisk flyr RC-heli når man har lært seg å beherske lama V3? (I lys av at trådstarter ønsker å bruke det som innsteg til hobbyen)
                        Last edited by ovstebo; 22-07-12, 09:45. Reason: Skrivefeil

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by ovstebo View Post
                          Videre så lurer jeg på hvor bra man faktisk flyr RC-heli når man har lært seg å beherske lama V3? (I lys av at trådstarter ønsker å bruke det som innsteg til hobbyen)
                          Det er som å gå fra trehjulsykkel til tohjulsykkel. Et dobbelrotor-heli som Lama V3 er festlig nok i starten, men det er et blindspor hvis man vil lære seg å fly et 3D-heli.

                          Jeg begynte med et Twister Medevac og trodde jeg kunne fly heli da jeg oppgraderte til en Blade 400, men neida...


                          Sent from my mobile phone - I apologize for any spelling errors
                          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                          Anything worth doing is worth overdoing!

                          Comment


                          • #14
                            Da vil jeg heller anbefale Blade mCPX. Det tåler masse, man får mye flytid og det er «the real deal».
                            Ørjan Pettersen
                            Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                            Comment

                            Working...
                            X