Unconfigured Ad

Collapse

CopterX ok første heli?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Session
    • Apr 2005
    • 54

CopterX ok første heli?

Dette har kanskje vært oppe 100 ganger før, men siden det er jul i dag så slipper jeg vel å få masse flame om å søke i forumet?
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Usannsynlig billig, men bra nok; tja, en kompis av meg har fløyet en del med sin 450 fra CopterX, men måtte gi opp den råbillige gyroen etter noen få timer og handle dyrere "ekte" saker. Har CopterX selv, men er så nybegynner at jeg ikke kan si noe negativt om den. Bare om mine egne kunnskaper... Derimot har den rimelige Futabagyroen stoppet videre flyging og jeg må ha meg en Align eller noe... Finner ikke noe galt med CopterX i forhold til prisen, men ser ikke bort fra at jeg vil anbefale 500 istf 450 da
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Session
      • Apr 2005
      • 54

Tusen takk for svar. Det høres jo logisk ut. Kvalitet pleier jo å koste. Kan jeg spørre hvor du handlet ditt?

Comment

• Trulsen
        • Aug 2006
        • 3411

Originally posted by Session
        Tusen takk for svar. Det høres jo logisk ut. Kvalitet pleier jo å koste. Kan jeg spørre hvor du handlet ditt?
        Anbefaler copterx 450 pro v3 fra ehirobo.com med hobbycity elektronikk til å starte med. Ok kvalitet du kan bytte ut med align deler når du krasjer.. Evt en 500 mem det blir dobbelt så dyrt..

Comment

• joo
          MFN Skribent
          • Nov 2002
          • 6936

Handlet på ehirobo.com.
          Har Hitec HS65MG servoer ombord, de bør holde lenge
          Sjekk helifreak.com for videoer på oppsettet. Jeg fulgte dem og det ble rett på første forsøk.

Husk pitchmåler, og litt spareparts. Feathering shafts etc.

Comment

• Session
            • Apr 2005
            • 54

Tourqe tube eller belt drive? Ufattelig billig. Skjønner ikke at det er mulig

Comment

• Trulsen
              • Aug 2006
              • 3411

Originally posted by Session
              Tourqe tube eller belt drive? Ufattelig billig. Skjønner ikke at det er mulig
              Jeg mener torque tube. Lettere å skru på, lettere å ha med å gjøre, men skades lett om du lander med halen i bakken først. Jeg har torque tube på min men har ennå faktisk ikke ødelagt noen drev. Har vært med på ca 5 krasj uten å knuse drev på torque tuben

Comment

• Session
                • Apr 2005
                • 54

Bare så jeg ikke handler feil, men det er denne jeg skal kjøpe? http://www.ehirobo.com/shop/product_...oducts_id=9271

Å så kjøpte resten på hobbycity?

Setter pris på hjelpen jeg får her. Kjekt å dette riktig første gang

Comment

• Trulsen
                  • Aug 2006
                  • 3411

Det er det jeg har og det flyr veldig fint.

Fra hobbycity trenger du 3 servoer til swashplaten, en servo til halen, gyro, motor, batterier, lader om du ikke har, fartsregulator.

Anbefaler Mg14 servoer på swash, turnigy plush eller myster eller hobbyking 40A regulator, turnigy typhoon 2212 (tror jeg den heter), ds480 servo på halen og HK401B gyro. Har ikke dataen foran meg nå så har ikke dobbeltsjekket om det jeg nevner er på lager. Kan se i morgen Og så trenger du batterier. Eks 3 celler 2200 mah 25c batterier. C rating kan gjerne være høyere men helst ikke lavere

Comment

• joo
                    MFN Skribent
                    • Nov 2002
                    • 6936

Du er på rett veg
                    Servoer som Hitec HS65 passer inn i ramma fra utsiden. Men hvis du kjøper andre servoer så sjekk om de havner rett eller om de må monteres fra innsiden av ramma! Se hvilken vinkel armen til swashen får. Du må likevel ut med alt av skruer som ikke er skrudd i plast og ha på Loctite, så hvis du må montere fra innsiden tar du dette når du åpner og før du setter sammen med Loctite (Gjelder i alle fall V2)

PS; ikke alle skruene har superb kvalitet, ikke overdriv tiltrekkingen.

Regner med du har funnet de supre videoene, men hvis ikke så sjekker du her: http://www.helifreak.com/forumdisplay.php?f=60 Selv en newbie som meg kom i mål. Ta den bærbare Pesen og sett på bygebordet mens du mekker.

Comment

• Session
                      • Apr 2005
                      • 54

Er det noe i veien med å bruke min gamle Aiwa/Airtronics RD8000 sender og mottaker? Jeg ser at resten av verden har gått over til 2,4Ghz

Comment

• joo
                        MFN Skribent
                        • Nov 2002
                        • 6936

35MHz har fungert for meg siden 1975, kan ikke skjønne at det plutselig ikke virker selv om der har kommet noe 2.4GHz-radioer i hus
                        Men det skal være sagt at 35MHz tettpakket sammen med ESC og motor er noe av det vanskeligste for det systemet å handle... dessverre.

Comment

• Session
                          • Apr 2005
                          • 54

Er det støy som blir problematikken? Så lenge det fungerer til "hovre" trening en stund så skal jeg heller klare å skrape sammen penger til en ny sender etterhvert. Spektrum har vel ok sendere til rundt 3500kr?

Comment

• joo
                            MFN Skribent
                            • Nov 2002
                            • 6936

Ja, det er støy som er problemet. Og å få plassert antenna unna støykildene.

Comment

• Session
                              • Apr 2005
                              • 54

Da er det bare å smøre seg med tolmodighet. Det tar vel litt tid å frakte ting fra andre siden av kloden

Comment

Working...