Unconfigured Ad

Collapse

Hjelp til å sette opp Copter-X 450 i Osloområdet?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjetil B
    • Jul 2005
    • 201

Hjelp til å sette opp Copter-X 450 i Osloområdet?

Hei,

Etter mange års pause har jeg funnet ut at jeg vil prøve å gjenoppta RC hobbyen. Har tidligere flydd mye fly, men har begrenset erfaring med helikopter.

Lurer derfor på om det er noen i Oslo-området som har mulighet får å hjelpe meg med å sette opp min Copter-X, betaler gjerne noen kroner for dette.
    Av erfaring så vet jeg hvor mye nøyaktighet og tolmodighet betyr for denne hobbyen, og er skeptisk til å prøve å ta opp et heli på egenhånd før jeg vet at ting er 100% i orden (både mtp sikkerhet og for at man skal ha fullt utbytte av hobbyen).

Jeg har valgt "billigversjonen" denne gang, en Copter-X, men ser ikke bort fra at dersom dette gir medsmak så er veien til oppgraderinger kort.

Utstyret mitt er som følger:
    Copter-X SE V2 (Kjøpte 2 stk, så jeg har et komplett delehelikopter)
    Spectrum DX7
    Tower Pro MG-90 Servoer
    CX GY401 Gyro
    Copter-X original motor og ESC

Hvis noen har lyst/mulighet for å hjelpe meg å gå over helikopteret og hjelpe meg med oppsettet hadde jeg satt stor pris på dette!

Mvh
    Kjetil
    * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *
  • lillejon78
    • Dec 2005
    • 1530

Originally posted by Kjetil B
    Hei,

Etter mange års pause har jeg funnet ut at jeg vil prøve å gjenoppta RC hobbyen. Har tidligere flydd mye fly, men har begrenset erfaring med helikopter.

Lurer derfor på om det er noen i Oslo-området som har mulighet får å hjelpe meg med å sette opp min Copter-X, betaler gjerne noen kroner for dette.
    Av erfaring så vet jeg hvor mye nøyaktighet og tolmodighet betyr for denne hobbyen, og er skeptisk til å prøve å ta opp et heli på egenhånd før jeg vet at ting er 100% i orden (både mtp sikkerhet og for at man skal ha fullt utbytte av hobbyen).

Jeg har valgt "billigversjonen" denne gang, en Copter-X, men ser ikke bort fra at dersom dette gir medsmak så er veien til oppgraderinger kort.

Utstyret mitt er som følger:
    Copter-X SE V2 (Kjøpte 2 stk, så jeg har et komplett delehelikopter)
    Spectrum DX7
    Tower Pro MG-90 Servoer
    CX GY401 Gyro
    Copter-X original motor og ESC

Hvis noen har lyst/mulighet for å hjelpe meg å gå over helikopteret og hjelpe meg med oppsettet hadde jeg satt stor pris på dette!

Mvh
    Kjetil
    kommer du til lillestrøm kan jeg hjelpe deg
    trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
    trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
    arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
    PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
    homemade quad med diverse elektronikk.
    noen depronkjerrer.
    futaba10c 2.4ghz.
    radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

Comment

• Kjetil B
      • Jul 2005
      • 201

Da har jeg fått et utrolig hyggelig tilbud fra lillejon78 om hjelp, men av praktiske årsaker så kan det bli litt utfordrende å få det til.

Dersom det er noen andre i oslo-området som har lyst og mulighet til å sette av litt tid utpå nyåret så setter jeg pris på tilbakemeldinger!
      * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

Comment

• joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6936

Du kan jo se litt på noen særs gode videoer som tar deg gjennom sakene steg for steg: http://www.helifreak.com/showthread.php?t=132747
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Kjetil B
          • Jul 2005
          • 201

Originally posted by joo
          Du kan jo se litt på noen særs gode videoer som tar deg gjennom sakene steg for steg: http://www.helifreak.com/showthread.php?t=132747
          Er gjennom alle disse OG har lastet samtlige inn på iphonen så jeg kan smugtitte innimellom, men føler fremdeles det er "tryggest" at noen kan se over redskapen med en kyndig hånd.

Uansett takk for tips!

Comment

• Trulsen
            • Aug 2006
            • 3411

Originally posted by Kjetil B
            Er gjennom alle disse OG har lastet samtlige inn på iphonen så jeg kan smugtitte innimellom, men føler fremdeles det er "tryggest" at noen kan se over redskapen med en kyndig hånd.

Uansett takk for tips!
            Det er nok en meget fornuftig tanke Jeg bygde mitt selv etter finless sine videoer, men fikk hjelp av lillejon78 til å sette opp radio og testfly Hadde aldri gått bra uten!

Comment

• Quadrocopter
              Moderator
              • Aug 2007
              • 6357

Kjetil - hold denne tråden varm - det er ikke mange innom MFN nå hvor familie og julefeiring prioriteres.

Blås liv i den igjen etter nyttår så regner jeg med at en av de mage helikopterpilotene i hovedstaden forbarmer seg over deg!!

Comment

• Kjetil B
                • Jul 2005
                • 201

Følger oppfordringen til Quad og løfter denne litt igjen jeg...

Comment

• Helioyd
                  • Jul 2010
                  • 86

Hvor i Oslo bor du da ? Jeg er ikke så veldig erfaren men jeg har nå bygd både 250 å 500 som flyr fint. Er komfortabel med alt av reparasjoner på begge nå.

Fikk hjelp av Tom Erik å Jan Thomas på Viking hobby til det samme du er på jakt etter før første take off. Det var gull verdt for meg.

Jobber på Lysaker, Bor i grorud-dalen / Sagene omhverandre alt etter om jeg er hjemme eller hos madammen.

Comment

• Kjetil B
                    • Jul 2005
                    • 201

Heisann!

Holder i utgangspunktet til på Bjølsen (så det er jo rett i nærheten), men har bil så skal ikke stå på mobiliteten...

Kjetil

Comment

Working...