Unconfigured Ad

Collapse

Align T-Rex 450 sport servoer?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aifart
    • Mar 2010
    • 122

Align T-Rex 450 sport servoer?

Er heilt grønn på helikopter, men har no en Aligne T-Rex 450 sport stående med ødelagte servoer.
    Tenkte kansje å prøve å få dette i lufta.

Hvor viktig er servoene?
    Må man bruke Aligne sine orginale servoer?
    Eller er det noen i en billigere pris klasse som fungere like godt?
    Hva bør man passe på første gang man skal ha dette i lufta?

Tusen takk for all hjelp.
    Last edited by Aifart; 28-12-10, 06:47.
    http://www.youtube.com/user/LofotenRC?feature=mhum

Exrem Flight MXS 48"
    Extrem flight extra 300 EXP 48"(R.I.P) x2
    CMpro Giles 202 30 sice
    Multiplex Easy glider
    T-REX 450 Sport
    Speed båt 25 OS
    En krasja STOR hjemme laget Delta vinge. R.I.P Harstad Høsttreff 2010

Lofoten RC Klubb.
  • lacappuchino
    • Oct 2007
    • 1342

Heisann. Hvis du vil ha gode servoer som også tåler mye juling, så kan jeg anbefale deg Hitec HS65MG. De finnes i digital utgave også, men holding-poweren der er såpass stor, at drevene ryker i en kræsj. Så de analoge HS65MG er absolutt å foretrekke i en 450 maskin.

Jeg har selv både HS65MG og den digitale HS5065MG, og de analoge er absolutt best.
    Honeybee CP 2

Comment

• audifrik
      • Mar 2008
      • 497

Hva bør man passe på første gang man skal ha dette i lufta? [/QUOTE]

hvor mye kan du om helikopter?
      er viktig at servoene og swash går riktig vei, samt at servoene står i 90 grader i senter stikke, men swashen rett.
      også at haleservoen og gyro kompenserer riktig vei osv.
      hitec hs65mg holder lenge til en 450, evt digitalutgaven.
      jeg selv har brukt align sine både med og uten metallgir, og testet hs65mg uten problem.

lykke til
      Lower, Lower, oops.
      Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

Comment

• Trulsen
        • Aug 2006
        • 3411

Hvilke servoer står det på?
        Hvis det er ds410 kan du kjøpe kun metallgir drev og spare deg litt penger

Comment

• Aifart
          • Mar 2010
          • 122

Originally posted by Trulsen
          Hvilke servoer står det på?
          Hvis det er ds410 kan du kjøpe kun metallgir drev og spare deg litt penger
          ds410m tror eg di heite. Orginal servoene. Får man drev som man kan bytte i servoen? så man slipper å kjøpe heilt nye?

hvor mye kan du om helikopter?
          er viktig at servoene og swash går riktig vei, samt at servoene står i 90 grader i senter stikke, men swashen rett.
          Dette har eg fått med meg. Kan nesten ingen ting Men har lyst og lære. Har en som skal lære meg når det er i flybar stand.
          Men han mener det er viktig at eg finner ut av slike ting som dette selv. Så eg kan reparere det slev.

Exrem Flight MXS 48"
          CMpro Giles 202 30 sice
          Multiplex Easy glider
          T-REX 450 Sport
          Speed båt 25 OS

Lofoten RC Klubb.

Comment

• Trulsen
            • Aug 2006
            • 3411

Utsolgt for 410 MG drev, men de har disse som du kan bruke i mellomtiden; http://elefun.no/p/prod.aspx?v=13576

Det er helt klart viktig at du finner ut ting selv, men når det gjelder disse heliene er det uhyre viktig at de er satt opp riktig, iallefall første gangen. Så anbefaler derfor at du får en som kan det til å gå over heliet og radiooppsettet ditt før neste tur

Da sparer du deg for for mye penger og det værste som er frustrasjon!

Comment

• Aifart
              • Mar 2010
              • 122

Blir nok ikke å ta det opp sjøl på første turen nei.

Exrem Flight MXS 48"
              CMpro Giles 202 30 sice
              Multiplex Easy glider
              T-REX 450 Sport
              Speed båt 25 OS

Lofoten RC Klubb.

Comment

• Trulsen
                • Aug 2006
                • 3411

Hvordan går dette her da?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Comment

• spitmk16
                  • Oct 2005
                  • 1367

Ser at endel kjøper low-end servoer på ett heli, med elendig "lag", og kraft. Lurer litt på hva de tenker. Skal man først kjøpe heli, så kjøp skikkelige servoer.

Jeg testet for tid siden ett heli, der forsinkelsen var sykt mere enn hva jeg er vant til. Hadde digre problemer med å fly helien.

Servoene er sykt viktig, bruk litt penger på det. Standardservoene som fulgte med duger, men jeg har en ødelagt allerede (etter ca 50 turer) Hitech 65MG holdt ca 500 turer før en servo tok kvelden.
                  Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• Trulsen
                    • Aug 2006
                    • 3411

Originally posted by spitmk16
                    Ser at endel kjøper low-end servoer på ett heli, med elendig "lag", og kraft. Lurer litt på hva de tenker. Skal man først kjøpe heli, så kjøp skikkelige servoer.
                    Hvilke tenker du på som low-end? Folk flyr jo "3D" med HXT900 uten at det ser ut til å være så sinnsykt stort problem. DS410 er ikke low-end servoer.

Jeg testet for tid siden ett heli, der forsinkelsen var sykt mere enn hva jeg er vant til. Hadde digre problemer med å fly helien.
                    Hva slags heli var dette da, og hvilke servoer står på? To heli er jo ikke like så kan jo være innstillingene som var helt på jordet.

Servoene er sykt viktig, bruk litt penger på det. Standardservoene som fulgte med duger, men jeg har en ødelagt allerede (etter ca 50 turer) Hitech 65MG holdt ca 500 turer før en servo tok kvelden.

Da bør du reklamere på den om du kjøpte den her i Norge

Comment

• spitmk16
                      • Oct 2005
                      • 1367

Originally posted by Trulsen
                      Hvilke tenker du på som low-end? Folk flyr jo "3D" med HXT900 uten at det ser ut til å være så sinnsykt stort problem. DS410 er ikke low-end servoer.

Hva slags heli var dette da, og hvilke servoer står på? To heli er jo ikke like så kan jo være innstillingene som var helt på jordet.

Da bør du reklamere på den om du kjøpte den her i Norge
                      Helien med sykt "lag" var ikke en trex, men ferdig pakke ala Esky og noe lignende. Har sjelden hatt værre heli å fly med.

Low end servoer, er for meg servoer som ikke holder mål til oppgaven. Hxt 900 er sikkert grei servo det, men har sett folk har enda tregere og svakere servoer i sine helier. Jeg har selv flydd med hitec 65 mg og senere tid de som fulgte med 450 super pakka, og jeg er veldig fornøyd.

Jeg skal teste kjøpestedet, men problemet mitt er at jeg kjøpte brukt.... angående reklamasjon
                      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

Working...