Unconfigured Ad

Collapse

Brukbart?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • airwolf
    • Dec 2007
    • 25

Brukbart?

Etter noen år kun med fly nå,vil jeg prøve meg på litt helikopter igjen!
    Kjøpte meg et brukt-men ubrukt(i følge selger),Typhoon 6ch heli.

Noen som har erfaring med dette? Prøvde det så vidt i går,men ville ikke lette,selv med full gass. Så det blir nok noen timer med å sette seg inn i hvordan man skal justere alt mulig! Manualen som fulgte med var heller "skrall"!
    Har prøvd meg litt på heli før,men har null peiling på hvordan ting skal være for at det skal virke optimalt,så hvis noen har en link eller noe til sider hvor det forklares meget enkelt oppsett osv,hadde det vært supert!
  • arhennie
    • Mar 2008
    • 4316

Kjenner ikke modellen så den skal jeg ikke uttale meg om. Men videoer tips om bygging av forskjellige modeller samt oppsett av alt mulig rart finner du under Finless Bob's Techroom på Helifreak.
    Finless Bob's Helifreak Tech Room - Finless Bob's Helifreak Tech Room - Tips and how-To Videos
    arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

Comment

• airwolf
      • Dec 2007
      • 25

Mye bra i den linken! Noen som har no` erfaring med dette heliet????Positive eller negative!!

Comment

• Brumm
        • Apr 2008
        • 1816

Jeg startet å fly helikopter med et Art-Tech Falcon 3D, som er forgjengeren til typhoon.. Og jeg må desverre si at det var roten til mye frustrasjon.. Her er det spart på det meste.. Både elektronikk og konstruksjon faller desverre i gjennom.. Jeg forsøkte å fly mitt en hel sesong før jeg ga opp og kjøpte meg en T-Rex 500 i stedet.. T-Rex'en kostet noen kroner mer, men så har jeg også hatt 100 ganger mer glede av den..

Det hører med til historien at jeg fikk Art-Tech'en til å fly sånn tålelig greit etterhvert, men da hadde jeg brukte masse tid og penger på å oppgradere bl.a elektronikken..

Dersom det ikke tar av på full gass kan du starte med å sjekke antirotasjonslageret.. Det var en av tingene som røyk på mitt, sånn at når jeg spant opp klarte det ikke å holde igjen og begynte å slure.. Motoren gikk for fullt men bladene fikk ikke opp den headspeeden de skulle..
        Last edited by Brumm; 02-01-11, 22:56.
        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

• airwolf
          • Dec 2007
          • 25

Ok! Får håpe det blir noe flyging med dette etterhvert. Hvertfall satse på at man lærer endel av å få ting riktig,kan jo ikke forvente seg for mye av en såpass billig rtf pakke! Trodde de falcon modellene var relativt greie,men som du nevnte er det vel spart på det meste,for så a kunne selge det billig!

Comment

Working...