Unconfigured Ad

Collapse

Hei sann

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • redbull
    • Jan 2011
    • 28

Hei sann

Hallo hallo folkens.da har jeg fått karret meg inn her.
    Er helt fersk når det kommer til rc heli.kun flydd dobbelt rotor til nå.planen er å gå over til FP snart så jeg får litt mer trening før jeg hiver meg ut på de andre.så der igjen gå til innkjøp av noe mer avansert.
    Jeg må jo si att disse billige kina modellene har vært en inngangs billett for mange til å gå videre med denne hobbyn.
    Ikke minst så er det veldig mange jeg har snakket med som overhode ikke har vært klar over hva fixed pitch er for noe(en av hoved grunnene til att mange dropper rc heli fordi de tror det er for vrient å lære seg).inkludert meg.så hadde vært ett stort pluss hvis enkelte der ute som reklamerer for rc heli att de kan få frem mer i lyset hva en fixed pitch heli er for noe.veien videre etter Fp er jo ikke så stor da.

mvh
    Martin.
  • Jostein
    • Jan 2008
    • 1161

Hei!

Først av alt, velkommen til forumet og hobbyen

Min personlige mening er at du vil ha bedre utbytte av å kjøpe deg en god simulator fremfor et FP heli.
    F.eks. realflight eller phoenix. Når du har brukt noen timer i simulatoren så vil du ikke ha de store problemene
    med å takle et litt mer avansert helikopter, med collective pitch. Du vil også spare myye penger

Realflight: http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=15352
    Phoenix: http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=14962
    Last edited by Jostein; 05-01-11, 12:12.
    Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

Comment

• hangman
      • Feb 2009
      • 339

Hei fra meg oxo -kan bare si meg enig med Jostein.

Har fløyet det meste som kan fly og endt med seilfly. Har aldri giddet starte skikkelig med heli, men kan si såpass som på simulator flyr jeg heli på et nivå jeg aldri trodde jeg skulle nå uten noen heftige rep.kostn.i sekken.

Så ja, kjøp sim! Det ene utelukker absolutt kke det andre; tvert imot.
      Flere jeg veit om flyr opptil 50/50 sim/the real thing, særlig før konkurranser.

Gratulerer med sjefsvalg av hobby
      Jo Skavhaug

..sånn ca..

Comment

• jotto
        • Jul 2007
        • 3060

Hei og velkommen til hobbyen!

Jeg er enig i overnevnte talere. Jeg fløy kontraroterende heli en stund før jeg kjøpte collective pitch-heli og trodde at jeg kunne fly. Der tok jeg feil gitt! Det var som å gå fra trehjulsykkel til tohjulsykkel. Simulator funker bedre!
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• redbull
          • Jan 2011
          • 28

Takk takk
          Ok da får jeg kjøpe simulator pluss ett billig CP heli ved siden av.
          Drømmen er å få kjøpt ett t-rex i løpet av sommeren.
          Har prøvd litt på den esky simulatoren,men det kan jo ikke sammenlignes i forhold til de andre simulatorne tror jeg.
          Eller hva sier dere?jeg har så langt skjønt meg på prinsippene på hvordan det er å fly cp på den simulatoren.

Comment

• Dataha1
            • Nov 2010
            • 340

Hei Gratulerer med ny hobby. Jeg har akkuratt kommet inn i denne hobbyen også. En god simulator er ikke bare bedre, men mye morsommere. Lykke til videre!!!
            Compass Atom 550 FBL - ds510m - bls 251 - mini v-bar
            XG8
            Snart:

Compass 7hv v2 - MKS HBL 950 - HBL 980 -
            V-bar
            Compass Warp 360 - MKS DS95 - DS95i - Beast X - Yge 40A

Comment

• Jostein
              • Jan 2008
              • 1161

Du får litt følelsen av orienteringa på helikopteret, men det kan virkelig ikke sammenlignes nei..

Spør gjerne litt om råd, før du kjøper deg noe å fly med. Det er dessverre mange som kjøper noe
              de ikke får noe greie på, og legger hobbyen på hylla før de får begynnt.
              Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

Comment

• Brumm
                • Apr 2008
                • 1816

Originally posted by redbull
                Takk takk
                Ok da får jeg kjøpe simulator pluss ett billig CP heli ved siden av.
                Drømmen er å få kjøpt ett t-rex i løpet av sommeren.
                Det kan være et greit utgangspunkt å kjøpe en 6/7 kanals radio og Phoenix nå.. Så kan du sitte inne å trene i vinter, for så å kjøpe deg en Trex til våren

Styr unna de billige heliene og spar heller pengene..
                Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

• redbull
                  • Jan 2011
                  • 28

Okey hehe.da satser jeg i første omgang på en bra simlulator,men når tiden er moden for ett heli.bensin eller elektro?
                  Er vell litt mindre å holde styr på med ett elektro heli?
                  Jeg kommer for det meste til å fly hjemme(bor på gård).av erfaring så gikk jeg dritt lei rc nitro biler på starten av 90tallet,men motorne har nok blitt mer bedre i dag regner jeg med.

Comment

• Trulsen
                    • Aug 2006
                    • 3411

Originally posted by redbull
                    Okey hehe.da satser jeg i første omgang på en bra simlulator,men når tiden er moden for ett heli.bensin eller elektro?
                    Er vell litt mindre å holde styr på med ett elektro heli?
                    Jeg kommer for det meste til å fly hjemme(bor på gård).av erfaring så gikk jeg dritt lei rc nitro biler på starten av 90tallet,men motorne har nok blitt mer bedre i dag regner jeg med.
                    Jeg har hatt både båt og bil tidligere og ble møkklei begge deler. Drev spesielt mye med bil men utfordringene var ikke akkurat store!
                    Har alltid hatt lyst å prøve heli men pengene og tiltaket har satt en stopper for dette. I fjor ved påsketider kjøpte jeg på impuls et 450 heli og ble helt hekta og bitt av basillen. Utfordringene er større, mestringsfølelsen er større og det er mye mer å lære. Hvor vanskelig er det å kjøre en bil liksom?

Jeg kjøpte elektro først så etter en stund kjøpte jeg en Trex 600 Nitro. Angrer ikke på noen av valgene Lærte meg basic på 450 og gikk så over på et litt større heli.

Om jeg hadde gjort ting oppigjen i dag, så troooor jeg at jeg hadde kjøpt feks en Trex 500. Den er myyye mer stabil enn 450 og føles mer som en 600 Så om du trener en del på simulator vil jeg egentlig anbefale deg en 500 Men en 450 er veldig bra den også!

Comment

• Jostein
                      • Jan 2008
                      • 1161

Når det kommer til nitro/elektro så er smaken som baken. Nitro er litt mer gris og knot, akkurat
                      som på bil, men lyden og lukta er jo sjarm da..

Explore 30 fascinating facts about flying hobbies, from piloting real aircraft to drone racing, RC planes, paragliding, and extreme aerial sports.

Comment

• redbull
                        • Jan 2011
                        • 28

Originally posted by Trulsen
                        Jeg har hatt både båt og bil tidligere og ble møkklei begge deler. Drev spesielt mye med bil men utfordringene var ikke akkurat store!
                        Har alltid hatt lyst å prøve heli men pengene og tiltaket har satt en stopper for dette. I fjor ved påsketider kjøpte jeg på impuls et 450 heli og ble helt hekta og bitt av basillen. Utfordringene er større, mestringsfølelsen er større og det er mye mer å lære. Hvor vanskelig er det å kjøre en bil liksom?

Jeg kjøpte elektro først så etter en stund kjøpte jeg en Trex 600 Nitro. Angrer ikke på noen av valgene Lærte meg basic på 450 og gikk så over på et litt større heli.

Om jeg hadde gjort ting oppigjen i dag, så troooor jeg at jeg hadde kjøpt feks en Trex 500. Den er myyye mer stabil enn 450 og føles mer som en 600 Så om du trener en del på simulator vil jeg egentlig anbefale deg en 500 Men en 450 er veldig bra den også!
                        Ja sant det.blir litt for kjedelig i lengden med bil.
                        Takk for hjelpen til dere alle her inne.
                        Får vell surfe litt rundt å sikkle litt på den trex 500 før jeg hopper i bingen hehe..

Comment

• redbull
                          • Jan 2011
                          • 28

Originally posted by Jostein
                          Når det kommer til nitro/elektro så er smaken som baken. Nitro er litt mer gris og knot, akkurat
                          som på bil, men lyden og lukta er jo sjarm da..

http://www.flying-hobby.com/shop/tre...bo-p-6330.html
                          Det er sant det hehe.jeg må tenke litt på nærmeste nabo over dammen her også.luft linje på ett par hundre meter.tviler på att dem vill høre på en nitro motor igjennom hele sommeren hehe,men vi får se.

Comment

Working...