Unconfigured Ad

Collapse

T-REX 700 N, Align Voltage Regulator

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Imelap
    • Sep 2010
    • 98

T-REX 700 N, Align Voltage Regulator

Jeg har en Align RCE-B6T, 2 in 1 Voltage regulator with ignitor til mitt T-REX 700, som jeg holder på å bygge. Denne regulatoren har bl.a en kabel med krokodilleklemme i enden.

Hvordan fungerer dette i praksis? Kan man koble opp dette feil på noen måte?

Er det noen som våger seg på en liten beskrivelse av dette opplegget?

Jeg har kjøpt er komplett T-REX 700 N kit(inkl elektronikk, motor, muffler etc), bort sett i fra radioen, en Spektrum DX 8, som jeg kjøpte separat.
  • arhennie
    • Mar 2008
    • 4316

Krokodilleklemmen skal på pluggen. Pass på at den bare har kontakt med den øvre del av pluggen og ikke med "sekskant-delen" av pluggen. Så er det vel en ledning med en liten ringkabelsko. Den skal ha kontakt med motoren. Gjerne under en av baklokkskruene.
    Ellers finner du sikkert en manual eller noe om du søker litt på Google.
    arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

Comment

• Trulsen
      • Aug 2006
      • 3411

Tror det er vanskelig å koble det opp feil ja, iallefall om du følger manualen som fulgte med regulatoren din.

Ledningen med krokodilleklemme skal "knipes" på glødepluggen din. Den ene ledningen med klemme på skal på jord på heliet ditt. Eks mellom motor og ramme. Den ene skal til batteriet og den andre skal til mottager.

Her er link til manual: http://video.align.com.tw/mpeg/manua...gulator_en.pdf

Comment

• Trulsen
        • Aug 2006
        • 3411

Originally posted by arhennie
        Krokodilleklemmen skal på pluggen. Pass på at den bare har kontakt med den øvre del av pluggen og ikke med "sekskant-delen" av pluggen. Så er det vel en ledning med en liten ringkabelsko. Den skal ha kontakt med motoren. Gjerne under en av baklokkskruene.
        Ellers finner du sikkert en manual eller noe om du søker litt på Google.
        Jeg var visst litt sent ute

Comment

• Imelap
          • Sep 2010
          • 98

Ok, takk.

Så da blir krokodilleklemmen hengede på etter start av motor og i flight + at Power Switch blir stående i "On" posisjon?
          Originally posted by Trulsen
          Tror det er vanskelig å koble det opp feil ja, iallefall om du følger manualen som fulgte med regulatoren din.

Ledningen med krokodilleklemme skal "knipes" på glødepluggen din. Den ene ledningen med klemme på skal på jord på heliet ditt. Eks mellom motor og ramme. Den ene skal til batteriet og den andre skal til mottager.

Her er link til manual: http://video.align.com.tw/mpeg/manua...gulator_en.pdf

Comment

• Trulsen
            • Aug 2006
            • 3411

Krokodilleklemmen står alltid på. Når du skal starte heliet trykker du på knappen på regulatoren og da vil regulatoren gi strøm til pluggen i noen sekunder (var det 20 sek da tro?). Og ja, Power Switch MÅ stå på ON. Ellers får ikke mottageren din strøm

Er dette ditt første helikopter? Vil anbefale deg kanskje å få litt hjelp på jomfruturen med oppsett etc.

Comment

• Imelap
              • Sep 2010
              • 98

Ja, dette er mitt første helikopter og ja jeg hadde definitivt tenkt å søke hjelp før og under jomfruturen.

Jeg har en del igjen å bygge, som jeg koser meg med nå. Ser på byggevideo + andre videoer om helikopter oppsett generelt. Og så flyr jeg simulator så mye jeg kan.

Ang simulator: Jeg har i dag en Real Flight Basic, hvor "fjernkontroll" fulgte med. Burde jeg heller går over til en annen simulator, hvor jeg kan bruke min egen radio(Spektrum DX? Hvis ja, kan dere anbefale noen?
              Originally posted by Trulsen
              Krokodilleklemmen står alltid på. Når du skal starte heliet trykker du på knappen på regulatoren og da vil regulatoren gi strøm til pluggen i noen sekunder (var det 20 sek da tro?). Og ja, Power Switch MÅ stå på ON. Ellers får ikke mottageren din strøm

Er dette ditt første helikopter? Vil anbefale deg kanskje å få litt hjelp på jomfruturen med oppsett etc.
              Last edited by Imelap; 18-01-11, 15:36.

Comment

• spitmk16
                • Oct 2005
                • 1367

Originally posted by Imelap
                Ja, dette er mitt første helikopter og ja jeg hadde definitivt tenkt å søke hjelp før og under jomfruturen.

Jeg har en del igjen å bygge, som jeg koser meg med nå. Ser på byggevideo + andre videoer om helikopter oppsett generelt. Og så flyr jeg simulator så mye jeg kan.

Ang simulator: Jeg har i dag en Real Flight Basic, hvor "fjernkontroll" fulgte med. Burde jeg heller går over til en annen simulator, hvor jeg kan bruke min egen radio(Spektrum DX? Hvis ja, kan dere anbefale noen?
                Jeg håper du har feit lommebok, for 700n er ikke akkurat et nybegynner helikopter. En krasj koster 2000-4000 kr, vs 450 sine ca 120 kr.
                Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• Dataha1
                  • Nov 2010
                  • 340

Originally posted by Imelap

Jeg bruker phoenix simulator. Der kan man koble til spektrumradioer. Jeg synes det er mye bedre å bli vant til selve kontrollen. Her er en link
                  Last edited by Dataha1; 18-01-11, 15:56.
                  Compass Atom 550 FBL - ds510m - bls 251 - mini v-bar
                  XG8
                  Snart:

Compass 7hv v2 - MKS HBL 950 - HBL 980 -
                  V-bar
                  Compass Warp 360 - MKS DS95 - DS95i - Beast X - Yge 40A

Comment

Working...