Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med trenings stativet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med trenings stativet

    Vet ikke om eg har montert stativet riktig, men for ca 1 uke siden, så testet eg mitt t-rex 600 for første gang, og brukte da trenings stativ...

    Alt gikk fint fint, men på den sisste turen da eg følte eg hadde noe kontroll med og ha helliet svevende over bakken, og da eg skulle lande igjenn, så spratt av en eller annen grunn stativet opp i propellen, og ene hoved propell bladet ble ødelag. Den delen av stativet som ble truffet var selfølgelig bare splinter igjenn av.

    Går ut ifra att dette er noe som vanligvis ikke skal skje, og lurer derfor på hva eg har gjort feil? Alt skjedde i ett vanvittig tempo, så vanskelig og få med seg helt nøyaktig hva som skjedde..

  • #2
    Benyttet du et treningsunderstell tilpasset en 600? Kan være mange grunner til at den løsnet. Var det ei hard landing, eller skjedde dette i lufta? Var det noen bråe bevegelser involvert?

    Det greieste hadde vært å fått sett ett bilde av monteringen slik at man kunne få sett hvordan den var montert.

    Forøvrig er det vel ene rotorbladet som ble skadet, ikke en propell. Propellen sitter på fly.
    Last edited by orjanp; 24-01-11, 18:17.
    Ørjan Pettersen
    Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

    Comment


    • #3
      hehe, rotorblad ja :P

      Jepp, er treningsunderstell tilpasset 600 ja... Vill ikke si det var en hard landing, siden eg ikke var en meter over bakken en gang.

      Er på kurs denne uken da, så får ikke tatt bilde av noe før torsdag

      Comment


      • #4
        Originally posted by veluci View Post
        hehe, rotorblad ja :P

        Jepp, er treningsunderstell tilpasset 600 ja... Vill ikke si det var en hard landing, siden eg ikke var en meter over bakken en gang.

        Er på kurs denne uken da, så får ikke tatt bilde av noe før torsdag
        Hei Jeg startet for noen uker siden med trenings stativ, jeg lagde et kryss på 75x75 cm av bambuspinner og tennisballer i hvert hjørne, festet det på understellet med ståltrad. Det funket helt fint reddet meg ett par ganger da gyroen stod i revers . Du må minst 1 meter opp i lufta for at helien ikke skal bli påvirket av sin egen rotor, da blir det vinglete. Jeg tok av treningsstativet i dag og helien ble litt mer stabil.
        Aeolus 50 3D Nitro
        KDS 450 S CF fult oppgradert
        Futaba T6exh

        Comment

        Working...
        X