Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som har ett ett godt tips om beskyttelse av halerotor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen som har ett ett godt tips om beskyttelse av halerotor?

    Dette høres sikkert litt dumt ut, men halerotoren min slår støtt og stadi nedi bakken, da ryker det deler, er det noen som har noen gode tips??? Sikkert bare en trenings sak, men er lei av å kjøre langt for å kjøpe deler. Bilder eventult for sikkring av halen.
    Aeolus 50 3D Nitro
    KDS 450 S CF fult oppgradert
    Futaba T6exh

  • #2
    Originally posted by Eirik Johannesen View Post
    Dette høres sikkert litt dumt ut, men halerotoren min slår støtt og stadi nedi bakken, da ryker det deler, er det noen som har noen gode tips??? Sikkert bare en trenings sak, men er lei av å kjøre langt for å kjøpe deler. Bilder eventult for sikkring av halen.
    kjøp en halefinne til en trex700 f.eks. denne er lengre sånn at det er finnen treffer bakken først, å så vil jeg anbefale plastikk-blader om du ikke allerede har det fra før.
    trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
    trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
    arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
    PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
    homemade quad med diverse elektronikk.
    noen depronkjerrer.
    futaba10c 2.4ghz.
    radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

    Comment


    • #3
      Originally posted by Eirik Johannesen View Post
      Dette høres sikkert litt dumt ut, men halerotoren min slår støtt og stadi nedi bakken, da ryker det deler, er det noen som har noen gode tips??? Sikkert bare en trenings sak, men er lei av å kjøre langt for å kjøpe deler. Bilder eventult for sikkring av halen.
      Det er en treningssak som du sier.. Etterhvert som du får dreisen på landinger skjer ikke dette.. Tren mye på simulator på å bruke throttlehold når du er ca 0,5-1 meter over bakken.. Og gi litt cyclic forover akkurat når landingsunderstellet berører bakken.. Det går av seg selv hvis du bare gjør det til en vane, men som med alt annet så må man trene litt
      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

      Comment


      • #4
        Originally posted by lillejon78 View Post
        kjøp en halefinne til en trex700 f.eks. denne er lengre sånn at det er finnen treffer bakken først, å så vil jeg anbefale plastikk-blader om du ikke allerede har det fra før.
        Det var en god ide, takk skal du ha skal se om jeg klarer å få tak en større halefinne, Carbon blader er byttet til plastikk, det var det første jeg gjorde, men de er jo like sterke virker det som.
        Aeolus 50 3D Nitro
        KDS 450 S CF fult oppgradert
        Futaba T6exh

        Comment


        • #5
          Originally posted by Brumm View Post
          Det er en treningssak som du sier.. Etterhvert som du får dreisen på landinger skjer ikke dette.. Tren mye på simulator på å bruke throttlehold når du er ca 0,5-1 meter over bakken.. Og gi litt cyclic forover akkurat når landingsunderstellet berører bakken.. Det går av seg selv hvis du bare gjør det til en vane, men som med alt annet så må man trene litt
          Det med Th-Hold har jeg trent inn på simulatoren og jeg bruker den, men det som skjer er at jeg øver litt nose-in hoover og da tar jeg rudder til høyre og da synker helien ned og jeg rekker ikke å kompansere, nervene gjør at jeg glemmer Dette er ikke noe problem når jeg er på asfalt, men da er det så mange unger som kommer løpende og skal se på, det er helt håpløst, eneste asfalten her er lekeplassen ved skolen, så jeg må ut i rismarken å trene, der er det bare ujevnheter og løs jord så jeg legger under en matte, men det hjelper jo ikke når jeg glemmer å kompansere når jeg bruker rudder
          Aeolus 50 3D Nitro
          KDS 450 S CF fult oppgradert
          Futaba T6exh

          Comment


          • #6
            Du kan jo også bare skjøte på den halefinnen du har med en stiv plastikkbit eller en kryssfinerbit.
            Skjær til en passende bit og skru fast med 2 skruer.
            Ikke så pent kanskje, men gjør nytten inntill du behersker landingene

            Comment


            • #7
              Originally posted by Genic View Post
              Du kan jo også bare skjøte på den halefinnen du har med en stiv plastikkbit eller en kryssfinerbit.
              Skjær til en passende bit og skru fast med 2 skruer.
              Ikke så pent kanskje, men gjør nytten inntill du behersker landingene
              Ender nok med at jeg gjør noe sånt, er nok ikke lett å finne en større finne her, og den skal jo ikke sitte der lenge.
              Aeolus 50 3D Nitro
              KDS 450 S CF fult oppgradert
              Futaba T6exh

              Comment


              • #8
                Originally posted by Eirik Johannesen View Post
                Det med Th-Hold har jeg trent inn på simulatoren og jeg bruker den, men det som skjer er at jeg øver litt nose-in hoover og da tar jeg rudder til høyre og da synker helien ned og jeg rekker ikke å kompansere, nervene gjør at jeg glemmer Dette er ikke noe problem når jeg er på asfalt, men da er det så mange unger som kommer løpende og skal se på, det er helt håpløst, eneste asfalten her er lekeplassen ved skolen, så jeg må ut i rismarken å trene, der er det bare ujevnheter og løs jord så jeg legger under en matte, men det hjelper jo ikke når jeg glemmer å kompansere når jeg bruker rudder
                En klok mann sa en gang til meg; "husk at høyden er din venn".. Ha litt mer høyde når du trener, så har du litt mer tid til å reagere hvis du gjør noe feil.. Og ikke gå for fort frem.. Lær deg en og en ting skikkelig av gangen..

                Den kloke mannen er forresten han som ga deg et godt råd i post #6
                Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Brumm View Post
                  En klok mann sa en gang til meg; "husk at høyden er din venn".. Ha litt mer høyde når du trener, så har du litt mer tid til å reagere hvis du gjør noe feil.. Og ikke gå for fort frem.. Lær deg en og en ting skikkelig av gangen..

                  Den kloke mannen er forresten han som ga deg et godt råd i post #6
                  Ja jeg skal begynne å fly litt høyere, har slått meg flere ganger at jeg driver på litt lavt, har kommet såppas langt at jeg ikke er redd for å vippe over. Har litt høydeskrekk enda hehe Har fått fikset halerotorn nå så det er flyklart til i morgen, i dag har det vært strålende vær og det blir det i morgen også, helt vindstille, sol og varmt har kjøpt inn inn 8 liter Nitro 15% til kr 440kr og ny glowigniter penn, oppladbar til 100 kr. ekstra plastikk halerotor 40 kr, ekstra tourq drev forann og bak 40 kr stk Ekstar Cartbon fiber rotor Rotor tech 610mm til 550 kr så nå er jeg forberet om uhellet er ute igjen
                  Aeolus 50 3D Nitro
                  KDS 450 S CF fult oppgradert
                  Futaba T6exh

                  Comment


                  • #10
                    Lykke til
                    Lurer på om du har nok rotorturtall.
                    Du skriver at heliet synker når du gir høyre "rudder".
                    Det bør ikke være særlig merkbart når du bare hovrer.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Genic View Post
                      Lykke til
                      Lurer på om du har nok rotorturtall.
                      Du skriver at heliet synker når du gir høyre "rudder".
                      Det bør ikke være særlig merkbart når du bare hovrer.
                      Mulig det, men det er helt likt som i simulatoren, synker der hvis jeg gir høyere rudder og stiger på venstre rudder, kan det være noe oppsett i radion min tro????????????? Futaba T6ex
                      Aeolus 50 3D Nitro
                      KDS 450 S CF fult oppgradert
                      Futaba T6exh

                      Comment


                      • #12
                        Det er nok fingrene dine som sørger for det fenomenet der.
                        arhennie

                        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                        http://hadelandmfk.no/
                        www.henniehobby.no/arne

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by arhennie View Post
                          Det er nok fingrene dine som sørger for det fenomenet der.
                          Ja tror du det at jeg beveger gassen litt ned når jeg tar høyre rudder og omvendt? Det har jeg ikke tenkt på, kanskje sette litt expo på gassen?
                          Aeolus 50 3D Nitro
                          KDS 450 S CF fult oppgradert
                          Futaba T6exh

                          Comment


                          • #14
                            Du kan ikke ha expo på gassen.
                            Du må bare trene på det nå når du er klar over det.
                            arhennie

                            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                            http://hadelandmfk.no/
                            www.henniehobby.no/arne

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by arhennie View Post
                              Det er nok fingrene dine som sørger for det fenomenet der.
                              Du har helt rett, det var fingertrøbbel Nå går det fint i sumulatoren, skal fly litt ute senere i dag
                              Aeolus 50 3D Nitro
                              KDS 450 S CF fult oppgradert
                              Futaba T6exh

                              Comment

                              Working...
                              X