Announcement

Collapse
No announcement yet.

generelle spørsmål om VR46 og oppsett

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • generelle spørsmål om VR46 og oppsett

    Hallo!

    Jeg er 17 år gammel og heter Mathias Stabell. Jeg bor i Nes(Akershus) og er meget interessert i RC. Jeg startet som mange andre med veldig enkle bilmodeller og har avansert meg sakte framover. Jeg begynte til slutt å fly et Twister medevac helikopter og klarte å kjøre det meget bra til slutt. Men så ble jeg overivrig og krasjet det, så har ikke flydd på en liten stund nå. Men i alle fall så skaffet vi oss i løpet av den mest aktive perioden min et Kyosho 46VR. Som vi prøvde å starte, men med en starter som var litt svak så løsnet vifta som kjøler motoren så det låste seg. Dette skjedde noen ganger og til slutt fikk vi det til å starte, men da var selvsagt gassen reversert(komplisert radio) og en motor på meget høyt turtall + at vi var litt oppgitte at det ikke ville starte en stund = en lengre pause.

    Men nå har jeg lyst til å få start på det og begynne å fly med det. Jeg ønsker å fly behersket i første omgang og mestre den kunnskapen først. Jeg har flydd maaange timer i simulator og det har hjulpet meget.

    Men det jeg lurer på er:
    -Er det noen i nærheten av Nes kommune(6 mil nordøst for Oslo) som jeg kunne besøkt en dag og fått litt hjelp så jeg slipper å gjøre samme feil igjen
    -Er det en "punkt for punkt" framgangsmåte for nybegynnere om hvordan man skal sjekke helikopteret før det starter for første gang? Event forklare meg litt her.
    -Er det mulig å fortsatt ha det moro med dette litt eldre helikopteret?
    -Er dette et helikopter som det etterhvert er mulig å løfte et lite actionkamera, noe lignende gopro eller contour?

    Kommer med flere spørsmål etterhvert

    Takker på forhånd for alle svar!

    -Mathias Stabell

  • #2
    Originally posted by navigas View Post


    -Er dette et helikopter som det etterhvert er mulig å løfte et lite actionkamera, noe lignende gopro eller contour?



    -Mathias Stabell
    Er ikke noe grunn for at den ikke skal klare det egentlig. Sett mange helikoptere på den størrelsen som flyr med større kamerar også. Er ikke noe proff på det området men det burde gå fint
    Compass Atom 550 FBL - ds510m - bls 251 - mini v-bar
    XG8
    Snart:

    Compass 7hv v2 - MKS HBL 950 - HBL 980 -
    V-bar
    Compass Warp 360 - MKS DS95 - DS95i - Beast X - Yge 40A

    Comment


    • #3
      Takk for svar!

      Nå har jeg god tid i helga så har litt lyst til å sjekke helikopteret ila helga. Hvis noen kunne fortalt meg hva og gjerne hvordan jeg skal sjekke helikopteret hadde jeg blitt meget glad!

      -Mathias

      Comment


      • #4
        Flyr ikke nitro selv, men jeg ville nok sjekka alt for rust og sjekket at linkene og rotorhodet er helt og at alle linkene er i orden. Noe annet er å sjekke servoene. Som sagt flyr jeg ikke nitro så jeg sier ikke at jeg har rett.
        Compass Atom 550 FBL - ds510m - bls 251 - mini v-bar
        XG8
        Snart:

        Compass 7hv v2 - MKS HBL 950 - HBL 980 -
        V-bar
        Compass Warp 360 - MKS DS95 - DS95i - Beast X - Yge 40A

        Comment


        • #5
          Originally posted by navigas View Post
          Takk for svar!

          Nå har jeg god tid i helga så har litt lyst til å sjekke helikopteret ila helga. Hvis noen kunne fortalt meg hva og gjerne hvordan jeg skal sjekke helikopteret hadde jeg blitt meget glad!

          -Mathias
          Hvis du skriver hva slags radio du har, så er det sikkert noen her som kan hjelpe deg med oppsett av servoer og lingnende. Hvis du klarer å reversere throttle servoen og får helien litt opp i lufta så ser du jo fort hva som ikke er som det skal.
          Aeolus 50 3D Nitro
          KDS 450 S CF fult oppgradert
          Futaba T6exh

          Comment


          • #6
            Takker for svar igjen

            Jeg skal se over alle koblinger og slikt!

            Jeg har en JR PROPO X-3810, med skjerm og alt mulig. Er dette en grei radio?
            Jo, det er en annen ting jeg lurer på, motoren sitter opp ned og er ganske innelukket. Vet noen hvilken vei gass-servoen skal gå for å gi gass eller er ikke dette noen standard løsning? Skal prøve å legge opp et bilde snart

            -Mathias

            Comment


            • #7
              hva har du av utstyr?

              Den radioen er helt grei! Hva slags radioutstyr har du ellers på helikopteret? Hva slags motor og potte? Helikopteret er jo noen år nå. Det er et helt greit helikopter, men vet ikke hvor lett det er og få tak i deler. Men Kyosho pleier og selge deler en god stund etter ting er ute av produksjon. Det billigste er nok og kjøpe et delehelikopter (Kyosho har ekstreme delepriser). Ting som er ekstremt viktig med et fuelhelikopter er og bruke gjengelim på alle skruer som går i metall, unntatt på selve motoren. Jeg bruker Locktite 243 (en liten flaske holder leenge). Det kan også være lurt og ha på en liten dråpe CA lim på skruer som går i plast. Det er også lurt og balansere kjølevifta, og bruke måleklokke på cluch (man skal ikke ha mer kast enn 5 hunderedeler).
              -Futaba 14 MZ
              -2 JR Sylphide 90 med Funtech Staysee kropper
              -Robbe Futura Nova
              -Robbe Futura Contest
              -Schlüter Champion
              -Schlüter Mini Boy
              -Schlüter DS22
              -Century Ninja ProMaster
              -TSK Mystar 46
              -X-Cell 40
              -Ikarus Piccolo
              -ZN Line Synergy
              -BVM Aggressor
              -Cheveron 60 på flotører
              -Yoshioka Model Factory Viking 40
              -Donut models Nexus
              -noen biler og båter

              Comment

              Working...
              X