Announcement

Collapse
No announcement yet.

hva øve på i sim for å gjøre det litt mer konstruktivt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hva øve på i sim for å gjøre det litt mer konstruktivt!

    heisann!
    kjeder meg, flyr litt logo700 i RF, lurer litt på hvaen kan begynne med å lære seg? jeg har fly reflekser, siden det kun er det jeg holder på med, men da blir ting litt omvendt men har egentlig ikke noe prob å fly verken med nasen i fra og med....... men blir mye tull også

  • #2
    Prøv å perfeksjonere reversing chaos, da har du litt å finne på noen dager
    Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

    Comment


    • #3
      betyr? ler meg i hjel

      Comment


      • #4
        Øv på å hovre kontrollert...i rooooooolig tempo, i alle vinklar. Laaaaaangsomme piruettar er god trening. Still opp modellen slik at den ikkje er for sjølvstabiliserande. Legg på litt vind. Gjer øvingane begge veiar. Det er fort gjort å tillære seg uvanar. Ikkje "leik", men øv strukturert. Sett deg gjerne opp eit øvingsskjema med grunnleggande manøvrar ein BØR kunne. Legg opp ein naturleg progressjon. Reversing chaos ville eg ha spart til litt seinare...
        Eg forsøker å putte ein tiar på ei sparebøsse til sonen min (4 år) kvar gong eg kræsjar, slik at han etterkvart kan kjøpe seg sitt eige helikopter. Då svir det litt når det går gale, men samtidig veit eg at pengane går til eit godt formål!
        Runar Sandnes
        Medlem i Gloppen modellflyklubb

        ------
        Constantly fighting gravity

        Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RCŽish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

        Comment


        • #5
          kanskje jeg burde ha tatt opp et bilde av hva dei forskjelige øvelsene er for noe lol, for jeg har ikke peil men blir 450 på meg ganske snart, så kan være lurt å øve ja hoovring synest jeg ikke er noe pes. skal øve jeg realflight er jo bås i utgangspunktet, men har ikke ork å sette opp den andre maskina som greier å takle grafikken på andre sim. det jeg sliter mest med, er der jeg kompanserer med halen, men det er en fly ting som henger, skal heller ikke skryte på meg mangen timer i sim heller men igjenn: hva er det jeg bør kunne? som sagt, hoovring er ingen stress, har flydd så pass mye fly at ting går litt automatisk når jeg satt opp heliet. sliter litt med som jeg sa halen, for jeg prøver å kompansere heliet i rett vinkel ved hjelp av halen slik som på fly..... om dere skjønner.

          Comment


          • #6
            Les denne : Attention Required! | Cloudflare
            så får du eit greit forslag til øvingar og progresjon.
            Runar Sandnes
            Medlem i Gloppen modellflyklubb

            ------
            Constantly fighting gravity

            Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RCŽish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

            Comment


            • #7
              Og bruk en 450 i simulatoren. En 700 er langt mer stabil enn hva en 450 vil være.
              Ørjan Pettersen
              Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

              Comment


              • #8
                Fai

                Og hovre er ikke så vanskelig i seg selv, men prøv og fly et spesifikt mønster! Da blir det noe helt annet. Ta en titt på f3cnorge.info, og se på konkurranseprogramm! Populær er rekruteringsklassen, sport er den mellomste ,og F3C er den internasjonale klassen. Her er det noe og bryne seg på.

                Her er en video av meg på NM i 2008 på Elverum, der jeg flyr finaleprogramm i F3C:
                -Futaba 14 MZ
                -2 JR Sylphide 90 med Funtech Staysee kropper
                -Robbe Futura Nova
                -Robbe Futura Contest
                -Schlüter Champion
                -Schlüter Mini Boy
                -Schlüter DS22
                -Century Ninja ProMaster
                -TSK Mystar 46
                -X-Cell 40
                -Ikarus Piccolo
                -ZN Line Synergy
                -BVM Aggressor
                -Cheveron 60 på flotører
                -Yoshioka Model Factory Viking 40
                -Donut models Nexus
                -noen biler og båter

                Comment


                • #9
                  jeg trekker min overivrige skryt lengre oppe i tråden, jeg kan hoovre, så lenge vi snakker om å holde heliet over bakken, prøvde på noe orientasjons greier i RF der du sakl hoovre over ett visst punkt så og så lenge, hehhe det var faen ikke enkelt, over kompanserer på stikkene, gikk greit når jeg rota stikke bruken, men fortsatt ikke fornøyd i det hele tatt det var vannskeligt altso

                  btw: kristian, kan det stemme du var på noe stevne greier på vestlandet for 2 sommre siden?
                  Last edited by kapia; 13-02-11, 21:28.

                  Comment


                  • #10
                    Rosendal

                    Joda. Har vært og fløyet i Rosendal flere ganger! Var du der og så på? Fint sted det der
                    -Futaba 14 MZ
                    -2 JR Sylphide 90 med Funtech Staysee kropper
                    -Robbe Futura Nova
                    -Robbe Futura Contest
                    -Schlüter Champion
                    -Schlüter Mini Boy
                    -Schlüter DS22
                    -Century Ninja ProMaster
                    -TSK Mystar 46
                    -X-Cell 40
                    -Ikarus Piccolo
                    -ZN Line Synergy
                    -BVM Aggressor
                    -Cheveron 60 på flotører
                    -Yoshioka Model Factory Viking 40
                    -Donut models Nexus
                    -noen biler og båter

                    Comment


                    • #11
                      jepp, jeg var der i ?landsuttaket for nm? da holdt klubben stevne, traff deg i det ene partyteltet og diskuterte depron fly, inni mellom regnbygene

                      Comment

                      Working...
                      X