Unconfigured Ad

Collapse

Throttle/pitch kurver for å øve hoovring

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arntl
    • Jan 2011
    • 28

Throttle/pitch kurver for å øve hoovring

Hei
    Et ferskingspørsmål her... :
    Hvilken innstilling på Realflight G5.5 radioen vil være best egnet til å lære hovring med, normal, eller idle up 1 ?
    har fløyet mest med bryteren i normal, men syns det ble litt lettere å holde heliet stabilt når jeg slo over på idle up 1.
    Hva er det mest "vanlig" å bruke?
    Idle up 2 er vel mest for inverted og litt mere spenstig flying?
    Life's short, Full throtle

Spectrum DX8
    T-Rex 700N V-bar FBL
    HK/T-Rex 600E BeastX FBL
    T-Rex 450 PRO Tarot Zyx FBL
    McpX
  • Trulsen
    • Aug 2006
    • 3411

Originally posted by arntl
    Hei
    Et ferskingspørsmål her... :
    Hvilken innstilling på Realflight G5.5 radioen vil være best egnet til å lære hovring med, normal, eller idle up 1 ?
    har fløyet mest med bryteren i normal, men syns det ble litt lettere å holde heliet stabilt når jeg slo over på idle up 1.
    Hva er det mest "vanlig" å bruke?
    Idle up 2 er vel mest for inverted og litt mere spenstig flying?
    Sånn jeg flyr så flyr jeg koseflyging i normal. Hovring, vanlig flyging i normal altså.
    Herjeflyging alltid i idle 2, 100% throttlekurve..

Men heliet er mer stabilt med mer headspeed så erfaringen din stemmer nok godt overens med virkeligheten.

Comment

• RunarS
      • Jun 2010
      • 226

Originally posted by Trulsen
      Sånn jeg flyr så flyr jeg koseflyging i normal. Hovring, vanlig flyging i normal altså.
      Er det ikkje litt risikabelt å kosefly i normal modus? Sånn med tanke på tap av motorkraft og rotorenergi? Spesielt med små helikopter (250/450) der rotorblada ikkje har så mykje masse, og såleis mister piffen ganske raskt? Eg brukar normal modus kun for å kome meg i lufta, og slår deretter over i idle-up. Meir stabilt og betre sjanse for å kunne autorotere med hell. Belastinga på ESC`n blir vel òg mindre med stabilt høgt turtal, eller?
      Runar Sandnes
      Medlem i Gloppen modellflyklubb

------
      Constantly fighting gravity

Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RC´ish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

Comment

• orjanp
        • Nov 2007
        • 726

Ikke nødvendigvis. Kommer litt ann på hvordan throttlekurven ser ut. Jeg benytter en som stiger raskt opp til mid stick. Så er den flat på 75% fra mid stick til i overkant av 3/4 stick. Før den da stiger opp til 100%. På den måten har jeg stabilt turtal i hovreområdet på stikka. Og litt i reserve på topp dersom det skulle være behov.

Når det er sagt, slår jeg over til idleup1 straks jeg er i lufta.
        Ørjan Pettersen
        Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

Comment

Working...