Unconfigured Ad

Collapse

KDS 450 halen drifter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eirik Johannesen
    • Jan 2011
    • 147

KDS 450 halen drifter

Har fått min nye KDS 450, men halen drifter litt innimellom, ikke hele tiden. Jeg står stille også pluttselig drifter den sakte mot høyere og stopper? Gyroen som står på er en Dctrum GY48V. Trim står i 0 Revo er ikke på. gain er satt til 55% Radio er futaba T6exh
    Han som satte opp helien lot halerotorene sitte veldig løst er det riktig eller skal jeg stramme de inn

KDS 450 Carbon Fiber er utrolig lettflyd hoovrer handsoff uten problem, den flyr nesten av seg selv, er lydløs og utrolig billig 1600kr Alle Align deler kan brukes. Det flyr 30 min på ett 2200mAh batteri Helien loggrer med halen 2 min før batteriet er tomt på 1 min loggrer hele helien
    Aeolus 50 3D Nitro
    KDS 450 S CF fult oppgradert
    Futaba T6exh
  • Brumm
    • Apr 2008
    • 1816

Originally posted by Eirik Johannesen
    Det flyr 30 min på ett 2200mAh batteri Helien loggrer med halen 2 min før batteriet er tomt på 1 min loggrer hele helien
    Hvis den flyr så lenge på det batteriet er headspeed'en mest sannsynlig så lav at det bidrar til at den ikke klarer å holde halen.. I tillegg tror jeg ikke de har valgt den grommeste gyroen hvis hele herligheten koster kr.1600,-
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

• Eirik Johannesen
      • Jan 2011
      • 147

Originally posted by Brumm
      Hvis den flyr så lenge på det batteriet er headspeed'en mest sannsynlig så lav at det bidrar til at den ikke klarer å holde halen.. I tillegg tror jeg ikke de har valgt den grommeste gyroen hvis hele herligheten koster kr.1600,-
      Du har helt rett, alt for lav headspeed, tenkte jeg ikke på, nå er det 10 ganger bedre og "litt" mere futt i det Nå er batteri tiden på 20 min Skal jeg skru til halerotor bladene eller skal de sitte veldig løst?
      Her er det avgifts fritt koster 2500kr i Norge så jeg på nett.
      Gyroen er helt fin den halen står dønn
      "Dctrum GY48V An awesome new gyro that holds well. Better than Telebee, E-Sky and other low cost gyros.
      PRICE: $36.99"

Ut å fly opp det andre batteriet når jeg først er i gang med flyving her, varmer opp 600 nitro
      Aeolus 50 3D Nitro
      Futaba T6exh

Comment

• Brumm
        • Apr 2008
        • 1816

Nå er batteri tiden på 20 min
        20 minutter høres mye ut det også... Pass på at du ikke flyr pakkene helt tomme, da dreper du de..

Skal jeg skru til halerotor bladene eller skal de sitte veldig løst?
        Det er en smakssak.. Mange flyr med de så løst at de henger og dingler.. Personlig strammer jeg de såpass at det er lett og bevege de med fingrene.. De skal ikke sitte helt fast..
        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

• ludvik 79
          • Jan 2008
          • 180

10 mintter med rolig flyving/hovring og 6 på hard flyving er vel mer normal flytid på 450 helli med 2200mAh batteri

Comment

• Trulsen
            • Aug 2006
            • 3411

Jeg driver å øver på inverted hovring, og jeg får da ca 5 min ved 5 minusgrader Har hovret 5 batterier inverted i dag og fikk 5-5,5 på alle batteriene.. 100% flat kurve. Mye 5-tall der :P

Comment

• lillejon78
              • Dec 2005
              • 1530

Originally posted by Trulsen
              Jeg driver å øver på inverted hovring, og jeg får da ca 5 min ved 5 minusgrader Har hovret 5 batterier inverted i dag og fikk 5-5,5 på alle batteriene.. 100% flat kurve. Mye 5-tall der :P

max 5min her oxo, disse små motorene spiser strøm
              trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
              trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
              arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
              PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
              homemade quad med diverse elektronikk.
              noen depronkjerrer.
              futaba10c 2.4ghz.
              radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

Comment

• ludvik 79
                • Jan 2008
                • 180

jeg får 6 minutter om sommern med flat 90%, flyr lite elektro om vintern.

Comment

• Eirik Johannesen
                  • Jan 2011
                  • 147

Ulykkes dagen Fikk en kvist i rotorhodet på 450 så det røk ett stag, også skjedde det noe rart med 600 den levde sitt eget liv og tok selvmord LOL La seg pluttselig på ryggen og smalt i bakken. ser ut som det bare er tail boom som har knekt ellers ser alt bra ut, skal gå over rotorhodet og swashen.
                  Aeolus 50 3D Nitro
                  Futaba T6exh

Comment

Working...