Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Ikke noe problem at en 13åring flyr en 500 med en voksen tilstede som veileder, men må ikke glemme at en 500 er ganske mye dyrere å krasje en en 250.
Så hvis ikke han/hun mestrer det grunnleggende enda, hadde jeg ventet til det er trent inn og ligger som automatikk i fingrene.
Kim
Kim Dahlen
Eflite Blade 400 3D
Align Trex 450pro:HS65HB, GY520, BLS257, CC ICE50 ESC, Scorpion HKII-2221-6, EDGE 325mm blader, CY stubs paddlere, KBDD haleblader, Hobywing UBEC@6V Align Trex 700N LE STOCK Spektrum DX7
Jeg er enig at dette kommer helt an på personen. Noen 13-åringer har kanskje ikke fokus, konsentrasjon osv nok, men jeg ville ikke nølt med å prøve. Med heli er det kanskje litt mer opp til instruktøren, men med fly hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter.
Så lenge personen har konsentrasjon og fokus nok, ville jeg bare kjørt på! Bruke huet mhp omkringliggende folk og fe, samt høyde... Trainerkabel er et MUST på så unge elever (erfaringsmessig).
Har selv latt min 3,5åring prøve ymse modeller, og med null finmotorikk, null konsentrasjon, og fokus på katta som springer bak låven er det jo så som så. Tror han skal få utvikle seg litt til før han flyr solo!
Er nok ikke så farlig hvis en 13 åring har kontroll.ulykker kan skje den beste også.feil på utstyret så kan det styrte eller fly rett i hode på publikum...kjenner jeg potet norge rett så blir det vell ett eller annet forbud den dagen en kapper av seg fingrene eller får tryne sitt revet opp.
Husker når jeg var liten.da tok vi vinyl platene til fatter og hadde krig ute med dem..fy fader for en fart vi fikk på dem.ren flaks att ingen ble kuttet opp i hals/hode region når de sneiet hodene våre hehe..så jeg tror med noen få enkle forhånds regler på helikopter om hvordan og hvor det skal brukes så tror jeg det går bra...så får vi håpe ungdommen som vokser opp i dag respekterer att vinyl platene ikke er bruk og kast
data generasjonen har noe litt eldre folk ikke har, kordinasjon inne fra de er små. lykke til og kos deg. jeg begynte skikkelig med en trex500. stabil og fin, som du garantert kommer til å ha mye gøy med
jeg hadde heller overlatt et 500 til en 13årig nybegynner enn en 40årig nybegynner
Pisspreik. En på 13 kan jo å fly før han i det hele tatt har prøvd å fly eneste jeg kan være med på er at en på 13 ikke er så nøye på vedlikehold og før-fly sjekk
Sendt fra min Android dings...
Vel jeg er 46 og glemte flysjekk, dro av med en ødelagt servo og gikk på ryggen Helien gikk klar av meg med 1 meter så det var en lærepenge delux.
Om en 13 åring flyr en 450 eller 700 tror jeg ikke er noe problem, og jeg er temmelig sikker på at andre voksene er innvolvert. Bra for sporten at de begynner tidelig. Er 6-7 åringer på youtube som flyr 50 class nitro.
Aeolus 50 3D Nitro
KDS 450 S CF fult oppgradert
Futaba T6exh
At folk på YouTube gjør noe betyr definitivt ikke at det er trygt hehe. Har jo sett film av en kar som hovrer en raptor 90 over stuebordet mens han og kompisene sitter i sofan, ikke akkurat trygt
I utgangspunktet har det med holdninger å gjøre, jo større heli jo faligere er det. Det du må spørre deg om er om du har respekt nok for hvor farlig en 500 er, og skjønner hvordan du kan styre sikkerheten. Er du i en klubb er det jo langt enklere ifm man får hjelp og stripa er sikra eller om fattern kan detta så han kan hjelpe til. Å fly en 500 kontra en 250 er LANGT lettere 500 er på en måte den minste størrelsen hvor du merker gyroskop effekten skikkelig og helikoptret føles ikke så tungt ut lenger, fantastisk å fly slik det skal føles!
Klaus Myrseth
Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment