Unconfigured Ad

Collapse

walkera V200D01

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • redbull
    • Jan 2011
    • 28

walkera V200D01

Hallo.
    Nå er jeg lei kina dritten
    Har fløyet en del dobbel rotor.også en del solo pro.så tenkte å prøve meg på en walkera v200d01........etter å flydd den litt vill den liksom ikke reagere med en gang hva jeg vill den skal gjøre med stikkene.sikkert pga 3 axis gyro opplegge.den virket også tong i luften.
    Det var litt vind ute.så jeg svingte litt på siden for å fly sakte fremover med nesa ned i en sving..da prøvde den å rette seg opp så jeg fikk ikke fullført svingen i lufta.den fløy rett i ett tre.
    Så nå skal jeg spare pengene å kjøpe simulator å kjøpe meg en align t rex 450.
  • Trulsen
    • Aug 2006
    • 3411

Originally posted by redbull
    Hallo.
    Nå er jeg lei kina dritten
    Har fløyet en del dobbel rotor.også en del solo pro.så tenkte å prøve meg på en walkera v200d01........etter å flydd den litt vill den liksom ikke reagere med en gang hva jeg vill den skal gjøre med stikkene.sikkert pga 3 axis gyro opplegge.den virket også tong i luften.
    Det var litt vind ute.så jeg svingte litt på siden for å fly sakte fremover med nesa ned i en sving..da prøvde den å rette seg opp så jeg fikk ikke fullført svingen i lufta.den fløy rett i ett tre.
    Så nå skal jeg spare pengene å kjøpe simulator å kjøpe meg en align t rex 450.
    Dette høres svært fornuftig ut Trex er det vanvittig mye kompetanse på, bra tilgang til billige deler og i tillegg flyr de bra så lenge det ikke er for mye vind.

Comment

• lacappuchino
      • Oct 2007
      • 1342

Det høres ut som du er klar for et skikkelig helikopter nå ja!

En 450 vil være ganske mye bedre å fly, men også lettere å kræsje Hvis du har råd til det, så vil en 500 være både lettere å skru og fikse på, være mer stabil i lufta og ikke minst lettere å se. En 450 får jobben gjort den og, men jeg flyr ikke min lenger, da den rett og slett flyr alt for dårlig i forhold til de større modellene.
      Honeybee CP 2

Comment

• redbull
        • Jan 2011
        • 28

Originally posted by Trulsen
        Dette høres svært fornuftig ut Trex er det vanvittig mye kompetanse på, bra tilgang til billige deler og i tillegg flyr de bra så lenge det ikke er for mye vind.
        Sant det.jeg ble rimelig skuffet over den walkeran.kan jo være meg som ikke har helt kontroll på sitikkene,men solo pron flyr jeg i blinde nesten.jeg trodde walkeran skulle være like lett å fly hvis ikke lettere.

Comment

• redbull
          • Jan 2011
          • 28

Originally posted by lacappuchino

En 450 vil være ganske mye bedre å fly, men også lettere å kræsje Hvis du har råd til det, så vil en 500 være både lettere å skru og fikse på, være mer stabil i lufta og ikke minst lettere å se. En 450 får jobben gjort den og, men jeg flyr ikke min lenger, da den rett og slett flyr alt for dårlig i forhold til de større modellene.
          Ok.jeg er såpass fersk att jeg ser kun på komplette pakker som selges hehe.mye vill en komplett 500 ligge på?med alt som trengs for å komme i lufa.

Comment

• Dataha1
            • Nov 2010
            • 340

Ok.jeg er såpass fersk att jeg ser kun på komplette pakker som selges hehe.mye vill en komplett 500 ligge på?med alt som trengs for å komme i lufa.
            Her er et lite regnskap:

Trex 500: 5245 kr Align T-Rex 500ESP Combo m/3 x swashservoer - elefun.no - Radiostyrt hobby

Gyro + haleservo: 1495 kr Align GP780 Head Lock Gyro Combo med DS520 - elefun.no - Radiostyrt hobby

Radio + motaker: 1998 kr Spektrum DX6i Full Range med 6ch mottaker - elefun.no - Radiostyrt hobby

Lader: 495 kr iMax B6AC Pro Balanseringslader 12/220V (50W) - elefun.no - Radiostyrt hobby

Batteri: Usikker på hva slags batteri du trenger. Noen som vet det?

Når det gjelder radioen kan du finne dyrere og billigere radioer, men jeg bare tok en radio.
            Compass Atom 550 FBL - ds510m - bls 251 - mini v-bar
            XG8
            Snart:

Compass 7hv v2 - MKS HBL 950 - HBL 980 -
            V-bar
            Compass Warp 360 - MKS DS95 - DS95i - Beast X - Yge 40A

Comment

• Trulsen
              • Aug 2006
              • 3411

Om du har tid å vente, og er klar for å handle nå, så er Trex 500 til en meget god pris på rc711.com RC711.com: KX017013 ALIGN T-Rex 500E Combo w/500MX Motor+ 70G BESC+GP780+4xServos+CF Bla - BUY NOW

Den er for tiden ikke på lager, men du får den til den prisen om du kjøper den nå og den blir sendt når den kommer på lager. Med mva, toll og frakt kommer det på under 4000 komplett.

Truls

Comment

• Trulsen
                • Aug 2006
                • 3411

Når det gjelder lader til batteriene på Trex 500 så trenger du MER enn 50 watt lader. Du vil gjerne lade batterien på 2C og da trenger du en lader som kan levere 6A. Det klarer ikke den laderen du linker til der. Med en 50 watt lader på maks klarer du å lade et 3000 mah batteri på litt over en time.

Når du først er oppe i 2000kr for radio ville jeg personlig kjøpt en DX7 når jeg først var i gang. Ikke store prisforskjellen der egentlig.

Comment

• redbull
                  • Jan 2011
                  • 28

Se der ja.takk for att dere tok dere tid til å se på det(Trulsen og Dataha1)
                  Jeg skal titte litt å tenke litt.

Comment

• lacappuchino
                    • Oct 2007
                    • 1342

Hvis jeg skulle bygget meg en 500, hadde det blitt en compass uten tvil. Det er også tilbud på denne:
                    RC711.com: Special CNY Pak 2010! CompassModel Atom 500 Flybarless 3D Carbon Fibre ARF Kit w - BUY NOW

Greia med den er at den ikke trenger oppgraderinger. Compass har også et stretch-kit til den, lenger bom og blader, men du bruker det samme utstyret i den.
                    Honeybee CP 2

Comment

• Eirik Johannesen
                      • Jan 2011
                      • 147

Originally posted by lacappuchino

Helt enig med deg, jeg kjøpte en 450 til trening før jeg skulle starte ordntlig flyving med min 600. 450 var noe rakkel, ustabil, vinglete dårlig gyro og tålte ikke litt vind, den var også lettere å kræsje. Mye mer behagelig å fly 600.
                      Aeolus 50 3D Nitro
                      KDS 450 S CF fult oppgradert
                      Futaba T6exh

Comment

• redbull
                        • Jan 2011
                        • 28

Nå fikk jeg "lappet sammen" walkeran igjen.prøvde å fly.når jeg prøver å fly fremover og stopper opp tipper den bakover å drar seg mot bakken.samme hvor mye jeg prøver å balansere den så svirrer den rundt og rundt til den treffer bakken.er det meg det er noe feil på eller er det gyroen generelt på helin som ikke fungerer som det skal?
                        når jeg hovrer rolig opp å får den stabilt i lufta så brått kan den finne på å legge seg bakover å krenke helt villt.
                        Hva er feil.ferdighetene mine eller helin?solo pro'n er overhode ikke sånn.regnet med att disse to var nesten like å fly siden det er FP.
                        Last edited by redbull; 03-03-11, 15:00.

Comment

• Trulsen
                          • Aug 2006
                          • 3411

Sånn i teorien vil disse to være like å fly, Solo Pro og Walkeraen. Men Walkeraen er jo større, og vil dermed være raskere og vanskeligere å kontrollere, men mer stabil.

Når du setter i batteriet, holder du den i lufta mens du gjør det? Generelt er det viktig at helikopteret står helt i ro på bakken når du putter i batteriet og noen sekunder etter det, for at gyroen skal få initialisere seg ("nullstille seg"). Bruker du trim? Prøv å sett alle trim i "0" og gjør slik jeg sa med å sette heliet på bakken, putte i batteriet og la det stå så i ro som mulig i noen sekunder før du letter det.

Hva skjer da?

Comment

• redbull
                            • Jan 2011
                            • 28

Originally posted by Trulsen
                            Sånn i teorien vil disse to være like å fly, Solo Pro og Walkeraen. Men Walkeraen er jo større, og vil dermed være raskere og vanskeligere å kontrollere, men mer stabil.

Når du setter i batteriet, holder du den i lufta mens du gjør det? Generelt er det viktig at helikopteret står helt i ro på bakken når du putter i batteriet og noen sekunder etter det, for at gyroen skal få initialisere seg ("nullstille seg"). Bruker du trim? Prøv å sett alle trim i "0" og gjør slik jeg sa med å sette heliet på bakken, putte i batteriet og la det stå så i ro som mulig i noen sekunder før du letter det.

Hva skjer da?
                            Ja det gjorde jeg.alt virket hellt fint til jeg fikk den opp ca 50cm+ over bakken.så brått begynner den å danse av seg selv.den står også skrudd opp på fullt på den 3 axis gyro boksen.
                            Første turen for ett par uker siden cirka gikk helt perfekt de første minuttene.helt til det kom litt vind..kan hende den fikk seg en smell når jeg kræsjet.att noe har skjedd.

Comment

• Eirik Johannesen
                              • Jan 2011
                              • 147

Ja det gjorde jeg.alt virket hellt fint til jeg fikk den opp ca 50cm+ over bakken.så brått begynner den å danse av seg selv.den står også skrudd opp på fullt på den 3 axis gyro boksen.
                              Første turen for ett par uker siden cirka gikk helt perfekt de første minuttene.helt til det kom litt vind..kan hende den fikk seg en smell når jeg kræsjet.att noe har skjedd.
                              Har du sjekket at ikke servo armene har kommet ut av stilling? Det skjedde meg når jeg rammlet ned her om dagen, sjekk at swashen din er rett. Jeg har også fått ett annet merkelig fenomen etter krasjen, servoene begynner pluttselig å danse litt for seg selv ett sekund også stopper det like fort, og flyr fint, også skjer det igjen etter noen min.
                              Angrer grasalt på at jeg ikke kjøpte en T rex 500
                              Aeolus 50 3D Nitro
                              KDS 450 S CF fult oppgradert
                              Futaba T6exh

Comment

Working...