Announcement

Collapse
No announcement yet.

Priser Norge og Asia.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Priser Norge og Asia.

    Ja jeg ble tipset om Hobbyking.com når jeg skulle kjøpe meg RC båt, også så jeg på en film. Og fikk kjempe lyst på Helikopter, og har sett på Align fra 450 og opp egentlig.
    Og kan ikke skjønne hvordan det kan være så store forskjeller i prisen?

    Så om dere vil si hva/hvorfor:
    - Hva er flybarless?
    - Kunne dere finne to identiske helikoptre, et i Norge og et i Asia?
    - Hva som trengs for et 450 og hvilken sum det vil komme på i fra Hobbyking.com?
    - Har ikke Radio som kan brukes.

  • #2
    Kan prøve å gi noen svar på spørsmålet om prisforskjeller. 1 Lønn til ansatte. 2 Kostnader ved å drive forretning. 3 Lover og regler. 4 markedets størrelse. 5 Frakt fra produsent. Dette er ting som gjør at prisen i Norge stort sett er høyere enn i Kina.
    -63.
    Graupner MC
    JR
    Multiplex
    Turnigy.
    Fly, alt for mange.

    Comment


    • #3
      Kan legge til at heliet du fant på Hobbyking slett ikke er Align.
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #4
        Originally posted by arhennie View Post
        Kan legge til at heliet du fant på Hobbyking slett ikke er Align.
        .......men klone av Align med langt dårligere kvalitet enn t-rex Delene er dog kompatible med hverandre.

        Comment


        • #5
          Originally posted by trulsen View Post
          .......men klone av align med langt dårligere kvalitet enn t-rex delene er dog kompatible med hverandre.
          kjøp orginaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalt med en gang!!!!!!!!!!
          trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
          trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
          arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
          PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
          homemade quad med diverse elektronikk.
          noen depronkjerrer.
          futaba10c 2.4ghz.
          radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

          Comment


          • #6
            Orginalt er jo myye dyrere, men de turnigy delene og batteriene er de gode? Mye vil det koste for en kopi uten radio?
            Og hvor mye ville et turnigy nano-tech 2200 mah 3 celle batteri kostet i norge, i butikk?

            Comment


            • #7
              Du kommer sikkert til å få mange forskjellige meninger i denne tråden.. Min er; kjøp kvalitetsmerker og styr unna klonene.. Kjøper du kvalitetsmerker fra utenlandske nettbutikker blir det ikke så mye dyrere, men du får sannsynligvis mindre problemer og mer morro..
              Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
              T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
              T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

              Comment


              • #8
                Klonen fungerer greit nok, ihvertfall carbon og plastikk delene. Men når det kommer til metall der er kvaliteten dårlig der. Skruer og akslinger er av en så dårlig legering at kan bøyes med tankekraft og et vindpust....
                Lars Norberg

                Comment


                • #9
                  Batteriene fra hk funker fint. Bare belag deg på en del venting, om du bestiller derfra
                  Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Jostein View Post
                    Batteriene fra hk funker fint. Bare belag deg på en del venting, om du bestiller derfra
                    max 2 uker er no min erfaring.
                    http://www.youtube.com/user/LofotenRC?feature=mhum

                    Exrem Flight MXS 48"
                    Extrem flight extra 300 EXP 48"(R.I.P) x2
                    CMpro Giles 202 30 sice
                    Multiplex Easy glider
                    T-REX 450 Sport
                    Speed båt 25 OS
                    En krasja STOR hjemme laget Delta vinge. R.I.P Harstad Høsttreff 2010

                    Lofoten RC Klubb.

                    Comment


                    • #11
                      Batteriene fra hobbyking er greie, har hatt rhino og flightmax. Noen sier at de nye nano-tech fra Turnigy er bedre
                      Kristoffer Rosmo
                      Vingtor RC Klubb
                      Great Planes Super Sportster 40
                      SebArt Wind S110
                      Clik 2.0

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by patternplanes View Post
                        Batteriene fra hobbyking er greie, har hatt rhino og flightmax. Noen sier at de nye nano-tech fra Turnigy er bedre
                        Synes selv NanoTech er helt konge
                        Lars Norberg

                        Comment


                        • #13
                          Gode erfaringer med batterier derfra. Bortsett fra en ødelagt celle i ny og ne. Å få hjelp av kundeservice derfra kan du nesten glemme. De fleste som handler billige motorer osv derfra, gidder ikke bry seg med å sende ødelagte ting tilbake engang.

                          Det eneste helikopteret jeg har satt i virkeligheten derfra, er et HK500GT, som jeg kvalitetsmessig ikke kunne se forskjell på Align sin. Men det gjorde kanskje han som bygde den. Uansett så får du som regel det du betaler for.

                          Betaler du for et orginalt kit her hjemme, så får du som regel mye mer på kjøpet. Feks muligheten til å be om hjelp, få manglende deler kjapt osv.
                          Honeybee CP 2

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by lacappuchino View Post
                            Gode erfaringer med batterier derfra. Bortsett fra en ødelagt celle i ny og ne. Å få hjelp av kundeservice derfra kan du nesten glemme. De fleste som handler billige motorer osv derfra, gidder ikke bry seg med å sende ødelagte ting tilbake engang.

                            Det eneste helikopteret jeg har satt i virkeligheten derfra, er et HK500GT, som jeg kvalitetsmessig ikke kunne se forskjell på Align sin. Men det gjorde kanskje han som bygde den. Uansett så får du som regel det du betaler for.

                            Betaler du for et orginalt kit her hjemme, så får du som regel mye mer på kjøpet. Feks muligheten til å be om hjelp, få manglende deler kjapt osv.
                            Har selv hatt veldig gode erfaringer med kundeservice der, men man må jo sende tilbake det som eventuelt er defekt og med posten priser er det ofte ikke lønsomt, feks om en lipo er futta er det ikke verdt å bruke tid og 400 kroner på porto til Hong Kong når batteripakken koster 35-350,- Desverre skulle jeg ønske at det var en del butikker her som ga det lille ekstra slika t man heller fikk lyst til å kjøpe innen for landets grenser...
                            Lars Norberg

                            Comment


                            • #15
                              Jeg tror heller at fly er bedre for meg, da du får et ganske bra fly for ca 1500kr. I forhold til Heli der du må ha så mye forskjellig.

                              Comment

                              Working...
                              X