Unconfigured Ad

Collapse

Liten sprekk i et rotorblad

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Unexpected
    • Oct 2004
    • 30

Liten sprekk i et rotorblad

Hei.
    Jeg har nettopp startet med helikopter og er ute å flyr så snart anledningen byr seg. Dvs at akkurat nå står helikopteret til reperasjon etter et lite hyggelig møte med noen småtrær :P Heldigvis var det kun småskader på selve helien, men jeg fikk en liten skramme i et av rotorbladene. Bladene er av karbon, og det ser ut som det kun er en malingen som er skrapet opp. Jeg har prøvd å dra og bøye lett på skadestedet uten at bladet gir noe etter. Jeg lurer på om jeg bør kjøpe nye blader allikevel for sikkerhets skyld, eller om jeg kan bruke de samme fortsatt.
    Takker for hjelp.
  • ToreH
    • Jan 2004
    • 96

Du sier lite om hva slags heli det er snakk om, men uansett tror jeg ikke du skal ta sjansen på å fly med et skadet rotorblad. Det kan være delaminert innvendig uten at du ser det.

Hvis dette går i oppløsning i lufta tviler jeg på at det blir så my billigere i det heliet ser ut som en vingeskutt måke på full fart mot moder jord.

Carbon biter i 800Km/t mot deg er ikke spesiellt heldig heller....Har jeg hørt...
    Tore

Hva mener du..Det kommer mot deg...Hiv Radioen på det!!!!

Comment

• Alfalfa
      • Jul 2002
      • 988

Pliiiiz.. Ikke fly med blader du ikke VET er uskadet..

De kan ryke rimelig "unexpected"(!)....

Lille Per flyr helikopteret sitt og ler når et carbonblad plutselig deles og blir fler.. Per smaker på plast, alu og carbon med mer...
      Lille Per ler ikke mer...

Comment

• Unexpected
        • Oct 2004
        • 30

Takk for hjelp. Tror nok jeg går for å skaffe nye blader. Vil ikke lide samme skjebne som lille Per Bladene jeg hadde virket veldig gode til mitt Caliber 30, så jeg vil gjerne ha samme blader en gang til. Det var et par hvite GMT blader. Tror det var en blanding av glassfiber og karbon, og ikke kun karbon som jeg sa tidligere. Noen som vet om en butikk som selger slike, eller en annen butikk som er gode på blader?

Comment

• royalevo
          • Oct 2004
          • 177

Originally posted by Unexpected
          Noen som vet om en butikk som selger slike, eller en annen butikk som er gode på blader?

------------------

PA Bad Boy med ASP46
          H9 T-34 Mentor Saito 82 (på byggebordet)
          E-Flite Taylorcraft
          T-rex 450Sport
          Cessna Cardinal on floates (EPP)

Comment

Working...