Unconfigured Ad

Collapse

xilian mekker T-Rex 700N (XGTHIK)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xilian
    Air boss
    • Feb 2009
    • 6523

    #61
    Tok en kjapp flytur på en bane borti gata her.
    Fikk endelig fløyet litt. Gikk fint som rakkern og merka ikke så mye til halen. Blåste godt og måtte jobbe litt, men det var gøy.
    Har nok litt lite throttle generellt.
    Testa også idle1, men var jo så lav throttle at det var komisk... Må jobbe litt med det, men det funka i alle fall.

    Det kjipeste var at en knehøne av en fyr på ATV fant ut at han skulle kjøre under der jeg fløy....
    Heldigvis forsvant han relativt kjapt og neste tur blir en helt annen plass....


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Tom I. Arntsen

    Comment

    • lacappuchino
      • Oct 2007
      • 1342

      #62
      Men har du fått satt på noen fuelslanger med knæsje farger da? Bilder!
      Honeybee CP 2

      Comment

      • xilian
        Air boss
        • Feb 2009
        • 6523

        #63
        Tok turen til Condor i kveld og fikk god hjelp av Jostein og HC, så nå flyr den strøkent.
        Ble jammen noen looper, roller og stall turns også


        Sent from my iPhone using Tapatalk
        Tom I. Arntsen

        Comment

        • xilian
          Air boss
          • Feb 2009
          • 6523

          #64
          Noen som har 3G 2.1 på ca. samme heli?
          Synes aileron var ekstremt slapt. Skjedde svært lite.

          Kunne vært greit å vite hvor mye ekstra jeg skal gi den i software for
          å bli litt kvikkere. Rollene var laaaaange

          Kjører 100% standard oppsett nå.
          Tom I. Arntsen

          Comment

          • fernando
            • Feb 2011
            • 57

            #65
            Originally posted by xilian
            Tok turen til Condor i kveld og fikk god hjelp av Jostein og HC, så nå flyr den strøkent.
            Ble jammen noen looper, roller og stall turns også


            Sent from my iPhone using Tapatalk
            Så nå har du ikke den logringen lengre? Noe spesielt dere gjorde?
            Sliter med litt logring enda på min. Har tjukk teip-metallplate-tynn teip- 3g sensor. Har justert gain uten at det hjelper. Metallplaten var noe jeg fant på arbeid.
            Uansett så har jeg nå bestilt "Align Double Sided Gyro Tape" så får håpe det blir bedre med den. Brukte du 3 lag med teip også metallplaten??

            Comment

            • arhennie
              • Mar 2008
              • 4316

              #66
              Originally posted by xilian
              Noen som har 3G 2.1 på ca. samme heli?
              Synes aileron var ekstremt slapt. Skjedde svært lite.

              Kunne vært greit å vite hvor mye ekstra jeg skal gi den i software for
              å bli litt kvikkere. Rollene var laaaaange

              Kjører 100% standard oppsett nå.
              Første gang jeg prøvde min "gamle" 550 med 3G (er solgt nå) så var cyclic for rask. Altså som standard oppsett. Brukte vel dualrate for å sinke den litt. Om din derimot er treg har du kanskje satt litt for små cyclic utslag ifm oppsett?
              arhennie

              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

              Comment

              • xilian
                Air boss
                • Feb 2009
                • 6523

                #67
                Originally posted by fernando
                Så nå har du ikke den logringen lengre? Noe spesielt dere gjorde?
                Jeg kjører nå med 5 lag dobbeltsidig tape uten noen plater eller noe, samt
                at den er stroppa skikkelig godt fast. Alt av oppsett er nå 100% 2.1 standard,
                og har hatt en del turer med strøken hale.
                Det som var den største feilen var gyro-setup på radioen.
                Uviten som er/var hadde jeg satt opp i GY og AVSC modus, noe som her HELT
                feil... Satte til standard, og alt var i orden

                Originally posted by arhennie
                Første gang jeg prøvde min "gamle" 550 med 3G (er solgt nå) så var cyclic for rask. Altså som standard oppsett. Brukte vel dualrate for å sinke den litt. Om din derimot er treg har du kanskje satt litt for små cyclic utslag ifm oppsett?
                Jeg fant årsaken jeg vettu ... Swash AFR med løent oppsett....
                Fukla litt med det også funka det gull med riktig oppsett.
                Dvs.. når jeg kom på stripa dagen etter merka jeg den var litt drøyt
                sensitiv på pitch. Skjønte at noe var feil.. 22 grader pitch hadde jeg på max
                fikk justert ned dette til 13, så var den god som gull.. hehe


                Noen ide om hvordan feste potta? Den ramla av med Locktite... dumt.
                Fikk tips om 30 min epoxy i gjenger samt tynt lag mellom potte og motor
                Last edited by xilian; 25-04-11, 16:24.
                Tom I. Arntsen

                Comment

                • klaus
                  • Feb 2010
                  • 272

                  #68
                  Epoxy metoden er helt gull
                  Klaus Myrseth
                  Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

                  Team Manager - Team Compass Scandinavia

                  Comment

                  • DAB
                    • Mar 2011
                    • 89

                    #69
                    Skal man ikke ha GY og AVSC i gyro menyen på TX. Det er slik jeg har satt det opp å sliter litt med noe glitch på halen. Mener du xilllian at man skal stille inn STD og så vri sensen til minus slik at den havner på AVSC? Hva er egentlig forskjellen på GY og STD. Vet at AVSC er HH, men trodde også GY var HH. Hmm vanskelig for en nybegynner dette altså
                    Condor modellflyklubb (Vestfold / Re kommune) Vi arrangerer indoor 3 dager i uken!

                    Comment

                    • xilian
                      Air boss
                      • Feb 2009
                      • 6523

                      #70
                      Kommer an på hvilken gyro du har.
                      Jeg kjører 3G og må ha STD.
                      Futaba skal kjøres på GY.

                      Tipper du har løst mange probs ved å bytte


                      Sent from my iPhone using Tapatalk
                      Tom I. Arntsen

                      Comment

                      • xilian
                        Air boss
                        • Feb 2009
                        • 6523

                        #71
                        Fløy litt mellom regnbygene på søndagen. Midt i en tur smalt det no j* i heliet og motoren stoppa brått.
                        Resultatet var min første vaskekte auto(!)

                        Var en kar som stod ved siden av jeg ikke aner navnet på, men han hyla negativ negativ! NEGATIV! hehe...
                        Ikke helt sikker på hva jeg gjorde, men det kom nå i alle fall helskinna ned. Litt møkk på på skidsa var eneste.

                        Skal prøve å få skrudd opp en av kveldene og finne ut hva feilen er, for det aner jeg virkelig ikke.
                        Tipper feilen ligger i clutch eller vifta… Time will tell
                        Tom I. Arntsen

                        Comment

                        • xilian
                          Air boss
                          • Feb 2009
                          • 6523

                          #72
                          Og da fant jeg årsaken til bråstoppen. En umbracoskrue som hadde rota seg inn i clutch/vifta...

                          Gudene veit hvor den kommer fra... jeg har i alle fall IKKE snøring, men den bærer
                          preg av å blitt dratt ut fra en plass, for gjengene fra der den sto satt igjen på skruen.

                          Men HVOR den skal stå... tja..
                          Tom I. Arntsen

                          Comment

                          • Trulsen
                            • Aug 2006
                            • 3411

                            #73
                            Au da.... hvordan tok motoren og vifta det da? Noe skader?

                            Comment

                            • xilian
                              Air boss
                              • Feb 2009
                              • 6523

                              #74
                              Ingen som jeg ser i alle fall.. må prøve å finne ut hvor den skruen hører hjemme,
                              så er det vel bare å få fyra den og sett hva som skjer.
                              Tom I. Arntsen

                              Comment

                              • xilian
                                Air boss
                                • Feb 2009
                                • 6523

                                #75
                                og vips fant jeg det....

                                hele toppen har løsna! .. skruen jeg fant er en av skruene der.. Så den stoppa
                                antagelig da det ble "åpent nok".. Så har jeg snudd heliet opp og ned for
                                å se også har den kommet opp i vifta. Så da er det i grunn én av gjengene
                                som er gåene... Da er det i grunn bare 2 spørsmål.
                                Klarer jeg meg uten den ene skruen, og nummer to er hvordan i svarteste
                                skal jeg feste dette? Har brukt Locktite 243 og skrudd godt til når jeg bytta lager...
                                Tom I. Arntsen

                                Comment

                                Working...