Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nok en nybegynner finner veien inn på forumet!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Jepp, det er litt av hensikten å dra opp dit slik at jeg kan spørre pent om noen kan ta en titt på innstillingene mine, og ta den på en prøvetur.
    E-Sky Honey Bee V2 FP - SuperBlades XP
    Align T-Rex 500 ESP 3G - Hyperion HS3026-1600 - Phoenix ICE 75
    Futaba 7C

    Comment


    • #32
      Originally posted by Mikael View Post
      Det som gjenstår nå er å skifte pinion til T13, og så få skrudd inn motoren slik at den står korrekt. Så må govenoren settes opp med ny head speed, justere pitch på main blades... ooog... Så var det noe med throttle på ESCen som måtte matches med radioen, men jeg husker ikke helt hva det var
      Hei igjen Mikael

      Hvis du skal fly med 13p pinion ville jeg satt ESC'n opp med "throttle type" som "fixed endpoints". Da slipper du også og tenke på dette med governor innstillinger. Du har ikke bruk for governor riktig enda..
      Du må og gjøre en "Throttle Calibration" for at throttle skal stemme. Vil annbefale deg og ta av Mainblades først .

      Her ligger det noen videoer som kan hjelpe deg : Castle Creations - Instructional Videos
      Mvh
      Rune

      Comment


      • #33
        Takk Rune!

        Det var det du snakka om, ja Skal se på de om litt. Akkurat fått montert 13P... Håper jeg har fått satt motoren inn riktig. Det er bittebittelitt slakk mellom pinion og hoveddrevet, men i følge google er dette korrekt. Prøvde med en papirremse mellom pinion og drev, og sjekket at den ble "hakkete" men ikke "oppspist".
        E-Sky Honey Bee V2 FP - SuperBlades XP
        Align T-Rex 500 ESP 3G - Hyperion HS3026-1600 - Phoenix ICE 75
        Futaba 7C

        Comment


        • #34
          Woho!

          Da har jeg fått tatt den opp i lufta

          Fikk først en fyr på stripa til å ta en kjapp kikk på hva jeg hadde satt opp, og det så greit ut, helt til han tok den opp i hover og fant ut jeg hadde 0% expo :P Så den var utrolig kilen (glad det ikke var meg som fant ut av det...) Den hadde også en tendens til å oscillere på elevator, så han justerte ned gain for meg.

          Leste litt på nettet, og det står at Futaba skal settes opp med negativ expo, så det gjorde jeg. Synes fremdeles den er ganske følsom, men det er mest min uerfarenhet.

          Jeg turte ikke fly på stripa siden det var 40+ stykker der. Ble for mye nerver, så jeg tusslet ned på en liten gressbane vi har nedenfor huset og fyrte opp hjulvisperen...
          Fikk flydd noen korte omganger slik at jeg fikk vendt meg til kontrolleren, men den har fremdeles en tendens til å "nikke". Jeg hadde ikke med meg noe skrujern som passet på 3Gen, så jeg pakket det ned før jeg hadde ett uhell.

          Skal finne ett skrujern om passer, så får jeg ta en ny runde til uka og få den justert helt. Kanskje jeg skal plugge gyroen i PCen også, og ta en litt nøyere titt på innstillingene. Etter jeg skifta pinion til 13T så er head speed ganske mye lavere enn hva den tidligere eier fløy med.

          Men moro var det! Har en god haug mer respekt for T-Rex'en enn for det lille Honey Bee kopteret jeg har flydd med tidligere.
          E-Sky Honey Bee V2 FP - SuperBlades XP
          Align T-Rex 500 ESP 3G - Hyperion HS3026-1600 - Phoenix ICE 75
          Futaba 7C

          Comment

          Working...
          X