Announcement

Collapse
No announcement yet.

futaba 10 cg og instillinger i Phoneix rc simm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • futaba 10 cg og instillinger i Phoneix rc simm

    Hei alle sammen...

    Er helt grønn her,så jeg må soørre expertisen,for jeg anntar at her er den riktige plassen for mine spørsmål.

    Har en Futaba 10 cg og tenker og bruke denne i Phoneix rc simm.
    er det mulig og justere radioen slik at fks et heli blir påvirket på simmen,eller er det bare i den virkelige flyverden?

    lurer også på om jeg kan bruke Futaba radio mot fks E Sky sin Big Lama,eller om det bare må være den radioen som er med i settet?

    Litt dumt og sitte med en sånn dyr radio om jeg ikke kan kombinere den med andre typer servoer.

    Er det noen der ute som kan gi et svar på dette...

    På forhånd TAKK


    Big Lama...

  • #2
    Hei.

    Nå er jeg rimelig grønn selv, men det burde gå an å bruke Futabaen mot E-Skymodeller. MEN da trenger du enten å få satt inn rett krystall (slik at radioen og mottakeren i heliet snakker på samme frekvens)i forhold til hva som står i heliet, eller skifte mottaker i heliet.

    Hvis senderen din går på 2.4GHz, så må du nok inn med ny mottaker i heliet, men mottakeren vil nok koste en ganske stor prosentandel av helikopteret.

    Jeg skjønte ikke helt hva du mente angående Phoenix.
    E-Sky Honey Bee V2 FP - SuperBlades XP
    Align T-Rex 500 ESP 3G - Hyperion HS3026-1600 - Phoenix ICE 75
    Futaba 7C

    Comment


    • #3
      Hei big lama og velkommen til forumet. Når det gjelder om du kan bruke på Futaba'en på Lama så er vell strengt tatt svaret nei. Det er forresten ikke servoene det kommer ann på, men mottakeren. Regner med du har 2,4GHZ radio og da MÅ du ha en Futaba 2,4GHZ på det du vil fly.

      Du kan fint bruke phoenix med Futaba 10C uten problemer. Du må bare ha overgang fra phoenix kabelen til radioen og følge instruksjonene på Phoenix hvordan du setter den opp. Manualen til phoenix fungerer utmerket til dette. Mener du må sette opp en ny modell og velge Heli H-3 men det sier Phoenix hva du skal ha.

      For å få helikopteret til å fungere likt på phoenix som det gjør på ekte kan du feks sette på vind, sol, etc etc på phoenix. Men først få alt opp å gå slik alt virker.

      For å få feks throttle hold, idle up etc så må dette justerers på phoenix, ikke på radioen.
      Spør mer om noe mer er uklart

      Comment


      • #4
        Hei igjenn..
        Takk til Dere begge to for svar..
        Men om jeg bytter ut den mottageren som står i heliet med den fra futaba,vil servoene passe i min motager da?

        Comment


        • #5
          Nybegynner heli med singel rotor

          Hei..

          Har et spørsmål til Dere der ute.
          Lurer veldig på hvilket Heli jeg skulle prøvd meg på nå når jeg har lyst til og ta steget fra Co Axial Heli til et med singel rotor.

          Finnes det noen som er stabile,og med god gyro,så det ikke blir altfor ulikt det jeg fløy med før,nemelig et Co Axial Heli.

          Vet ikke om et med singelrotor og et med to om flyvningen blir totalt annerledes eller hva.

          Håper på Svar...

          Comment


          • #6
            Dersom du ikke ønsker å ta steget helt til en 450 modell, så kan en Blade MSR være et godt kjøp. Lett å fly, men du kan lære grunnleggende stikkebevegelser.
            Ørjan Pettersen
            Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

            Comment


            • #7
              Jeg har flydd en E-Sky Honey Bee RTF V2 - 35MHz - elefun.no, synes det er et veldig greit heli å lære på. Men det er litt følsomt for vind, så man bør fly det inne (dvs, du må ha god plass, det funker ikke helt i stua), eller på en vindstille dag. Det er billig, og relativt lett å finne reservedeler.
              E-Sky Honey Bee V2 FP - SuperBlades XP
              Align T-Rex 500 ESP 3G - Hyperion HS3026-1600 - Phoenix ICE 75
              Futaba 7C

              Comment


              • #8
                Ok Takk for svar..
                Må vell ta et valg og se hvordan dette går..

                Spørs om jeg må ha mange reserve blader hehe,og mye lim..

                Comment


                • #9
                  Lim er nok en dårlig idè Med helikoptre så må ting være perfekt balansert, ellers får man mye vibrasjoner som gjør det umulig å fly, siden ting snurrer veldig fort.
                  E-Sky Honey Bee V2 FP - SuperBlades XP
                  Align T-Rex 500 ESP 3G - Hyperion HS3026-1600 - Phoenix ICE 75
                  Futaba 7C

                  Comment


                  • #10
                    Hehe okey.. ja du har nok rett i det..
                    Takk for svar

                    Comment


                    • #11
                      Hei! Velg no bedre enn en Honeybee iallefall. Det vil nok ødelegge opplevelsen totalt...

                      En Align Trex 450 Sport er nok et meget godt valg! Eller en Trex 500, Atom 500 etc etc.

                      Comment


                      • #12
                        Er vel ikke noe galt med en Honey Bee da :P

                        Synes det var en fint FP heli å prøve seg på. Men, jeg er jo litt enig også. Det er nok greit å hoppe på en 450 eller 500 hvis man har penger til det.
                        E-Sky Honey Bee V2 FP - SuperBlades XP
                        Align T-Rex 500 ESP 3G - Hyperion HS3026-1600 - Phoenix ICE 75
                        Futaba 7C

                        Comment


                        • #13
                          Om man behersker en Lama er ikke neste steg en Honeybee! Da er man klar for noe av kvalitet, som er lett å få deler til og som det er mye kompetanse på. Ergo en Align Trex modell. Nå er det mange andre alternativ selvfølgelig men Align er det meste kompetanse på i hele verden! Enkelt og greit

                          Comment


                          • #14
                            Ok, jeg gir meg
                            E-Sky Honey Bee V2 FP - SuperBlades XP
                            Align T-Rex 500 ESP 3G - Hyperion HS3026-1600 - Phoenix ICE 75
                            Futaba 7C

                            Comment


                            • #15
                              Hei og takk for svar alle sammen.
                              Men er ikke denne T Reex veldig vanskelig å fly da?
                              Er redd for om jeg velter når jeg skal lande kansje det er fort gjort og ødelegge halerotor
                              og andre ting der bak,og kansje ryker rotorblandene lett også..
                              Ikke vet jeg,men klart jeg har lyst på en T reex,men ønsker bare ikke å ødelegge den ved første take off

                              men er den stabil i lufta da?
                              kan jeg bare hovere litt og så lande igjenn,og om jeg skal ta en runde flyr den forferdelig fort,eller kan den også fly rolig,for det jeg er optatt av er å nye og se på heliet i lufta ikke at det skal gå så fort.
                              Sånn er no engang jeg.
                              Håper på flere synspungter fra Dere der ute...

                              På forhånd TAKK.

                              Comment

                              Working...
                              X