Unconfigured Ad

Collapse

tracking

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • j-gov
    • Oct 2004
    • 198

tracking

Hei.
    er helt fersk og har omtrent ikke peiling, hadde en litt hard landing forleden, gikk om for bensin.helin falt ca 1meter,ble en liten skade på halerotor,ellers ser alt greit ut.Det jeg lurer på er om trackingen kunne
    bli feil som følge av en litt hard dask, det flyr greit bortsett fra at jeg må trimme ca 15 knepp til høyre,husker ikke om jeg måtte det før.
    Attached Files
  • ThomasB
    • Aug 2004
    • 1305

rett før helien tar av kan du se på om bladene går i en linje, hvis det avviker, må du justere litt på det ene bladet, enten opp eller ned. litt vanskelig å se ut fra bildet ditt
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

Comment

• Rune Kvam
      • Nov 2002
      • 85

Re: tracking

Originally posted by j-gov
      Hei.
      er helt fersk og har omtrent ikke peiling, hadde en litt hard landing forleden, gikk om for bensin.helin falt ca 1meter,ble en liten skade på halerotor,ellers ser alt greit ut.Det jeg lurer på er om trackingen kunne
      bli feil som følge av en litt hard dask, det flyr greit bortsett fra at jeg må trimme ca 15 knepp til høyre,husker ikke om jeg måtte det før.
      Var trackingen iorden fra før?
      Dersom ja, så er mitt forslag at noe har blitt skjeivt. Kan vær rotor aksling, eller aksling mellom bladene det... Klarer du å få demontert de? så er det bare å rulle de over en glassplate eller speil og se om det ikker er beint...

Comment

• Jon Roger
        • Mar 2004
        • 120

Det at du må trimme noen knepp har neppe noe med trackingen å gjøre, det er helt normalt at heliet må fintrimmes fra dag til dag på grunn av endring i vindretning eller vindstyrke.

Om du ikke kan se noen feil i trackingen og det ikke er noen vibrasjoner i heliet, så har nok heliet tålt nødlandingen ganske bra.

Comment

• j-gov
          • Oct 2004
          • 198

Re: tracking

Vet ikke om trackingen var grei før,vil ante det,kjøpe det av en guru som er sinsykt nøye.Har ingen vibrasjoner nå som trenings understellet er lagt på hylla.Skal prøve å se mer nøye neste gang jeg flyr,ellers så blir det vel nok tid til vedlikehold fremover. Et kjapt spørsmål til: Nå som hovrer og rolig framover flyging går greit i IdleUp - Normal, hva er det mest naturlig å fortsette med? har prøvd hovrer med IdleUp - 1,går ganske greit,men vanskelig å holde dønn stille.

Takker for alle svar,godt å ha en mulighet til å spørre noen,da jeg er den eneste her som driver med dette.

Comment

• Jon Roger
            • Mar 2004
            • 120

Min anbefaling til de som har kommet over det første stadiet og lært seg hovring og flyging er å begynne å trene på programflyging.

Det enkleste programmet er f3c populærprogrammet. De forskjellige programmene finner du på www.f3c.no under konkurranse programmer.

Det å fly et forhåndsbestemt program gir etter min mening en mer effektiv trening enn det gjør å fly rundt på måfå og la magefølelsen og heliet selv bestemme hvor ferden går hen.

De forskjellige f3c programmene gir deg mulighet til å bygge opp flyferdighetene dine gradvis på en trygg og effektiv måte.
            Selv om ikke disse programmene inneholder de mest spektakulære øvelsene, så er det plenty med utfordring så lenge du setter krav til presisjon på flyvingen.

Disse programmene gir god trening selv om du ikke har tenkt å delta i konkurranser.

Comment

• Norseman
              • Oct 2003
              • 7

Jeg vil også anbefale at du følger et treningsprogram. Det gjør det mye enklere å måle framgang, og jeg tror samtidig at du lærer mye fortere.
              Selv så bruker jeg IRCHA's "Pilot Proficiency Program." Der finner du 7 nivå, og klarer du å komme gjennom alle så bør du virkelig melde deg på "3D Masters." Her finner du all info: http://www.ircha.org/ppplevel1.php

Jeg ser at du flyr en Caliber 30. Veldig bra heli, til tross for hva mange vil si på dette forum, og har du spørsmål så kom med dem. Du kan gjerne sende meg PM's så vill jeg gjøre mitt beste til å hjelpe deg.

Du kan også finne mye god informasjon her; http://runryder.com/helicopter/f47p1/
              Caliber 30
              OS37 SZH
              Toki Muffler
              Mavrikk 550

Comment

Working...