Unconfigured Ad

Collapse

Kontrolljusteringer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lostfields
    • Oct 2004
    • 98

Kontrolljusteringer

Hei, jeg har endelig fått meg en ESky Honey Bee, som er omtrent det samme som Twister.

På batteri 2/3 så klarte jeg å få den opp i lufta utrolig nok, var dritnervøs men ok, hehe... Jeg la merke til at den har en tedens å dra bitte litt til venstre selv når jeg er 30+ cm over bakken. Jeg har satt trimmen på høyre stikke helt til høyre. Noe jeg kan gjøre med dette eller er dette bare normalt?

Når det begynner å bli litt lite strøm ser jeg at jeg må trimme halerotoren litt da den roterer litt for mye til høyre og at motoren slår seg av og på (lavt så plutselig høyt turtall litt, så tilbake, og periodevis slik).

Ellers er jeg grisestolt at jeg klarte å holde den opp i lufta på et 4x4 meter rom i hele 15 sekunder, hehe... Men har litt problemer med å holde konstant høyde hele tiden da jeg må kompansere for drifting høyre/venstre og fremover/bakover :P Dette er vel bare nybegynner problemer?

Regulerbar pitch, med konstant rotorhastighet er kanskje lettere å kontrollere men lettere å ødelegge?

Ellers er det utrolig artig
  • Niklas
    • Sep 2003
    • 899

Jeg var på Ringo i dag(er der hver fredag 12.00-15.10) Der hadde de tatt inn Twisteren, så jeg måtte snoke litt i esken. Hun som er daglig leder spurte så om jeg ville prøve å fly det, hva annet en ja kunne jeg si?
    Vi ladet batteriet, satte på treningsunderstell og gikk ut til det fellesarealet der er(det var sent på dagen og nesten(bare et par stykker som gikk forbi av og til) ikke folk).
    Jeg ga litt gass å hoppet litt, ga enda mer gass og prøvde å hoovre det, holdt det faktisk stille i nesten 5sek.
    Konklusjonen min er at det er et utrolig bra nybegynnerheli!!
    Jeg skal ha et sånt!

Comment

Working...