Announcement

Collapse
No announcement yet.

Swashplate bevegelser - TREX 700 N

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Swashplate bevegelser - TREX 700 N

    Jeg ser på swashplate oppsettet på transmitteren(DX at når jeg gir throttle/pitch(fra midtstilling), går elevator samme vei, mens aileron går motsatt vei. Går jeg fra midtstilling og reduserer throttle/pitch går elevator og aileron i motsatt retning. Blir dette riktig? Det er f.eks fryktelig vanskelig å fly på simulatoren med dette!

  • #2
    Hvis du bruker heli-radioen din til simulator, så kan du jo lage en ny modell du kaller "sim", lar swash-type være standar 1 servo (h1 på futaba) så skal det bli lettere å sette opp riktig kanal til riktig funksjon.
    Honeybee CP 2

    Comment


    • #3
      Satt nettopp og kikka på noen videoer om oppsett av servoer/CCPM/Swash, etc. Kan være nyttig å ta en titt der, kanskje:

      Heli Skills and Setup 101

      Han forklarer det veldig nøye og fint. (Du vil nok se på CCPM Setup Part 1 og 2)
      E-Sky Honey Bee V2 FP - SuperBlades XP
      Align T-Rex 500 ESP 3G - Hyperion HS3026-1600 - Phoenix ICE 75
      Futaba 7C

      Comment


      • #4
        Originally posted by lacappuchino View Post
        Hvis du bruker heli-radioen din til simulator, så kan du jo lage en ny modell du kaller "sim", lar swash-type være standar 1 servo (h1 på futaba) så skal det bli lettere å sette opp riktig kanal til riktig funksjon.
        Skal forholdene mellom pitch/throttle/elevator/aileron, være omtrent slik som jeg beskriver det i mitt første innlegg?. Jeg har fulgt byggevideo fra Helifreak ved byggingen.

        Comment


        • #5
          Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Begge aileron servoene og elevator skal gå opp når du tar throttle opp. Og alle skal gå ned når du gjør motsatt. Ergo skal swash plata være 100% bein når du går opp og ned med throttlestikka.

          Comment

          Working...
          X